VYBERTE SI REGION

Návrh nádraží v Králově Poli: obří vážka

Brněnsko /UVNITŘ VIZUALIZACE/ - Zcela přestavět vlakové nádraží chtějí představitelé Králova Pole. Navrhl je autor oceňované letištní haly v Tuřanech Petr Parolek.

19.1.2010 42
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií
Návrh nádraží v Králově Poli podle architekta Petra Parolka.

Návrh nádraží v Králově Poli podle architekta Petra Parolka.Foto: Architectural design

Jakási obří vážka se roztáhne nad vlakovým nádražím v brněnském Králově Poli. Tedy pokud vyjdou záměry tamních radních. O jejich úmyslu přestavět jednu z ostud Brna informoval Brněnský deník Rovnost už loni v říjnu. Královopolští nyní zveřejnili studii nové podoby nádraží i jeho okolí.

Hlava vedle konečné

„Studii řešení přestupního terminálu máme hotovou. Stála milion korun. Stavba pak přijde na necelých sedm set milionů,“ uvedl v pondělí starosta městské části Ivan Kopečný. Návrh, který zveřejnila městská část na svých internetových stránkách, zpracoval architekt Petr Parolek.

Je také autorem odbavovací haly na letišti v brněnských Tuřanech. Parolkovo nové dílo je rovněž ve futuristickém duchu. Šestipatrová nádražní budova v Parolkově studii připomíná obří vážku.

Její pomyslná hlava, tedy odbavovací hala s obchody a službami, má stát vedle současné konečné zastávky tramvaje. Od ní se vysoko nad zemí táhne ocas, tedy lávka přes Hradeckou ulici a kolejiště s eskalátory na jednotlivé perony. „Zvolená podoba má jedinou nevýhodu, nejde dál rozšiřovat. Jenže to se u přestupního terminálu ani neočekává,“ uvedl starosta Kopečný.

Pro i proti

Lidé mají z nové podoby nádraží rozporuplné pocity. „Podoba budovy se mi docela líbí. Současné nádraží je hrozné, navíc jsou jednotlivé zastávky dopravního uzlu od sebe příliš daleko. Nejsem si však jistý, jak praktická bude nová podoba. Cesta z haly na perón bude podle mne trvat déle než v současnosti,“ bojí se například Tomáš Záležák. Konzervativnější lidé váhají i nad tvarem nádraží. „Je to divné, vypadá to jako nějaká mršina vyhozená mořským přílivem na mělčinu,“ řekla žena, která si nepřála uvést své jméno.

Kdy a zda vůbec terminál pro vlaky, tramvaje i autobusy v Králově Poli vyroste, zatím není jasné. „Netroufám si to odhadnout. Záleží na tom, jak se k plánu postaví město,“ řekl Kopečný.

#nahled|http://g.denik.cz/50/47/nadrazi_kralovo_pole_vizualizace__3__adm350.jpg|http://g.denik.cz/50/47/nadrazi_kralovo_pole_vizualizace__3_.jpg|Návrh nádraží v Králově Poli podle architekta Petra Parolka.#

Okolí ano, ale proč budovu?

U náměstka primátora pro místní rozvoj Martina Andera projekt moc pochopení nenašel. „Nevím, proč bychom měli platit komerční budovu pro obchody a lávku Českým drahám. Dovedu si představit, že upravíme okolí pro městskou dopravu, ale ne budovu. Na ni musí městská část sehnat peníze jinde,“ uvedl Ander. Dodal, že městská část zatím ještě brněnským radním nepředložila projekt k projednání.

Podle starosty Kopečného však hala nemá být ryze komerční. „Klidně tam může sídlit pošta nebo městská policie,“ řekl. Pokud nedá peníze město, budou královopolští radní shánět peníze jinde. „Máme připravených šest variant zaplacení stavby. I takovou, při níž nedá město ani korunu,“ podotkl Kopečný.

Úplně osiřet nemá ani stará nádražní hala. „Musí tam zůstat přinejmenším pracoviště pro řízení železničního provozu,“ upozornila mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Zbytek budovy pak chtějí dráhy pronajmout. Mohou v ní být například sportoviště či autosalon.

Autor: Petr Jeřábek

19.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 42
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies