VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Magistrála v tunelu pod zemí? Nejspíš ne

Praha - Návrh na zahloubení magistrály od Národního muzea po Nuselský most pod zem, byl podle nového starosty Prahy 2 Jiřího Palusky výkřik do tmy. Radnice se chce nyní zaměřit na celkové zklidnění magistrály.

14.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Pražská magistrála dlouhým tunelem od Národního muzea až k Nuselskému mostu pravděpodobně nepovede. Magistrátní odbor územního plánu vedení města doporučuje, aby se dále nezpracovávala potřebná změna územního plánu. Bez ní nemůže být tunel postaven. Vyplývá to z materiálu projednaného výborem zastupitelstva pro životní prostředí. Konečné slovo budou mít zastupitelé hlavního města.

Zamítnutí dlouhé varianty neznamená, že se tunel u muzea stavět nebude. Ve hře je stále jeho krátká verze, která by začínala u garáží Slovan a ústila v parku za muzeem.

Zahloubit magistrálu do tunelů až k Nuselskému mostu a tím zlepšit životní prostředí v Sokolské a Legerově ulici požadovala druhá městská část. Radnici se dlouhodobě nelíbí, v jakém prostředí bydlí lidé kolem této dopravní tepny. Trápí je především hluk a smog.

Podle ředitelky magistrátního odboru územního plánu Jitky Cvetlerové by sice takový tunel dopravu ztišil, přivedl by ale do centra města více automobilů. Tunely by totiž jízdu zjednodušily, protože by dopravu nerušily semafory. "U výjezdu a vjezdu do tunelu by se tak situace zhoršila," řekla Cvetlerová.

Praha 2 se záměrem nepočítá

Kromě odboru územního plánu záměr odmítly také Technická správa komunikací hlavního města Prahy, Praha 1 a občanská sdružení.

Se stavbou dlouhé varianty tunelu, která by stála několik miliard korun, již nepočítá ani Praha 2. "Byl to výkřik do tmy, který nemá šanci na žití," řekl nový starosta druhé městské části Jiří Paluska (ODS). Praha 2 se chce nyní zaměřit na zklidnění magistrály. Nechá si vypracovat studie, zda by ji bylo možné v Sokolské a Legerově ulici zúžit na dva pruhy, tedy o jeden až dva jízdní pásy, dodal starosta.

Po magistrále každý den projede až 100.000 aut. Se stavbou krátké verze tunelu se mělo původně začít již loni. Zahloubení by stálo asi osm miliard korun. O náklady se mělo podělit ministerstvo dopravy a pražský magistrát, v době škrtů v rozpočtech jim ale chybí peníze.

Čtěte také: Klidné magistrály se lidé dočkají možná v roce 2020

Autor: ČTK

14.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rada České televize volila ve druhém kole 26. dubna nového ředitele České televize. Na snímku Petr Dvořák.
3 9

Překvapení se nekoná, Rada zvolila šéfem ČT opět Petra Dvořáka

Biskup František Radkovský.
VÍME PRVNÍ
19

Prazdroji loni rostly prodeje, pomohl zájem o prémiová piva

Kdo nemá platnou jízdenku, ať si vystoupí. Cože?!

Od dubna se na problémových linkách městské hromadné dopravy vyskytují takzvaní asistenti přepravy. Mají za úkol dbát na bezpečnost, nepustit do vozidla osoby bez platné jízdenky, se zápachem a pod vlivem alkoholu, nebo je na příští zastávce „vysadit".

Festivaly musí poprvé přejít na EET. Očekávají problémy

Startující festivalová sezóna přinese jejich provozovatelům i zúčastněným prodejcům a stánkařům zásadní změnu: poprvé budou muset evidovat své tržby v elektronickém systému. Zkušenosti z trhů naznačují, že je to může připravit o značnou část tržeb.

Mexiko odmítá Trumpovu zeď. Je to nepřátelský akt, tvrdí

Mexický ministr zahraničí Luis Videgaray nazval plány na stavbu zdi oddělující Mexiko a Spojené státy nepřátelským činem a absolutním plýtváním penězi.

AKTUALIZUJEME

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

/VIDEO/ Velké zatýkání po Francii a Belgii. V souvislosti s útokem na redakci časopisu Charie Hebdo z ledna 2015 bylo do dneška zadrženo deset podezřelých.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies