VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nechte auto za Prahou a dál zkuste vlak

Praha – Z Kladna, Berouna, Roztok u Prahy. Odtud a z mnoha dalších míst se podle průzkumu Ropidu, který v Praze a okolí organizuje hromadnou dopravu, dá cestovat do metropole několikanásobně levněji, než autem.

8.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Příjezdové komunikace do hlavního města jsou ve všední dny stále častěji zahlceny kolonami, a řidiči se v nich často trápí dlouhé desítky minut.

„Navíc, v kombinaci s přetížením většiny stávajících záchytných parkovišť P+R v Praze je dojíždění do Prahy stále složitější,“ upozornil Filip Drápal, mluvčí Ropidu.

Přitom podle jeho slov železnice nabízí díky zapojení do systému Pražské integrované dopravy rychlou dopravu až do centra Prahy na jeden jízdní doklad.

Lidé se vyhnou kolonám

„A není nutné se úplně vzdát výhod automobilu. Ideální kombinací je totiž nechat auto na nádraží v regionu a dál do Prahy pokračovat vlakem. Řidič se tak vyhne přetíženým silnicím u hranic Prahy a navíc ušetří – cestování vlakem do Prahy je oproti používání auta až čtyřikrát levnější. Z toho vyplývá, že vlak se vyplatí i při plné obsazenosti auta čtyřmi osobami,“ vypočítal Drápal.

Již dnes nabízejí hlavní vlakové linky krátký interval i mimo špičky všedních dnů. Na většině hlavních tratích se ve špičkách jezdí každých 15 minut, v ostatních obdobích včetně víkendů zde interval neklesá pod 30 minut. „U příměstských nádraží postupně vzniká síť menších záchytných parkovišť, která umožňují pohodlně zaparkovat a dál pokračovat do Prahy vlakem. Na rozdíl od pražských P+R má uživatel daleko větší jistotu, že zde zaparkuje i v pozdějších ranních hodinách. Navíc je u většiny nádraží možné odstavení jízdních kol, což je pro lidi bydlící v nevelké vzdálenosti od nádraží rychlá, levná a ekologická alternativa k osobnímu automobilu,“ uzavřel mluvčí Ropidu.

Srovnání měsíčních nákladů na dojíždění do Prahy vlak versus auto

z města / obce cena auto (Kč) – pouze PHM cena vlak PID (Kč) čas jízdy do centra Prahy vlakem (minuty)

Český Brod 3 190 700 36
Milovice 3 602 920 45
Neratovice 2 161 460 40
Kralupy nad Vltavou 2 367 700 36
Roztoky u Prahy 823 300 17
Kladno 2 573 700 37
Černošice 1 749 300 22
Říčany 1 441 300 27

zdroj: Ropid
Vybraná parkoviště u nádraží
• Český Brod – linkou S1 do centra ve špičce každých 15-30 minut
• Lysá n. Labem – linkami S2 a S20 do centra ve špičce každých 15-30 min
• Kralupy n. Vltavou – linkou S4 do centra ve špičce každých 30 minut
• Roztoky u Prahy – linkou S4 do centra ve špičce každých 30 minut
• Černošice-Mokropsy – linkou S7 do centra ve špičce každých 10-20 min.
• Beroun (hlídané – 20 Kč/den) – S7 do centra ve špičce každých 30 minut

Čtěte také: Po Praze nejrychleji vlakem. Do Uhříněvsi za 20 minut

Autor: Lukáš Marek

8.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útočná puška ČZ 805
1 7

Právo na obranu se zbraní získá podporu poslanců, tvrdí šéf výboru

Vlakové nádraží v Brně-Židenicích.
AKTUALIZOVÁNO
18

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Česko zasáhly rozsáhlé kybernetické útoky, původci požadují výkupné

Aktuální vlna kybernetických útoků, jejichž původci požadují výkupné za odšifrování napadených zařízení, postihla i Česko. Aktuálně je země podle antivirové společnosti Eset devátým nejvíce zasaženým státem. Útoky, které odpoledne postihly Ukrajinu, se začaly šířit do dalších zemí. Antivirová firma Kaspersky Lab zatím celosvětově zaznamenala zhruba 2000 napadených uživatelů.

ČEZ dal peníze albánskému lobbistovi. Policie vyšetřuje proč

Česká policie se zabývá tím, proč energetická společnost ČEZ v roce 2009 za éry generálního ředitele Martina Romana poslala do Albánie ve dvou transakcích celkem sedm milionů eur (nyní asi 184 milionů korun) na soukromý účet kosovského lobbisty Nue Kalaje.

Mizérie. Úroda ječmene je oproti loňsku poloviční, schnou i další obiloviny

Mizerná. Tak označil letošní sklizeň ozimého ječmene předseda Okresní agrární komory na Břeclavsku Antonín Osička. V okrese odhaduje kvůli velkému suchu propad v průměru o čtyřicet procent. „Máme posečených asi padesát hektarů a výnos se pohybuje mezi dvěma a třemi tunami na hektar. U jarních ječmenů to nebude lepší. A podobně špatné to bude i u pšenice. Obilí nedozrálo a uschlo," řekl Osička s tím, že loni byl v okrese průměrný výnos ozimého ječmene 5,1 tuny na hektar.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies