VYBERTE SI REGION

Nová tramvaj pro Prahu nabízí komfort a více prostoru

Praha /FOTOGALERIE/ - Nasednout do nové tramvaje s označením 15T ForCity od plzeňské škodovky, to je jako nasednout do moderního třetího tisíciletí.

5.5.2010
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií
Pražský dopravní podnik vzal ve středu tramvají s označením 15T ForCity novináře na zkušební jízdu po Praze.

Pražský dopravní podnik vzal ve středu tramvají s označením 15T ForCity novináře na zkušební jízdu po Praze.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Pražský dopravní podnik vzal ve středu novináře na zkušební jízdu Prahou, od stanice Nádraží Vysočany, přes Krejcárek, Olšanské náměstí až do Vodičkovy ulice. Jedno je jisté, cestující se mají rozhodně na co těšit. Oproti své předchůdkyni tramvaji 14T známé jako Porsche, má totiž nový vůz hned několik předností.

Dřevěné sedačky

Tou, jež zaujme na první pohled, jsou dřevěné sedačky, namísto polstrovaných. „Na první pohled působí více esteticky, jsou hygieničtější a také odolné. Jdou dobře omývat a na povrchu jsou pokryté speciální tvrzenou překližkou,“ řekl Tomáš Krsek, generální ředitel Škoda Transportation, jež tramvaje pro Prahu vyrábí.

Další pozitivní změnou oproti typu 14T je mnohem více prostoru a jeho celkové lepší řešení. „Tramvaj je stoprocentně nízkopodlažní. Umožnil to nový systém, motory jsou přímo u kol a další veškerá elektrotechnika je ukryta nad hlavami cestujících,“ pokračoval Krsek.

Tichá tramvaj

Typ 15T vítězí i v dalších ohledech, má lepší uspořádání dveří, při jejich otevření je možnost vstoupit v podstatě v 50 procentech boku tramvaje a pak je také velmi tichá, uvnitř vozu jsou jen velmi málo slyšet kola jedoucí po kolejích.

„Při zkušebních jízdách by měla tramvaj vozit cestující zřejmě v červnu. Za dalších pár měsíců by měla být nasazena do ostrého provozu. V letošním roce očekáváme dodávku prvních 25 z celkového počtu 250 kusů,“ sdělil generální ředitel dopravního podniku (DP) Martin Dvořák. Potvrdil, že se uvedení do provozu opozdí o několik měsíců. „To nijak nevadí, čas nás netlačí. Chceme mít jistotu, že až uvedeme 15T do ostrého provozu bude fungovat. S uvedením typu 14T jsme spěchali a pak bylo nutné vůz upravovat za provozu a to není vhodné,“ vysvětlil Dvořák.

Podle Jaroslava Jandy, vedoucího odboru technické kontroly DP, který má prototyp na starosti, se už nová tramvaj chová v Praze velmi dobře. „Museli jsme některé věci sladit, ale už je to dobré. Nyní se ještě uvažuje o tom, že by do Prahy byly dodávány typy 15T light, které jsou zhruba o 1,5 tuny lehčí a dodávají se už například do Rigy,“ dodal.

Autor: Lukáš Marek

5.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Pád vrtulníku pár kilometrů od zavaleného hotelu si vyžádal šest mrtvých

Petra Kvitová
AKTUALIZOVÁNO
23 5

Případ tenistky Kvitové: šlo o vydírání

Prezident nevylučuje, že podá kárnou žalobu kvůli kauze Rath

Třemošná - Prezident Miloš Zeman dnes nevyloučil, že podá kárnou žalobu na soudce, který v korupční kauze Davida Ratha rozhodl o nezákonnosti pořízených odposlechů. "I prezident má právo podat kárnou žalobu v případě, kdy soudce pochybí. A já nevylučuji, že právě v této kauze této kárné žaloby využiji," řekl Zeman na setkání s obyvateli v Třemošné u Plzně.

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Sotva oschla krev první světové války, už se prolévala nová. Česko-polským Těšínskem se během sedmi dnů přehnal konflikt, díky němuž dnes v Bohumíně, Karviné nebo Třinci mluvíme česky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies