Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Loděnice v Děčíně opět ožívá

Děčín – Z Děčína poplují do světa zase nové lodě. Jejich stavbu umožňuje vstup nizozemské společnosti VeKa do Českých loděnic. Díky zahraničnímu investorovi tak v děčínských docích najde práci asi stovka lidí.

28.3.2011
SDÍLEJ:

Loděnici se blýská na lepší časy.Foto: DENÍK/ Michaela Hlinková

Přitom ještě na počátku letošního roku více než padesát bývalých pracovníků loděnice figurovalo v evidenci nezaměstnaných.

„Očekáváme, že někteří z nich se na své bývalé pracoviště vrátí, protože zkušené odborníky v dělnických profesích budeme potřebovat. Jde zejména o svářeče, zámečníky a další řemesla,“ uvedl předseda představenstva české společnosti Petr Duda.

Kvůli chybějícím zakázkám musela loděnici v Děčíně-Křešicích loni v létě opustit většina z tehdejších sto osmdesáti zaměstnanců. Mnozí z nich se teď začínají vracet. Provoz loděnice totiž začíná ožívat díky obnovení opravárenské činnosti. Celkový počet pracovníků ale bude oproti dřívějšímu obsazení výrazně zredukovaný.

Vstup nizozemské společnosti do děčínské loděnice nepředstavuje jen potřebnou finanční injekci, ale i vložení know-how a dalším významným přínosem mají být zejména lukrativnější zakázky. Ty děčínským loďařům chyběly, v minulých dvou letech nezískali jedinou novou smlouvu.

„V Děčíně jsme vyráběli jen takzvaná kaska, tedy pouze holé trupy plavidel. Na nich je ovšem jen minimální marže a jejich hodnota tvoří pouze asi třicet procent z celkové ceny lodě. Teď má dojít k zásadnímu obratu, loděnici budou opouštět téměř kompletní nová plavidla,“ vysvětlil Petr Duda. Dodal, že k finálnímu dokončení lodí bude docházet v Nizozemsku, děčínské doky k tomu nemají potřebné technické podmínky a vybavení.

Speciální zakázkou se má stát i stavba osobní lodě

Nově vytvořená česko-nizozemská společnost chce ještě letos zahájit v Křešicích stavbu pěti plavidel. Půjde zejména o tankery, jejichž výroba má zajistit větší prosperitu loděnice. Příprava stavby prvního plavidla začne podle stávajících předpokladů už v nejbližších dnech.

Speciální zakázkou se má stát i stavba osobní, asi sto dvacet metrů dlouhé lodě.

„Plavidlo si chce objednat švýcarský zákazník. Ještě ale nejsou domluvené konkrétní podmínky financování, takže zatím k uzavření dohody nedošlo,“ poznamenal Petr Duda.

O křešickou loděnici projevila svého času zájem firma Hudong-Zhongua Shipbuilding z čínské Šanghaje. Ta v roce 2006 mimo jiné slibovala vložit do děčínských doků během čtyř let jednu miliardu a tři sta milionů korun s plánovanou produkcí více než padesát plavidel ročně. Loděnice podle představ čínského investora měla zaměstnávat až čtrnáct set lidí. Ze všech těchto záměrů ale nakonec sešlo.

Autor: Josef Suk

28.3.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aukční síň tvrdí, že hodinky, které prodala za více než milion eur, ruskému prezidentovi nepatřily.
8

Putinovy hodinky za milion eur? Nebyly prý jeho, dementoval Kreml

Sean Spicer
AKTUALIZOVÁNO
4

Trumpův mluvčí Spicer rezignoval, novou mluvčí bude Sarah Sandersová

Seznamte se: Alanya, perla Turecké riviéry

/FOTOGALERIE/ Opomíjená, možná i lehce zatracovaná. Taková je pro většinu české veřejnosti Turecká riviéra. Ale ne náhodou se říká, že kdo jednou objeví zdejší kouzlo, už nebude chtít domů. Že, egyptská královno Kleopatro?

Veselnická, která se sešla s Trumpem mladším, dělala i pro FSB

Ruská právnička Natalia Veselnická, která se před americkými prezidentskými volbami sešla s Donaldem Trumpem juniorem, má mezi svými klienty i ruskou tajnou policii FSB. Uvádí to agentura Reuters s odkazem na dokumenty, které získala k dispozici. 

Potvrzeno, jihočeskou kandidátku ČSSD povede Ondřej Veselý

Volebním lídrem sociální demokracie v jižních Čechách bude právník a bývalý starosta Písku Ondřej Veselý.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení