VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mrtvá matka má jít na večeři a pro pánev

Břeclav – Naděžda Surmanová z Břeclavi neví, jestli se má smát nebo plakat. Na jméno její čtyřicet let mrtvé matky jí zničehonic začaly domů chodit dopisy. A v nich pozvánky na nejrůznější předváděcí a reklamní akce.

11.1.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Eva Kořínková

„První dopisy přišly už v loňském roce a letos to pokračuje. Tento týden dorazil další. Maminku zvou třeba do hotelu Imos. Nebo jí nabízejí mobilní telefon. Maminka by ani nevěděla, co to je,“ kroutí hlavou Surmanová.

„Je to dost nepříjemné. I když už je čtyřicet let po smrti, pořád je to moje maminka. Už jenom čekám, že se ve schránce objeví výzva, že si má přijít převzít novou občanku,“ říká žena z Břeclavi, která neví, co má dělat.

A hlavně netuší, kde se jméno a adresa její dávno mrtvé matky, která bydlela v Břeclavi na stejném místě jako dnes ona, v databázích společností vlastně ocitly.

„Zajímalo by mě, odkud kdo to jméno a adresu vzal. Já jsem takové údaje nikomu nedávala. Na předváděcí akce nechodím, na tyto věci vůbec nejsem. Byla jsem jen jednou, utratila šest tisíc korun a to mi stačilo,“ usmívá se hořce.

Nový značka koření

Rozladěná Břeclavanka přinesla i zatím poslední dopis, který na jméno její matky přišel. Obsahuje pozvánku do jedné břeclavské restaurace, kde firma ve druhé polovině ledna zájemcům představí novou značku koření. Příchozím, tedy i čtyřicet let mrtvé ženě, slibuje zdarma bohatou večeři a jako dárek titanovou pánev.

„Paní z Břeclavi se omlouváme, ale není to naše chyba. Kontakty v naší databázi většinou pocházejí od lidí z jiných předváděcích akcí. Přijde třeba paní Opršálková, napíše deset jmen s adresami, něco za to dostane a je to. My bohužel neovlivníme, co kdo napíše,“ popisuje systém sbírání kontaktů Dagmar Hansalová ze společnosti Royal Home.

Podle ní není v silách žádné firmy všechny jména a adresy kontrolovat. „Jak se jméno mrtvé ženy mohlo do databáze dostat, to skutečně netuším. Pokud paní tvrdí, že ona ho nikomu nedávala ani nikde neuváděla, musel to udělat někdo jiný. Mohl to být třeba někdo známý, sousedi, kdokoliv,“ spekuluje zástupkyně firmy, která rozesílá nabídky na předváděcí akce.

Co má tedy žena z Břeclavi nyní dělat? „Pokud se něco takového stane, nejlepší je, když k nám dotyčný zavolá a na chybu upozorní. My se omluvíme a jméno vymažeme z databáze. Dobré je znát kód akce, který v každém dopise uvádíme,“ radí Hanzalová.

Smazat jméno centrálně ze všech databází ale podle ní nejde, protože nejsou propojené. Jediným řešením je obvolat všechny firmy, které dopisy s nabídkami zaslaly.

Autor: Michal Šupálek

11.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
9

Učitelé nechtějí kariéru s papíry

Věčný oheň. Ilustrační foto.
8

Nedůstojná pohřební praxe dál pokvete. Hromadný svoz nebožtíků neskončí

Zneužití osobních dat? Pokuta půl miliardy

Lidé budou moci snáze požadovat vymazání informací, které by je poškodily. Za rok jim to umožní nové nařízení EU.

Zpěvačka Špinarová byla uvedena do Síně slávy cen Anděl

Do Síně slávy hudebních cen Anděl byla dnes in memoriam uvedena zpěvačka Věra Špinarová. Majitelka nenapodobitelného hlasu zemřela letos v březnu ve věku 65 let. 

Slovenský symbol okupace 1968 vyjde na známce

Muž, který si před hlavní sovětského okupačního tanku v centru Bratislavy odhaluje hruď a kterého zachytil fotograf Ladislav Bielik, se objeví na známce i na pamětní minci. Příští rok se známka, kterou vydá Slovenská pošta, objeví pro zájemce přesně 21. srpna 2018 při 50. výročí srpnové invaze do Československa.

Odpad třídí stále více lidí. Radnice je motivují i dárky

Rok od roku Pardubice rozšiřují území, na němž mohou obyvatelé rodinných domů odkládat do samostatných kontejnerů biologicky rozložitelný odpad. Od roku 2007, kdy město s odděleným ukládáním bioodpadu začalo, ho separuje 2750 domácností. Letos byl sběr rozšířen i do okrajových částí města – do Lánů na Důlku a Opočínku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies