VYBERTE SI REGION

Obchvat Kolína by měl být hotov do konce roku 2012

Kolín – Konec roku 2012. To je po desítkách odkladů, posunů a problémů zatím poslední pevně daný termín, kdy by se mělo udát to, na co Kolín čeká čtyřicet let – zprovoznit obchvat města.

19.1.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Vít Černý

Řadě Kolíňáků to možná přijde jako další termín, který se nakonec nedodrží a zase se stanoví nějaký další – vzdálenější. V tomto případě ovšem stavba utěšeně pokračuje, staví se na několika místech současně a budovat se začaly už i klíčové části trasy. Takže… A s datem prosinec 2012 jako s termínem zprovoznění obchvatu počítá i Ředitelství silnic a dálnic ČR i dodavatelská firma. Na postup prací výstavby obchvatu se bylo podívat i nové vedení města Kolín. „Kolíňáci se na trasu obchvatu až tak často nedostanou, možná je pro někoho až překvapivé, jak pokročilá už stavba je – skutečně schovaná za městem a za hromadami a valy,“ komentoval situaci starosta města Vít Rakušan.

I v zimním období se na obchvatu Kolína pracuje na všech etapách.

„Před dokončením je druhý nejvyšší most přes Polepské údolí, kde probíhají práce na římsách, izolacích a zádržném systému. Most by měl být kompletně hotov během dvou až tří měsíců,“ řekl Jakub Svoboda z dodavatelské společnosti.

Díky pokroku při vykupování pozemků už také začaly práce na výstavbě mostu přes Štítarské údolí. Právě tento stavební objekt je limitující pro celou délku zprovoznění obchvatu. Koncem minulého roku se začalo s výstavbou, probíhají práce na základech mostních pilířů a opěr, tedy provedení vrtaných pilot a železobetonových základových bloků.

Práce na konstrukcích vozovek budou znovu zahájeny na jaře. Stavbu podle Jakuba Svobody komplikuje fakt, že trasa obchvatu prochází zvodnělým územím a je nutné provést oproti původním předpokladům rozsáhlou sanaci podloží a počítat s delší dobou pro konsolidaci násypů.

Přestože celou trasu obchvatu si budou moci řidiči projet až koncem roku 2012, v závěru tohoto roku by měl být dokončen a zprovozněn zhruba šestikilometrový úsek mezi napojením obchvatu na silnici I/38 ve směru na Kutnou Horu a stávající komunikací II/125 od Uhlířských Janovic.

První část obchvatu – křižovatka u Nové Vsi – byla uvedena do provozu v říjnu loňského roku.

„Snažíme se stavbu urychlit. Předpokládaná lhůta na zprovoznění obchvatu dle SoD je 26 měsíců a na kompletní dokončení stavebních prací 36 měsíců“, dodal Jakub Svoboda.

Stavbu zdržely výkupy pozemků i smlouvy s majiteli pozemků o věcných břemenech.

Investorovi stavby, Ředitelství silnic a dálnic, trvalo téměř čtyři roky, než skoupil všechny potřebné pozemky. Proběhlo 27 vyvlastňovacích řízení se 40 majiteli.

Obchvat v číslech:

Dopravou zatížený Kolín čeká na obchvat už 40 let.
Stavbu za dvě miliardy korun zaplatí z velké většiny Evropská unie.
Celý úsek bude po dokončení měřit osm kilometrů.
Kromě komunikací stavba zahrnuje tři mimoúrovňové křižovatky, dvanáct mostů a sedm protihlukových stěn v celkové délce sedmi kilometrů.
Při terénních úpravách trasy byl přemístěn milion kubíků zeminy.

Autor: Jana Martinková

19.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies