VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová tramvaj pro Prahu nabízí komfort a více prostoru

Praha /FOTOGALERIE/ - Nasednout do nové tramvaje s označením 15T ForCity od plzeňské škodovky, to je jako nasednout do moderního třetího tisíciletí.

5.5.2010
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií

Pražský dopravní podnik vzal ve středu tramvají s označením 15T ForCity novináře na zkušební jízdu po Praze.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Pražský dopravní podnik vzal ve středu novináře na zkušební jízdu Prahou, od stanice Nádraží Vysočany, přes Krejcárek, Olšanské náměstí až do Vodičkovy ulice. Jedno je jisté, cestující se mají rozhodně na co těšit. Oproti své předchůdkyni tramvaji 14T známé jako Porsche, má totiž nový vůz hned několik předností.

Dřevěné sedačky

Tou, jež zaujme na první pohled, jsou dřevěné sedačky, namísto polstrovaných. „Na první pohled působí více esteticky, jsou hygieničtější a také odolné. Jdou dobře omývat a na povrchu jsou pokryté speciální tvrzenou překližkou,“ řekl Tomáš Krsek, generální ředitel Škoda Transportation, jež tramvaje pro Prahu vyrábí.

Další pozitivní změnou oproti typu 14T je mnohem více prostoru a jeho celkové lepší řešení. „Tramvaj je stoprocentně nízkopodlažní. Umožnil to nový systém, motory jsou přímo u kol a další veškerá elektrotechnika je ukryta nad hlavami cestujících,“ pokračoval Krsek.

Tichá tramvaj

Typ 15T vítězí i v dalších ohledech, má lepší uspořádání dveří, při jejich otevření je možnost vstoupit v podstatě v 50 procentech boku tramvaje a pak je také velmi tichá, uvnitř vozu jsou jen velmi málo slyšet kola jedoucí po kolejích.

„Při zkušebních jízdách by měla tramvaj vozit cestující zřejmě v červnu. Za dalších pár měsíců by měla být nasazena do ostrého provozu. V letošním roce očekáváme dodávku prvních 25 z celkového počtu 250 kusů,“ sdělil generální ředitel dopravního podniku (DP) Martin Dvořák. Potvrdil, že se uvedení do provozu opozdí o několik měsíců. „To nijak nevadí, čas nás netlačí. Chceme mít jistotu, že až uvedeme 15T do ostrého provozu bude fungovat. S uvedením typu 14T jsme spěchali a pak bylo nutné vůz upravovat za provozu a to není vhodné,“ vysvětlil Dvořák.

Podle Jaroslava Jandy, vedoucího odboru technické kontroly DP, který má prototyp na starosti, se už nová tramvaj chová v Praze velmi dobře. „Museli jsme některé věci sladit, ale už je to dobré. Nyní se ještě uvažuje o tom, že by do Prahy byly dodávány typy 15T light, které jsou zhruba o 1,5 tuny lehčí a dodávají se už například do Rigy,“ dodal.

Autor: Lukáš Marek

5.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto
1

Ředitelka školy: Znevažovali mou práci, ponižovali a uráželi mě

Poděbradská hydroelektrárna je památkou. Majitel zuří!

Nymburk, Poděbrady - V pondělí vláda rozhodla o zařazení 15 staveb na seznam národních chráněných památek. Na seznamu je i nymburské krematorium a poděbradská hydroelektrárna.

VIDEO: Policisté během honičky o vlásek unikli smrti

Jen duchapřítomnost, pohotovost a zkušenost policejního řidiče zabránila tragédii, k níž se v minulých dnech schylovalo v ostravské části dálnice D1.

Hrozba ruské invaze na Ukrajinu nepominula, varuje prezident Porošenko

Ukrajinský prezident Petro Porošenko dnes opět varoval před nebezpečím ruského útoku na Ukrajinu. Moskva by k invazi podle něj mohla využít nejen své vojáky v separatisty ovládané oblasti Donbasu a jednotek rozmístěných podél ukrajinské východní hranice, ale i uskupení ruských vojsk v separatistickém Podněstří, které se odtrhlo od Moldavska a které leží jihozápadně od Ukrajiny.

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies