VYBERTE SI REGION

Mrtvá matka má jít na večeři a pro pánev

Břeclav – Naděžda Surmanová z Břeclavi neví, jestli se má smát nebo plakat. Na jméno její čtyřicet let mrtvé matky jí zničehonic začaly domů chodit dopisy. A v nich pozvánky na nejrůznější předváděcí a reklamní akce.

11.1.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Eva Kořínková

„První dopisy přišly už v loňském roce a letos to pokračuje. Tento týden dorazil další. Maminku zvou třeba do hotelu Imos. Nebo jí nabízejí mobilní telefon. Maminka by ani nevěděla, co to je,“ kroutí hlavou Surmanová.

„Je to dost nepříjemné. I když už je čtyřicet let po smrti, pořád je to moje maminka. Už jenom čekám, že se ve schránce objeví výzva, že si má přijít převzít novou občanku,“ říká žena z Břeclavi, která neví, co má dělat.

A hlavně netuší, kde se jméno a adresa její dávno mrtvé matky, která bydlela v Břeclavi na stejném místě jako dnes ona, v databázích společností vlastně ocitly.

„Zajímalo by mě, odkud kdo to jméno a adresu vzal. Já jsem takové údaje nikomu nedávala. Na předváděcí akce nechodím, na tyto věci vůbec nejsem. Byla jsem jen jednou, utratila šest tisíc korun a to mi stačilo,“ usmívá se hořce.

Nový značka koření

Rozladěná Břeclavanka přinesla i zatím poslední dopis, který na jméno její matky přišel. Obsahuje pozvánku do jedné břeclavské restaurace, kde firma ve druhé polovině ledna zájemcům představí novou značku koření. Příchozím, tedy i čtyřicet let mrtvé ženě, slibuje zdarma bohatou večeři a jako dárek titanovou pánev.

„Paní z Břeclavi se omlouváme, ale není to naše chyba. Kontakty v naší databázi většinou pocházejí od lidí z jiných předváděcích akcí. Přijde třeba paní Opršálková, napíše deset jmen s adresami, něco za to dostane a je to. My bohužel neovlivníme, co kdo napíše,“ popisuje systém sbírání kontaktů Dagmar Hansalová ze společnosti Royal Home.

Podle ní není v silách žádné firmy všechny jména a adresy kontrolovat. „Jak se jméno mrtvé ženy mohlo do databáze dostat, to skutečně netuším. Pokud paní tvrdí, že ona ho nikomu nedávala ani nikde neuváděla, musel to udělat někdo jiný. Mohl to být třeba někdo známý, sousedi, kdokoliv,“ spekuluje zástupkyně firmy, která rozesílá nabídky na předváděcí akce.

Co má tedy žena z Břeclavi nyní dělat? „Pokud se něco takového stane, nejlepší je, když k nám dotyčný zavolá a na chybu upozorní. My se omluvíme a jméno vymažeme z databáze. Dobré je znát kód akce, který v každém dopise uvádíme,“ radí Hanzalová.

Smazat jméno centrálně ze všech databází ale podle ní nejde, protože nejsou propojené. Jediným řešením je obvolat všechny firmy, které dopisy s nabídkami zaslaly.

Autor: Michal Šupálek

11.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký astronaut českého původu Eugene Cernan v roce 2008 navštívil Českou republiku. V pozadí Cernanova vnučka Ashley.
1 10

Zemřel astronaut Eugene Cernan. Poslední muž, jenž stanul na Měsíci

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
7 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

AKTUALIZOVÁNO

Turecko dopadlo Uzbeka viněného z istanbulského masakru

Istanbul - Turecká policie dopadla dnes večer uzbeckého občana, který je označován za pachatele silvestrovského masakru v istanbulském nočním klubu, jemuž padlo za oběť 39 lidí. Podle listu Daily Sabah byl Abdulgadir Mašaripov zadržen v domě svého kyrgyzského přítele v istanbulské čtvrti Esenyurt. K útoku se přihlásila organizace Islámský stát, která ho označila za pomstu za tureckou vojenskou intervenci v Sýrii.

Dokumentaristka Třeštíková: Realitu nemůžete zotročit

Po deseti letech se jedna z nejvýraznějších osobností českého dokumentu Helena Třeštíková opět vrací k Manželským etudám. Její snímek Strnadovi vstoupí 19. ledna i na plátna kin. V příběhu soužití netradiční rodiny se zrcadlí jak nevyhnutelnost změn ve světe mezilidských vztahů, tak pětatřicet let vývoje celé české společnosti.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies