VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Most pro běžné lidi, nebo pro průmyslovou zónu?

Uherské Hradiště-Jarošov – Nový most by mohl vyrůst v Jarošově. Ale jen možná. Druhá varianta stávajícího územního plánu sice mluví o podobném mostu, ale v nedalekých Jaktářích.

13.8.2011
SDÍLEJ:

Letecký pohled na velkou vodu na Moravu v Uherském Hradišti.Foto: HZS ZK

Po důležité spojnici volají obyvatelé Jarošova, lidé z hradišťské Sokolovské ulice i někteří městští zastupitelé. „Už mnohokrát jsem si říkala, jaká by to byla skvělá zkratka do Starého Města, kde mám příbuzné a kamarádky. Pokud je chci navštívit, musím se šourat přeplněným Hradištěm, frontami aut a pomalými křižovatkami. Pokud by vedl přes řeku Moravu most, byla by taková cesta otázkou několika minut,“ posteskla si Petra Novosadová z Jarošova.

Za existenci „jarošovského“ mostu, který by mohl stát na konci obce v blízkosti tamních jatek, se přimlouvají i zastupitelé Stanislav Mikula (hnutí Zdravé Hradiště) nebo Antonín Seďa (ČSSD). „Při tvorbě aktuálního územního plánu jsem požadoval, aby výstavba mostu byla zahrnuta do návrhu, nikoliv do rezervy, kde nyní figuruje. Můj návrh ale radní zamítli a plány na most tak zůstávají ve vzdálených, neakutních záměrech,“ uvedl Mikula.

Antonín Seďa vyloučil, že by bylo z ekonomického hlediska možné stavět oba mosty. „Osobně bych se přikláněl k variantě mostu v Jarošově. Výrazně by ulehčil provozu v Sokolovské ulici, která patří mezi dopravně nejkomplikovanější místa ve městě,“ míní Seďa.

Most sice v prioritách územního plánu figuruje, jedná se ale o stavbu v jiné části Jarošova, a to v lokalitě Jaktáře. Ten je v územním plánu zahrnut už od roku 1997. Stanislavu Mikulovi není proti mysli, aby se most v Jaktářích postavil přednostně. Stejnou stavbu by rád viděl i v lokalitě za Moravou v období, kdy se toto místo začne komerčně i stavebně využívat.

„Budoucí most na Jaktářích by měl být součástí přeložky silnice II/497 mimo město a stavbu by měl řešit Zlínský kraj, do jehož působnosti silnice druhé třídy spadají. Pokud se týká termínu stavby mostu a jeho ceny, k tomu bližší informace nemám,“ řekl hradišťský místostarosta Zdeněk Procházka.

Územní plán by se měl podle zastupitele Stanislava Mikuly řídit potřebami celého souměstí Uherské Hradiště, Staré Město a Kunovice. „Pokud tento záměr ponecháme v rezervách, pak na něj může dojít za deset patnáct let i více a pak už možná nebude možné operativně sehnat peníze na jeho stavbu,“ zamýšlí se Mikula.

Autor: Oleg Kapinus

13.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

EXKLUZIVNĚ

Babiš píše Sobotkovi: „Na rozdíl od Vás mám v politice čistý štít“

Před pondělním odletem do Francie za rodinou stihl Andrej Babiš nejen podat návrh na zdanění korunových dluhopisů, ale také odeslat odpověď na dopis premiéra Bohuslava Sobotky ze 14. února. V ní například zdůvodňuje svůj poslanecký podnět, který se dotkne maximálně několika desítek lidí.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies