VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nákup trolejbusů se Ústí nad Labem prodraží

Ústí nad Labem - Město přišlo o dotaci na nákup nových trolejbusů. Dopravní podnik spolu s magistrálembudou musethledat miliony navíc.

7.7.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Lubomír Maxa

Dopravní podnik z Ústí nad Labem si bude bude muset počkat na nové trolejbusy minimálně rok. Nákup 16 vozů měl být placen z evropských fondů, jenže zastřešující Regionální rada soudržnosti kvůli právním nejasnostem projekt zrušila. Dotace sice bude přerozdělovat ještě jednou, ale za mnohem méně výhodných podmínek. Ve výsledku to znamená, že dopravní podnik musí společně s magistrátem najít 58,75 milionu korun navíc. Zřejmě bude shánět úvěr, řekl ČTK ředitel dopravního podniku Tomáš Kraus.

O dotaci žádal magistrát, který chtěl peníze hned na dva projekty. První z nich předpokládal nákup 16 patnáctime­trových nízkopodlažních trolejbusů, druhý zase řešil nový způsob odbavování cestujících, který by umožnil začlenění do připravovaného integrovaného systému Ústeckého kraje. Obojí bude stát 235 milionů korun, přičemž z evropských peněz mělo jít 85 procent. U nových projektů se podle Krause přitom očekává mnohem vyšší spoluúčast, která by měla být až čtyřicetiprocentní. V tom je největší problém.

„I za těchto o dost méně komfortních podmínek jsme připraveni do toho jít,“ řekl ČTK Kraus. To ovšem znamená, že město nebo dopravní podnik musí pomalu začít shánět peníze. Jednoduchým výpočtem by vycházelo, že rozdíl ve spoluúčasti oproti původní verzi projektu je 58,75 milionu korun. „Tak jednoduché to není, promluví do toho DPH a další faktory. Ale ano, řádově půjde o desítky milionů korun,“ řekl Kraus a dodal, že dopravce zřejmě začne shánět úvěrování. Podnik je přitom v paradoxním postavení. O dotaci sám nežádal, důsledky se ho ale bezprostředně dotknou.

Regionální rada soudržnosti prý zrušila výzvu k podávání projektů kvůli konfliktu českých zákonů a předpisů EU. Projekty přijímat zase začne, ale termín není zatím znám. „Nezbývá než počkat a náš projekt aktualizovat,“ citoval Ústecký deník náměstka primátora Jana Řeřichu.

Trolejbusy tvoří páteř městské dopravy a jsou hojně využívané, jejich stav je přitom již delší dobu špatný. Jejich průměrné stáří přesahuje 15 let a některé vozy jsou v provozu už od konce 80. let. Jeden z nich se v roce 2006 vzňal za jízdy s cestujícími. Město na obnovu vozového parku nemá již delší dobu peníze, vloni muselo dokonce odříct plánovaný nákup deseti trolejbusů. Jeden krátký dvounápravový trolejbus stojí zhruba osm milionů korun, třínápravový ještě asi o polovinu víc.

Místo toho může dopravní podnik koupit alespoň 20 autobusů na stlačený zemní plyn, na něž získal 58 milionů korun z česko-švýcarského programu na snížení emisí.

Autor: ČTK

7.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mercedes míří do světa elektrických automobilů, ale policie ho nyní vyšetřuje kvůli možným falšováním dat emisí u klasických dieselových motorů.
6

Policejní razie u Mercedesu. Vyšetřovatelé pátrali po falšování emisí

Ilustrační foto
1 16

Poplatky za přítomnost otce u porodu jsou nefér, míní rodiče

Po Manchesteru se zábava v Praze neruší. Bude se ale víc hlídat

Policistů se v metropoli objevuje víc než obvykle – a mohou mít i samopaly. Pražská policie tak reaguje na smrtící explozi po koncertu v britském Manchesteru. Podobně jako po dřívějších teroristických útocích ve městech západní Evropy mají být policisté v ulicích viditelnější – a také ozbrojenější.

Biozemědělství je stále oblíbenější, má ale i odpůrce. Co jim vadí?

/INFOGRAFIKA/ Biopotraviny jsou mezi spotřebiteli stále na vzestupu a najdou se i tací, kteří by nic bez označení „bio" nesnědli. Přesto se mezi zemědělci najdou jak zastánci, tak odpůrci takzvaného biozemědělství.

Rehabilitující Štěpánek věří v comeback: Po operaci jsem spal s raketou

/ROZHOVOR/ Na sobě měl tričko s nápisem „Nikdy se nevzdávej", na tváři úsměv a v hlavě optimistické plány do budoucna. Ne, tenisový veterán Radek Štěpánek ještě nekončí. I když musel v březnu na operaci zad, ani v 38 letech nepřemýšlí o tom, že by raketu pověsil na hřebík. Jeho kariéra je protkána zraněními a následnými comebacky.

AKTUALIZOVÁNO

Vrah z Manchesteru je Salman Abedí, britský občan libyjského původu

/VIDEA, FOTOGALERIE, INFOGRAFIKA/ Celkem 22 mrtvých a minimálně 59 zraněných, vesměs mladých lidí. Taková je bilance exploze v koncertní hale v Manchesteru. Odpálil se zde sebevražedný útočník, policie vyšetřuje teroristický čin. Totožnost je známa, jde o 22letého Salmana Abedího, britského občana z Manchesteru, jehož rodiče přišli z Libye. K činu se přihlásil Islámský stát. Zatčeni byli tři podezřelí, pachatel měl patrně komplice. Zveřejněna byla zatím jména tří obětí, nemocnice přijaly 12 vážně zraněných dětských pacientů. V zemi byl vyhlášen kritický stav ohrožení terorismem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies