VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Náměstek hejtmana navrhne desatero na obnovu silniční sítě

Pardubice - Náměstek hejtmana Pardubického kraje Jan Tichý (ČSSD) chce prosadit deset kroků, aby kraj měl kvalitní silniční síť. Jde například o mýtné na silnicích nižších tříd, miliardovou půjčku, změnu rozpočtového určení daní nebo zapojení nezaměstnaných lidí do údržby silnic.

17.4.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografieFoto: Foto: Deník

ČTK to řekl Tichý. Jen silnice druhé třídy jsou z poloviny v havarijním a nevyhovujícím sta­vu.

„Pardubický kraj má nejnižší příspěvek na kilometr silnic, dlouhodobě jsou silnice podfinancované. Pořizovací hodnota našich silnic je 32 miliard korun, což je 60 procent majetku kraje,“ řekl Tichý.

Náměstek navrhuje půjčit si půl miliardy od Evropské investiční banky a půl miliardy vydat v obligacích. To je první krok z desatera, který se prý dá učinit poměrně rychle. V anketě se zeptá lidí, jestli s tím budou souhlasit, zároveň jeho návrh musí podpořit rada a zastupitelé. Kraj si už v minulosti otevřel úvěr 2,1 miliardy korun a hejtman Radko Martínek řekl, že by se už kraj dál zadlužovat neměl.

O sekání trávy by se mohli starat lidé v evidenci úřadů práce

Vážení kamionů a mýtné by zajistilo, že by po silnicích nejezdily těžké nákladní vozy a dál je neničily. Náměstek Tichý také navrhuje změnit kategorizaci krajských silnic. Silnic druhých tříd by bylo mnohem méně, staly by se silnicemi třetí třídy a řada z nich bych přešla po generální opravě pod správu obcí.

Úspory lze podle náměstka nalézt v efektivnější zimní a letní údržbě. Zejména v létě by se o sekání trávy a sběr odpadků mohli starat lidé v evidenci úřadů práce. Dlouho se také hovoří o změně rozpočtového určení daní. Kraj má sice jednu z nejhustších silniční sítí, ale málo obyvatel. Silničáři mají ročně na údržbu přibližně 350 milionů korun a přitom by potřebovali až 900 milionů korun.

„Kraj by měl také vlastnit obalovnu na výrobnu směsí, byl by větší tlak na cenu, dostala by se na reálnou úroveň,“ řekl Tichý.

Tichý: Z těch deseti bodů jsme osm kroků schopni provést

Pomohla by i změna vyhlášky, která by jasně stanovila, jaká auta mohou po silnicích druhé a třetí třídy jezdit. Pokud v regionu funguje velký podnik či logistické centrum, měly by se na obnově povrchu vozovek podílet. A stejně jako na regionální železniční dopravu kraje dostávají od státu vyrovnávací příspěvek, měly dostávat i na silnice. Státní fond dopravní infrastruktury by měl víc přispívat na krajské silnice, „jinak za chvíli nebudeme mít po čem jezdit“, dodal Tichý.

„Myslím, že kromě rozpočtového určení daní a vyrovnávacího příspěvku je všechno ostatní reálné. Z těch deseti bodů jsme osm kroků schopni provést,“ řekl Tichý.

Autor: ČTK

17.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rada České televize volila ve druhém kole 26. dubna nového ředitele České televize. Na snímku Petr Dvořák.
3 9

Překvapení se nekoná, Rada zvolila šéfem ČT opět Petra Dvořáka

Biskup František Radkovský.
VÍME PRVNÍ
19

Prazdroji loni rostly prodeje, pomohl zájem o prémiová piva

Kdo nemá platnou jízdenku, ať si vystoupí. Cože?!

Od dubna se na problémových linkách městské hromadné dopravy vyskytují takzvaní asistenti přepravy. Mají za úkol dbát na bezpečnost, nepustit do vozidla osoby bez platné jízdenky, se zápachem a pod vlivem alkoholu, nebo je na příští zastávce „vysadit".

Festivaly musí poprvé přejít na EET. Očekávají problémy

Startující festivalová sezóna přinese jejich provozovatelům i zúčastněným prodejcům a stánkařům zásadní změnu: poprvé budou muset evidovat své tržby v elektronickém systému. Zkušenosti z trhů naznačují, že je to může připravit o značnou část tržeb.

Mexiko odmítá Trumpovu zeď. Je to nepřátelský akt, tvrdí

Mexický ministr zahraničí Luis Videgaray nazval plány na stavbu zdi oddělující Mexiko a Spojené státy nepřátelským činem a absolutním plýtváním penězi.

AKTUALIZUJEME

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

/VIDEO/ Velké zatýkání po Francii a Belgii. V souvislosti s útokem na redakci časopisu Charie Hebdo z ledna 2015 bylo do dneška zadrženo deset podezřelých.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies