VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejdřív Velorexu nadával, pak mu propadl

Brno /FOTOGALERIE/ – Prchající stan, montgomerák nebo pytel na mrzáky. To jsou jen některé přezdívky, kterými se pyšní vozítko oficiálně zvané Velorex. Hned několik jich mohli o víkendu obdivovat návštěvníci letošní Motortechny, na které se jako každý rok sešli příznivci veteránů. Svým hadraplánem se přijel na brněnské výstaviště pochlubit i Jiří Štěrba z Neslovic na Brněnsku.

25.10.2010
SDÍLEJ:

Výstava Velorexů na brněnském výstavišti.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

O svérázné auto se stará už tři roky. „Původně jsem jím skoro opovrhoval. Pak jsem se v něm ale jednou svezl a úplně jsem tomu propadl. Člověk nikdy neví, kdy a kde ztroskotá, musí dávat pozor, jestli všechno zní jak má a být připravený si auto opravit. A to mne na tom bavilo. Není to jenom o tom se někam přesunout, ale i o zručnosti a o tom, že si na něm může člověk spoustu věcí udělat,“ vykládá nadšeně Štěrba.

Byl to vrak

Velorex koupil od kamaráda za dvacet tisíc korun. Jako vrak. „Všechny díly byly ještě původní. Prakticky rok jsem na něm ale pracoval a celý jsem ho zrepasoval. Ráno v pět jsem šel do práce a když jsem se vrátil, tak jsem asi do půlnoci pracoval na autě.

Pak jsem šel spát a druhý den zase na novo. Navíc jsem za různé náhradní díly a opravy zaplatil asi sto tisíc korun. A to mi spoustu oprav na autě udělali moji kamarádi zadarmo,“ říká dvaačtyřicetiletý motorista.

Jako z fabriky

Při opravách dbal na to, aby auto vypadalo tak, jako původně. „Je tak úplně stejné, jako když vyjelo z fabriky. Opravoval jsem ho kousek po kousku,“ upozorňuje na úsilí, které autu věnoval Štěrba. S prací na autě mu navíc už rok a půl pomáhá jeho desetiletý syn. „Přišel sám a je vidět, že ho to baví. Rád se s ním pak i chlubí,“ směje se Štěrba.

Společně proto plánují nákup a opravy dalšího Velorexu. „Chtěli bychom ho přivést už na příští Motortechnu. Příští rok možná ukážeme i motorku ČZ z roku 1946, kterou teď chceme opravit. Náš hadrák, který tady máme letos, se totiž lidem líbí. I proto chceme v opravování starých aut pokračovat. Jakmile k tomu navíc člověk jednou přičichne, už ho to nepustí,“ usmívá se milovník plátěných tříkolek.

Autor: Jan Němec

25.10.2010
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Princ Charles řídí lokomotivu historického vlaku, kterým jezdíval jako malý kluk.
1 16

Princ Charles mašinfírou. Řídil vlak, ve kterém jezdil jako dítě

Andrej Babiš
9

Řešte rychle dluhopisy, říká Jurečka finanční správě a Babišovi

AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO

Hromadná nehoda kamionů uzavřela dálnici D1 u Brna. Zemřel řidič dodávky

/FOTOGALERIE/ – Zraněním podlehl muž středního věku, kterého vyprostili hasiči z havarované dodávky v hromadné havárii na dálnici D1. V úterý kolem půl dvanácté se na 202. dálničním kilometru srazily čtyři nákladní auta a dodávka. Kvůli nehodě u Brna musí z dálnice sjet řidiči mířící na Vyškov a Ostravu. Dálnice je v tomto směru neprůjezdná.

Soud osvobodil muže obžalovaného z házení vajec na Zemana

Trestní soud zprostil viny Jindřicha Frühaufa, který podle obžaloby hodil dvě vejce směrem k prezidentovi Miloši Zemanovi. Soudce uvedl, že se skutek nepodařilo prokázat. Důchodce z Kladna vinu popíral, vypověděl, že na shromáždění pouze troubil na vuvuzelu. Za výtržnictví mu hrozily až dva roky vězení, státní zástupkyně pro něj navrhla peněžitý trest 25 tisíc korun. Úterní verdikt není pravomocný.

DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

AUTOMIX.CZ

Češi oživují legendy v jedinečných obrazech. Jsou jako "živé", podívejte se

Také vám přijde škoda, že ikonické momenty zlaté éry motorsportu jsou často k vidění jen na starých, často jen černobílých fotografiích a v dost omezené kvalitě? Už nemusíte smutnit, existují totiž lidé, kteří umí tyto příběhy reprodukovat v naprosto mimořádné kvalitě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies