Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Magistrála v tunelu pod zemí? Nejspíš ne

Praha - Návrh na zahloubení magistrály od Národního muzea po Nuselský most pod zem, byl podle nového starosty Prahy 2 Jiřího Palusky výkřik do tmy. Radnice se chce nyní zaměřit na celkové zklidnění magistrály.

14.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Pražská magistrála dlouhým tunelem od Národního muzea až k Nuselskému mostu pravděpodobně nepovede. Magistrátní odbor územního plánu vedení města doporučuje, aby se dále nezpracovávala potřebná změna územního plánu. Bez ní nemůže být tunel postaven. Vyplývá to z materiálu projednaného výborem zastupitelstva pro životní prostředí. Konečné slovo budou mít zastupitelé hlavního města.

Zamítnutí dlouhé varianty neznamená, že se tunel u muzea stavět nebude. Ve hře je stále jeho krátká verze, která by začínala u garáží Slovan a ústila v parku za muzeem.

Zahloubit magistrálu do tunelů až k Nuselskému mostu a tím zlepšit životní prostředí v Sokolské a Legerově ulici požadovala druhá městská část. Radnici se dlouhodobě nelíbí, v jakém prostředí bydlí lidé kolem této dopravní tepny. Trápí je především hluk a smog.

Podle ředitelky magistrátního odboru územního plánu Jitky Cvetlerové by sice takový tunel dopravu ztišil, přivedl by ale do centra města více automobilů. Tunely by totiž jízdu zjednodušily, protože by dopravu nerušily semafory. "U výjezdu a vjezdu do tunelu by se tak situace zhoršila," řekla Cvetlerová.

Praha 2 se záměrem nepočítá

Kromě odboru územního plánu záměr odmítly také Technická správa komunikací hlavního města Prahy, Praha 1 a občanská sdružení.

Se stavbou dlouhé varianty tunelu, která by stála několik miliard korun, již nepočítá ani Praha 2. "Byl to výkřik do tmy, který nemá šanci na žití," řekl nový starosta druhé městské části Jiří Paluska (ODS). Praha 2 se chce nyní zaměřit na zklidnění magistrály. Nechá si vypracovat studie, zda by ji bylo možné v Sokolské a Legerově ulici zúžit na dva pruhy, tedy o jeden až dva jízdní pásy, dodal starosta.

Po magistrále každý den projede až 100.000 aut. Se stavbou krátké verze tunelu se mělo původně začít již loni. Zahloubení by stálo asi osm miliard korun. O náklady se mělo podělit ministerstvo dopravy a pražský magistrát, v době škrtů v rozpočtech jim ale chybí peníze.

Čtěte také: Klidné magistrály se lidé dočkají možná v roce 2020

Autor: ČTK

14.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Osm jednotek hasičů bojovalo v noci na pátek s požárem starého domu u náměstí ve Vranově nad Dyjí.
14

Požár barokního mlýna ve Vranově teď šetří policie. Majitel jedná o rekonstrukci

Americké bombardéry nad Korejským poloostrovem
27

Jižní Korea a Spojené státy zahájily každoroční společné vojenské cvičení

Pláčete nad červivým ovocem? Odvezte ho do palírny

Červivé ovoce zavařovat nebudete, ale byla by škoda ho vyhodit. Může z něho být totiž dobrá pálenka. V článku vám nastíníme stručný postup, jak plody na pálení připravit.

Nabarvené ptáče je dřina. Musí se dělat srdcem

/REPORTÁŽ/ Letní požár obilného lánu za Konstantinovými Lázněmi vyhlížel jako scéna z filmu. Do adaptace knihy Nabarvené ptáče by sedl jako ulitý. Šlo ale o přírodní divadlo. Režisér Václav Marhoul ten den točil vizuálně krotší záběry. „Kozácký nájezd je teprve před námi,“ shrnul lakonicky.

K ochraně rysů v Evropě se spojí šest zemí včetně Česka

Tři evropské rysí populace včetně té na Šumavě budou v následujících třech letech sledovat odborníci ze šesti zemí, kteří vytvoří strategii pro mezinárodní ochranu tohoto silně ohroženého druhu. Projekt s názvem 3Lynx připravilo ministerstvo životního prostředí a bude stát asi 2,3 milionu eur, největší část půjde z evropských peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení