Celkové náklady na stavbu okruhu mezi Řepčínem, Hejčínem, Černovírem a Lazcemi přesáhnou jedenadvacet milionů korun. Z toho osmnáct milionů by chtěl magistrát získat z regionálního operačního programu.

„Jsou to prostředky, které máme vyčleněné pro náš Integrovaný plán Atraktivní a konkurenceschopná Olomouc. O dotaci bude rozhodnuto v lednu příštího roku. Pokud uspějeme, tak se podíl města vyšplhá jen ke třem milionům," vysvětlil Šnevajs.

„Zahájit práce bychom chtěli ve stavební sezóně 2011,“ uvedl náměstek.

Nový okruh mezi Řepčínem a Lazcemi povede od černovírského mostu směrem k lávce přes Mlýnský potok, dál bude pokračovat rovnoběžně se stávající cyklotrasou na Poděbrady. Pak se stočí směrem k chomoutovské pevnůstce a skončí opět u černovírského mostu.

„Délka okruhu by měla být 3,3 kilometru. Plánujeme, že součástí trasy budou také dvě záchytná parkoviště, každé s dvaceti místy pro automobily,“ popsal náměstek primátora Ladislav Šnevajs.

#nahled|https://g.denik.cz/43/40/inline_map_1605_denik-galerie.jpg|https://g.denik.cz/43/40/inline_map_1605.jpg|Trasa plánovaného in-line okruhu v Olomouci #

Jednu parkovací plochu vybuduje radnice naproti černovírského mostu, druhou u mostu přes Mlýnský potok v Martinově ulici v Řepčíně. Parkoviště doplní mobiliář a zeleň. Povrch trasy bude tvořit jemnozrnný živičný materiál.

Při jízdě po okruhu budou moci bruslaři zastavit na odpočívadle a relaxovat. Součástí stavby bude také úprava vegetace.

Radnice musí vysázet kolem cest nové aleje

Důvodem stavby je podle radních stále větší počet Olomoučanů, kteří jízdě na kolečkových bruslích holdují. Jejich slova potvrzují při slunném počasí smíšené stezky plné nejen cyklistů, ale i bruslařů.

Podle Olomoučana Jaromíra Bednáře je tras pro in-linisty ve městě nedostatek a jsou krátké.

„Než se pořádně rozjedu, tak jsem na konci. Jsem proto rád, že radnice chystá okruh, nikoli jen cestu z jednoho místa do druhého. Tak to bude mít smysl a můžu si jízdu opravdu užít. Škoda jen, že to bude až příští rok. Už včera bylo pozdě,“ podotkl Kolář s tím, že může potvrdit z vlastní zkušenosti narůstající počet bruslařů.

Lokalita spadá do území Litovelského Pomoraví, a proto město muselo jednat i se správou chráněného území, zda je zde in-line stezka přípustná. Loni vydala správa souhlasné stanovisko s tím, že radnice musí kolem cest vysázet nové aleje dřevin a keřů.

Stezka na Poděbrady v nedohlednu

V Olomouci přibude nová trasa pro bruslaře, nicméně stezku, která vede na Poděbrady, se radnici stále nedaří dokončit. Podle radních totiž její výstavbě brání majetkoprávní vztahy.

„Chtěli jsme spojit i Chomoutov s Poděbrady, ale majitelé potřebných pozemků chtěli, abychom vykoupili celé pruhy parcel. Ceny se začaly pohybovat velmi vysoko, okolo dvanácti set za metr čtverečný, což bylo pro nás neúnosné,“ poznamenal náměstek primátora Svatopluk Ščudlík.

Loni začala radnice budovat záchytné parkoviště u in-line stezky ve Chválkovicích. Letos na jaře už začalo sloužit veřejnosti. Nyní mohou in-linisté využívat také stezku z Chválkovic do Samotišek či od Androva stadionu směrem na Poděbrady.

V budoucnu si budou moci lidé zabruslit na opravených cestách v olomouckých historických parcích či v plánovaném Holickém lese.

SOUVISEJÍCÍ:

Holický les už má podobu, i s jezírky. Podívejte se

Pohodlné parkoviště u inline stezky. Podívejte se