VYBERTE SI REGION

Na zničené trati začnou vlaky jezdit v červnu

Děčínsko - Stavbaři už zahájili obnovu železnice, kterou na Děčínsku poničila loňská povodeň.

24.3.2011
SDÍLEJ:

Na zničené trati začnou vlaky jezdit v červnu.Foto: Emil Sedláček

Ta nejvíce poškodila trať mezi Českou Kamenicí a Jedlovou. Čtyři stavební firmy tam musí opravit drážní těleso a položit nové koleje. Čekají je i další rozsáhlé práce.

„Loňské přívaly vody totiž poškodily většinu ze čtyřiceti stavebních objektů, mezi nimiž jsou i mostky, propustky a další vybavenost tratě. V železniční stanici Mlýny došlo i k poklesům pláně, poškození nástupišť, stezek drátovodů i kabelů,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Dodavatelé budou mít největší těžkosti s podmáčeným terénem a špatnou přístupností kolové techniky na jednotlivá místa oprav.

Poškozený úsek vede údolím v lesnatém terénu, silnice je úzká a v úseku Mlýny - Jedlová není určena pro nákladní automobily.

Přístup po trati je možný jenom na oba okraje úseku k prvním zničeným mostům. Ještě počátkem března se na některých místech úseku nacházela skoro půlmetrová vrstva sněhu.

Místo vlaku vozí lidi mikrobus

Loňská povodeň poničila i další části železnice. Byly to například úseky Děčín východ - Benešov nad Ploučnicí, Benešov nad Ploučnicí - Česká Kamenice, Jedlová - Rumburk a nebo Benešov nad Ploučnicí - Česká Lípa. Tam funguje běžný vlakový provoz, ale definitivní opravy proběhnou také letos na jaře.
Nejvíc práce bude třeba zvládnout právě v asi patnáct kilometrů dlouhém úseku mezi Českou Kamenicí a Jedlovou. Bude tam nutné vybudovat poničená sdělovací a zabezpečovací zařízení. Správa železniční dopravní cesty předpokládá, že veškeré práce, které si vyžádají zhruba devadesát milionů korun, potrvají do září.

„Ke zprovoznění železnice mezi Českou Kamenicí a Jedlovou by mohlo dojít už koncem června. Některé opravy by pak pokračovaly i po obnovení vlakového provozu,“ poznamenal Pavel Halla.

Mezi Českou Kamenicí, Mlýny a Kytlicemi začal po povodni cestující místo vlaku přepravovat mikrobus. Školáci a lidé odkázáni na veřejnou dopravu měli v některých zimních dnech problémy se dostat do školy či do zaměstnání nebo k lékaři, protože včasný příjezd autobusu znemožňovala při vydatném sněžení neprůjezdná silnice.

„Lidé jsou tady na vlak zvyklí. Bylo to těžké smiřování s tím, že dlouhé měsíce jezdit nebude. Snad bude od začátku léta už všechno v pořádku,“ tvrdil starosta Kytlic Josef Janouškovec.

Autor: Josef Suk

24.3.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divocí koně v Milovicích zvládají zimu dobře
14

Divokým koním nevadí mráz, ale vlhko

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies