Nina Ledvinová, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), kterým most patří a rekonstrukci budou platit, potvrdila, že stavební stroje na most vyjedou hned, jak to počasí dovolí. „Oprava mostu zahrnuje novou vozovku a výměnu všech čtyř dilatačních závěrů. K podstatnému omezení dopravy tedy určitě dojde," vysvětlila Ledvinová.

Čtěte také: Rousovice dostanou nové osvětlení i chodníky

Podle prvního místostarosty města Milana Schweigstilla bude rekonstrukce mostu, který byl postaven v roce 1993, trvat osm nebo devět měsíců. Doprava bude vedena kyvadlově, přičemž semafory budou nastaveny tak, že auta budou plynuleji odjíždět z centra, aby nedocházelo k dopravnímu kolapsu na kruhovém objezdu u mostu a na křižovatkách uvnitř města. „Znamená to, že ve směru do města si řidiči ve špičce skutečně počkají, bude nastavena několikaminutová prodleva," potvrdil místostarosta s tím, že všichni dojíždějící do Mělníka se musí na tuto situaci připravit.

Starý most, který nese jméno veslaře Josefa Straky teprve pátý rok, byl zprovozněn v roce 1938, kdy tehdy starý most už dosluhoval. Zbudovaný byl jako svařovaný nikoliv nýtovaný. V roce 1977 došlo v pilíři na straně u Brozánek k trhlině, která způsobila pokles ložiska a začalo se uvažovat o novém mostě. Když se dnes vypravíme přes starý most do Brozánek, tak se ani nechce věřit, že tudy projížděly nákladní tatry i trambusy s valníkem plné písku, které jezdily do pískoven u Vlíněvsi.

Objízdné trasy stanovuje vedení Středočeského kraje. Osobní doprava bude odkloněna přes starý most nesoucí jméno veslaře Josefa Straky. Problém ovšem nastane u kamionové dopravy, tam je totiž strážníci nepustí. V nejbližším dosahu ale jiný most, po kterém by mohla nákladní auta přejet, není. Od Prahy tak bude doporučená trasa po staré silnici kolem Neratovic přes Štěpánský most a z druhé strany je potom nejbližší až v Litoměřicích. Mosty v Roudnici ani ve Štětí nejsou určené pro velké náklaďáky, mají nosnost pouze do deseti tun.

Most Josefa Straky ovšem také není ve zcela vyhovujícím stavu. Město původně zamýšlelo, že ho nechá opravit právě v termínu, kdy ředitelství silnic a dálnic nahlásilo opravu nového mostu. Proto je nutné rekonstrukci odložit. „Není možné, abychom uzavřeli oba mosty najednou," souhlasil místostarosta s tím, že je očekáván zvýšený provoz osobní dopravy autobusů právě na starém mostě.

Jedinou výjimku dostanou autobusy. „Už teď jednáme s dopravní policií a strážníky. Nepustíme na most žádné auto nad šest tun. Neustále tam bude stát policista, který bude dopravu odklánět. I když se řidiči budou dohadovat, že je před nimi sedmdesáti kilometrová zajížďka, nepustí je. Stav mostu bohužel nedovoluje, abychom dovolili nějaké výjimky," uvedl Milan Schweigstill, protože pokud by nechali náklaďáky jezdit po mostě, mohlo by dojít k situaci, že se jeho už tak špatný technický stav zhorší tak rychle, že bude město nucené ho uzavřít pro veškerou dopravu. Mělník by tak přišel o oba mosty naráz.

Vedení města připouští ještě větší komplikace v pěti víkendech, jejichž termíny ještě nejsou pevně dané. Přesná data už brzy zveřejní Středočeský kraj. „Během těchto víkendů bude most uzavřen pro veškerou dopravu. Budou se dělat podkladová ložiska a spáry," vysvětlil Schweigstill.

Čtěte také: Lávka v Lužci? Obec čeká, zda získá dotaci