VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová tramvaj pro Prahu nabízí komfort a více prostoru

Praha /FOTOGALERIE/ - Nasednout do nové tramvaje s označením 15T ForCity od plzeňské škodovky, to je jako nasednout do moderního třetího tisíciletí.

5.5.2010
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií

Pražský dopravní podnik vzal ve středu tramvají s označením 15T ForCity novináře na zkušební jízdu po Praze.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Pražský dopravní podnik vzal ve středu novináře na zkušební jízdu Prahou, od stanice Nádraží Vysočany, přes Krejcárek, Olšanské náměstí až do Vodičkovy ulice. Jedno je jisté, cestující se mají rozhodně na co těšit. Oproti své předchůdkyni tramvaji 14T známé jako Porsche, má totiž nový vůz hned několik předností.

Dřevěné sedačky

Tou, jež zaujme na první pohled, jsou dřevěné sedačky, namísto polstrovaných. „Na první pohled působí více esteticky, jsou hygieničtější a také odolné. Jdou dobře omývat a na povrchu jsou pokryté speciální tvrzenou překližkou,“ řekl Tomáš Krsek, generální ředitel Škoda Transportation, jež tramvaje pro Prahu vyrábí.

Další pozitivní změnou oproti typu 14T je mnohem více prostoru a jeho celkové lepší řešení. „Tramvaj je stoprocentně nízkopodlažní. Umožnil to nový systém, motory jsou přímo u kol a další veškerá elektrotechnika je ukryta nad hlavami cestujících,“ pokračoval Krsek.

Tichá tramvaj

Typ 15T vítězí i v dalších ohledech, má lepší uspořádání dveří, při jejich otevření je možnost vstoupit v podstatě v 50 procentech boku tramvaje a pak je také velmi tichá, uvnitř vozu jsou jen velmi málo slyšet kola jedoucí po kolejích.

„Při zkušebních jízdách by měla tramvaj vozit cestující zřejmě v červnu. Za dalších pár měsíců by měla být nasazena do ostrého provozu. V letošním roce očekáváme dodávku prvních 25 z celkového počtu 250 kusů,“ sdělil generální ředitel dopravního podniku (DP) Martin Dvořák. Potvrdil, že se uvedení do provozu opozdí o několik měsíců. „To nijak nevadí, čas nás netlačí. Chceme mít jistotu, že až uvedeme 15T do ostrého provozu bude fungovat. S uvedením typu 14T jsme spěchali a pak bylo nutné vůz upravovat za provozu a to není vhodné,“ vysvětlil Dvořák.

Podle Jaroslava Jandy, vedoucího odboru technické kontroly DP, který má prototyp na starosti, se už nová tramvaj chová v Praze velmi dobře. „Museli jsme některé věci sladit, ale už je to dobré. Nyní se ještě uvažuje o tom, že by do Prahy byly dodávány typy 15T light, které jsou zhruba o 1,5 tuny lehčí a dodávají se už například do Rigy,“ dodal.

Autor: Lukáš Marek

5.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Generální ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Zdeněk Kabátek.
4 8

Odměna pro šéfa VZP? Až šestinásobek platu. Radní chtějí změnit systém

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Tisíce květů vzácného šafránu bělokvětého rozkvetly u Lačnova

Tisíce květů vzácného šafránu bělokvětého rozkvetly nyní na loukách a zahradách v okolí Lačnova na Vsetínsku. Lokalit je 18, k největším patří například louka za školou nebo na Sucháčkových pasekách, tam bývá až 20.000 nebo 30.000 květů, řekl dnes Milan Orálek z Českého svazu ochránců přírody Valašské Meziříčí.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Jarolím: 6:0? Po první půli jsem těch branek čekal ještě víc

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ První půle na výbornou, druhá už slabší, celkově však spokojenost. Tak ve zkratce zhodnotil kvalifikační výhru 6:0 nad San Marinem kouč české fotbalové reprezentace Karel Jarolím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies