VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bezpečnost cestujících přijde na desítky milionů

Děčín - V létě začnou sanační a další práce, které zajistí bezpečnost na mezinárodní trati z Dolního Žlebu do Německa.

16.5.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ladislav Schäfer

Do skal nad železnicí z Dolního Žlebu směrem ke státní hranici s Německem se nastěhují stavbaři. Musí se postarat o zajištění stability tamních pískovcových věží, které by v budoucnu mohly ve stále větší míře ohrožovat bezpečnost vlakového provozu. Možnému padání balvanů na koleje má zabránit ochranný val nad železniční tratí.

„Stavební úřad děčínského magistrátu už na tuto plánovanou stavbu vydal územní rozhodnutí. Čekáme, až nabude právní moci a poté budou následovat další kroky směřující k zahájení samotných prací. Jejich dodavatel vzejde z vyhlášené veřejné soutěže. Předpokládáme, že přípravné práce začnou v průběhu července. Vlastní budování ochranného valu potrvá řádově několik měsíců. Skončí v příštím roce,“ vysvětlil Rudolf Baudis z ústeckého pracoviště stavebního odboru Správy železniční dopravní cesty.

Ochrana přírody

Stavba ochranného valu coby přirozené bariéry zabraňující volným pádů a sesuvům kamenů na železnici bude technicky poměrně náročnou investicí. Vyžádá si několik desítek milionů korun. Dodavatel prací musí v průběhu stavby i po jejím skončení splňovat řadu stanovených podmínek. Patří mezi ně i požadavky ochránců přírody.

„Trváme na tom, aby stavbaři při dopravě materiálu a techniky používali v maximální míře stávající lesní cesty. Pokud by došlo k nějakému poškození těchto letitých pěšin, musí se dodavatel prací postarat o jejich obnovu a opravy,“ připomněl jednu ze stanovených podmínek Karel Stein z děčínské správy Labských pískovců.

Sanační práce na zajištění dvou rozsáhlejších skalních objektů se budou týkat úseku v délce okolo tří set padesáti metrů. Aby v průběhu vlastních zásahů do skal nedocházelo k padání balvanů na trať, budou ve svazích nad železnicí natažené ochranné sítě a případně tam dojde k instalaci dalších technických zábran.

„Samozřejmě po ukončení veškerých prací musí jejich dodavatel všechny tyto prvky odstranit. Totéž platí i o úklidu a likvidaci veškerých odpadů vytvářených v průběhu stavby. Týká se to například obalů od nátěrových a stavebních hmot, zbytků používaných kovů a podobně,“ připomněl nutnost dodržení další podmínky ochránců přírody Karel Stein.

Materiál budou dopravovat po cyklostezce

K dopravě materiálů budou stavbaři využívat také stávající cyklostezku.

„I tady jsou jasně stanovená pravidla využití této komunikace. Jednak tam mohou vjíždět pouze vozidla s nosností do půldruhé tuny. O víkendech, kdy se na cyklostezku vydává nejvíce lidí na kolech, tam žádný materiál stavbaři přepravovat nesmějí. Pokud by došlo k nějakému poškození komunikace, musí se o obnovu na své náklady postarat investor stavby,“ uvedl vedoucí majetkového odboru děčínského magistrátu Tomáš Martinček.

Mnohé zásahy budou stavbaři zajišťovat v horních partiích skalních věží a bloků. Tam bude doprava veškerého materiálu a potřebné techniky k zajištění sanace nejsložitější.

Stometrový výtah

„Součástí vybavenosti stavby se proto stane jakýsi výtah v délce přes sto metrů. Přístup na stavbu a přeprava materiálu dovezeného po cyklostezce budou možné přes tamní propustek pod železniční tratí,“ vysvětlil Rudolf Baudis , který bude ve funkci stavebního dozoru dohlížet na průběh samotné výstavby.

Předpokládá se, že při sanačních pracích a budování ochranného valu nad železniční tratí budou stavbaři manipulovat s téměř dvěma tisíci kubíků kamene, zeminy a dalšího materiálu. Veškeré tyto zásahy budou muset zvládnout za běžného vlakového provozu. Na mezinárodní trati do Německa se zatím s žádnými omezeními nepočítá.

Autor: Josef Suk

16.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kanylu doktoři zavádějí pacientům při závažnějších operacích. Ilustrační foto.
9

Stížnost na lékaře? Pacient platí za důkazy. Komora to chce změnit

Amazon v Dobrovízi.
DOTYK.CZ

Po Rohlíku zasahovala cizinecká policie také v Amazonu

Brexit bude drahý. Pro všechny

Britská premiérka Theresa Mayová dnes oficiálně posílá do Bruselu dopis, kterým odstartuje to, čemu se říká „proces odchodu z EU". Co může brexit znamenat pro Británii a co pro samotnou i unii?

Pohledem Davida Vagadaye: Babiš se naštval

Miliardáře a ministra financí Andreje Babiše naštval komentář našeho redakčního kolegy. V reakci pak jeho styl psaní nazval amatérským a přidal hodně dlouhý výčet počinů, které se mu ve vládě povedly.

V Peru odvolali viceministryni. Během záplav a v pracovní době se opalovala

V Peru skončila náměstkyně ministra zemědělství za to, že se v pracovní době opalovala. Eufrosina Santaová tak činila v době, kdy země bojuje s ničivými záplavami. O případu informoval server Infobae.

Spartě hrozí kolaps. Fanoušci napsali Křetínskému: Ukončete chaos

Kdyby mohly fotbalové kluby mluvit, Sparta by si asi teď postěžovala: Jsem jako fackovací panák. Ano, bez přehánění se dá říct, ženejúspěšnější celek v české historii dostává jednu ránu za druhou. Neustálé výměny trenérů, krach v Evropě, vzdalující se vidina titulu a také lapálie Tomáše Rosického.Může být hůř? Odpověď zní: samozřejmě. Poslední políček dostala Sparta od vlastních příznivců. Před nedělním derby se Slavií se ozvala nejvěrnější skupina: oficiální fankluby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies