VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Magistrála v tunelu pod zemí? Nejspíš ne

Praha - Návrh na zahloubení magistrály od Národního muzea po Nuselský most pod zem, byl podle nového starosty Prahy 2 Jiřího Palusky výkřik do tmy. Radnice se chce nyní zaměřit na celkové zklidnění magistrály.

14.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Pražská magistrála dlouhým tunelem od Národního muzea až k Nuselskému mostu pravděpodobně nepovede. Magistrátní odbor územního plánu vedení města doporučuje, aby se dále nezpracovávala potřebná změna územního plánu. Bez ní nemůže být tunel postaven. Vyplývá to z materiálu projednaného výborem zastupitelstva pro životní prostředí. Konečné slovo budou mít zastupitelé hlavního města.

Zamítnutí dlouhé varianty neznamená, že se tunel u muzea stavět nebude. Ve hře je stále jeho krátká verze, která by začínala u garáží Slovan a ústila v parku za muzeem.

Zahloubit magistrálu do tunelů až k Nuselskému mostu a tím zlepšit životní prostředí v Sokolské a Legerově ulici požadovala druhá městská část. Radnici se dlouhodobě nelíbí, v jakém prostředí bydlí lidé kolem této dopravní tepny. Trápí je především hluk a smog.

Podle ředitelky magistrátního odboru územního plánu Jitky Cvetlerové by sice takový tunel dopravu ztišil, přivedl by ale do centra města více automobilů. Tunely by totiž jízdu zjednodušily, protože by dopravu nerušily semafory. "U výjezdu a vjezdu do tunelu by se tak situace zhoršila," řekla Cvetlerová.

Praha 2 se záměrem nepočítá

Kromě odboru územního plánu záměr odmítly také Technická správa komunikací hlavního města Prahy, Praha 1 a občanská sdružení.

Se stavbou dlouhé varianty tunelu, která by stála několik miliard korun, již nepočítá ani Praha 2. "Byl to výkřik do tmy, který nemá šanci na žití," řekl nový starosta druhé městské části Jiří Paluska (ODS). Praha 2 se chce nyní zaměřit na zklidnění magistrály. Nechá si vypracovat studie, zda by ji bylo možné v Sokolské a Legerově ulici zúžit na dva pruhy, tedy o jeden až dva jízdní pásy, dodal starosta.

Po magistrále každý den projede až 100.000 aut. Se stavbou krátké verze tunelu se mělo původně začít již loni. Zahloubení by stálo asi osm miliard korun. O náklady se mělo podělit ministerstvo dopravy a pražský magistrát, v době škrtů v rozpočtech jim ale chybí peníze.

Čtěte také: Klidné magistrály se lidé dočkají možná v roce 2020

Autor: ČTK

14.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Opel Insignia Grand Sport.
15

Francouzi chtějí Opel. Rýsuje se nový automobilový gigant

Policejní rekonstrukce otevření nezajištěných dveří v rychlíku
7

Děsivé VIDEO: takto se za jízdy rozletí "zavřené" dveře vlaku

AKTUALIZOVÁNO

Česko zasáhl silný vítr. Kácel stromy, ochromil dopravu, shazoval střechy

Předpověď meteorologů se vyplnila. Velmi silný vítr narušil železniční dopravu po celé České republice. Nejvíce pak v jižních Čechách. V Praze ničil také billboardy a shazoval plechy ze střech. Vítr by měl během dneška postupně slábnout. Výstraha platí v hlavním městě i ve většině krajů do dnešních 10:00.

AKTUALIZUJEME

VIDEO: V Poličce stále není bezpečno. V noci se ozvaly další výbuchy

Evakuovaní lidé strávili noc mimo domov. Z areálu se v noci opět ozvaly detonace, na místo míří těžká technika.

Co zabilo bratra Kim Čong-una? Smrtící neurotoxická látka VX

Na těle mrtvého bratra severokorejského vůdce Kim Čong-una se našla smrtelně nebezpečná nervová látka VX. Sdělila to dnes podle agentury AFP malajsijská policie. Kim Čong-nam byl podle vyšetřovatelů nejspíš otráven 13. února na letišti v malajsijské metropoli Kuala Lumpuru.

Rodičům vadí povinná předškolní docházka

V názorech na novou povinnost nechat zapsat budoucí prvňáčky do mateřských škol se rodiče předškoláků a učitelé neshodnou. Stejně jako u další možnosti učit dítě doma, ale počítat s tím, že bude muset absolvovat přezkoušení, zda je stejně připravené jako jeho vrstevníci navštěvující školky. Povinná předškolní docházka začíná platit od září letošního roku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies