Zatím není jasné, kolik nových nízkopodlažních tramvají bude v možnostech DP nakoupit, ale mohlo by jich být až 25, jedna stojí zhruba 60 milionů korun. Zatím jich do Prahy dorazilo celkem šest, v provozu je jedna. „To, jak rychle se dostanou nové vozy do provozu, bude záležet na testech a zkušebních jízdách, a ty budou důkladné,“ sdělil generální ředitel DP Martin Dvořák.

Cestující se pak mohou těšit na 94 nových autobusů, polovina z nich bude kloubových, ta druhá standardních. Při nákupu tramvají i autobusů nyní vedení DP uvažuje o leasingu. „V Evropě je to běžné a je to jedna z možností, jak řešit nedostatek financí na investice,“ sdělil Dvořák.

10 miliard od města

DP má od města v rozpočtu přislíbeno přibližně 10,9 miliardy korun, což má pokrýt provozní a investiční náklady. V rozpočtu je ještě navíc připraveno 100 milionů na prodloužení trasy A metra do Motola, na něž by se už měly čerpat peníze z fondů EU, a 150 milionů korun na přípravu nové trasy D metra, a to na dokončení projektové dokumentace

Velká část peněz z rozpočtu bude využita také na splátky za rekonstrukce vozů metra a nákup nových vozů M1. A hodně se bude investovat také do oprav tramvajových tratí. DP se chce pustit do rekonstrukcí tratí na Bubenském a Masarykově nábřeží, zásadní akcí bude oprava trati od Podolského nábřeží do Modřan.

Šetřit se bude na zlepšení bezpečnostního systému v metru, na který letos podnik žádal od města 1,3 miliardy korun. „Budeme na to investovat řádově méně, než jsme plánovali,“ dodal ředitel.

Opravy tramvajových tratí v roce 2011:

Masarykovo nábřeží – zahájení březen 2011: úsek Národní divadlo – Mánes (koordinace oprav s Ministerstvem kultury z důvodu oprav technologických tunelů pod Nár. divadlem)

Zenklova – rekonstrukce krátkého úseku u Palmovky a dílčí opravy okolo zastávky Vosmíkových, po rekonstrukci zde bude možné nasazovat nízkopodlažní vozy 15T a 14T

Bubenské nábřeží – Komunardů – rekonstrukce oblouku u tržnice, lokální generální oprava

Podolské náb. (Výtoň – Přístaviště) – zahájení v červenci, stěžejní akce letošních rekonstrukcí, do úseku od Podol. vodárnou do Modřan budou použity bezžlábkové kolejnice; součástí bude i oprava estakády KOMOKO v Modřanech

Už nyní se staví trať v Podbabě, rekonstruuje se u Výstaviště a dostat by se letos mělo také na křižovatku Flora. Na podzim dopravní podnik připravuje další krátkodobé výluky.

Čtěte také: Doprava 2011: Nová trať a snad dokončí zakletou Vysočanskou