Starý most přes Labe, který dostal před pěti lety název podle místního veslaře Josefa Straky, je už dlouho ve špatném technickém stavu. V posledních týdnech navíc prochází silnou zatěžkávací zkouškou. Kvůli rekonstrukci druhého místního mostu přes řeku, nového mostu na silnici první třídy číslo 16, tudy totiž jezdí většina aut. Jakmile na podzim Ředitelství silnic a dálnic nový most otevře, zahájí město rekonstrukci Strakova mostu.

Výstavba železobetonové protipovodňové zábrany v Hoříně
Hořín by mohla chránit před povodní vyšší hráz

Podle mělnického místostarosty Milana Schweigstilla už před třemi lety nechalo město opravit spodní stavby starého mostu, tedy ledolamy a mostní pilíře. „Most ovšem stále čekal na rekonstrukci nosné ocelové konstrukce a vozovky. Vzhledem k rapidně se zhoršujícímu technickému stavu hrozilo, že si budeme muset vzít na nákladnou opravu půjčku," vysvětlil místostarosta a potvrdil, že nakonec Mělník na náklady přispěje pouze podílem asi dva miliony korun. Jako jedno z mála měst v Česku totiž po složitých jednáních na ministerstvu dopravy a Státním fondu dopravní infrastruktury získalo vysokou dotaci.

V rámci generální opravy čeká kompletní rekonstrukce nosnou ocelovou konstrukci mostu. Projekt zahrnuje i opravy vozovky a chodníků na obou stranách mostu, veřejného osvětlení a zábradlí.

Ilustrační foto.
Zavřené silnice prodlouží jízdy až o desítky minut