VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Politici se nechávají vylepšit

Ústecko - Nejvíce se nechal na billboardech omladit Miloš Zeman, viditelně upravený je Jiří Paroubek a Milan Šťovíček.

14.5.2010 2
SDÍLEJ:
Fotogalerie
12 fotografií

Josef ŠenfeldFoto: DENÍK

Politici na každém kroku. Usmívají se na nás dva týdny před volbami z billboardů a slibují hory – doly. Někteří se přitom nestydí nechat se na plakáty udělat o několik let mladšími. Proto jsme se na billboardy lídrů v Ústeckém kraji podívali trochu blíž.

Vrásky pryč!

Například grafik Daniel Máslo uvedl na adresu plakátové fotografie šéfa ČSSD Jiřího Paroubka, že jde o znatelnou retuš. „Fotka je viditelně upravená. Je znát korekce pleti a výrazné vyhlazení vrásek,“ všiml si.

Ani Milan Šťovíček (Věci veřejné) neušel jeho kritice. „Je vidět vyhlazení vrásek - bohužel nesouměrně, pod jedním okem nevyhlazeno.“ Na to, abyste poznali upravené fotografie, ale nemusíte být odborníci. „Miloš Zeman strašně zestárnul, přitom na plakátu vypadá jak před 10 lety, když byl premiérem,“ smála se ústecká důchodkyně Jiřina Málková.

Komu se to naopak povedlo?

Našly se i pochvalné hlasy. „Ze stylistického hlediska chválím módní proužek v obleku Milana Šťovíčka nebo uvolněný výraz Martina Bursíka, ke kterému se hodí i rozepnutý knoflíček u krku,“ hodnotila stylistka Ivana Martinovská. Jednotvárnost šedé podle ní naboural i Petr Gandalovič (ODS), který osvěžil svůj oblek zajímavým vzorem. „U Josefa Šenfelda je pro mne nepochopitelná kombinace barvy košile s modrým pozadím. Působí na mě spíše nudným dojmem,“ řekla Martinovská.

Politolog Bohumil Doležal se na úpravy dívá z jiného úhlu. „Na uhlazeného člověka se přece kouká lépe,“ řekl k snímkům politolog. Zároveň ale dodal, že by tomu nepřikládal velký význam. „Nikdo podle fotky volit nebude.“

MARTIN BURSÍK (Strana zelených) očima grafika: Technicky dobrá fotka, klasická retuš, především pleti. Vrásky kolem očí dělají fotku reálnou – 8/10.
Očima fotografa: Stíny, ač jsou na snímku přítomny, nejsou příliš tvrdé a řekl bych, že lichotí tváři pana Bursíka. Rovněž výraz na mě působí velmi příjemně.

PETR GANDALOVIČ (ODS) očima grafika: Přirozená fotka, působí neateliérově, neznatelná retuš – 6/10.
Očima fotografa: Jako vhodné se mi jeví postavení pana Gandaloviče lehce stranou k pozorovateli a rovněž výraz působí mile. Práce se světlem se mi v tomto případě však nezdá úplně ideální.

JIŘÍ PAROUBEK (ČSSD) očima grafika: Technicky výborná fotka, světlo i barvy. Výrazná retuš, korekce pleti a výrazné vyhlazení vrásek. Retuš je znatelná, fotka je viditelně upravená – 9/10.
Očima fotografa: Na snímku bych určitě pozitivně hodnotil světlo. Fotografie na mě působí sympatickým dojmem i po výrazové stránce.

JOSEF ŠENFELD (KSČM) očima grafika: Dobrá fotka, retuš decentní a neznatelná – 8/10
Očima fotografa: Pozitivně bych v tomto případě viděl podepření hlavy rukou, což je však čistě subjektivní pocit.

MILAN ŠŤOVÍČEK (Věci veřejné) očima grafika: Dobrá fotka, ale špatný ořez pozadí, působí ploše. Je vidět vyhlazení vrásek - bohužel nesouměrně (znatelná retuš), pod jedním okem nevyhlazeno – 6/10.
Očima fotografa: Fotografie působí lehce ploše, ale zde bych to neviděl jako problém. Výraz pana Šťovíčka je mi sympatický, stejně jako zdravě vypadající pleťová barva.

MILOŠ ZEMAN (SPO) očima grafika: Velmi dobrá a živá fotka. Povedená retuš – decentní a neznatelná – 10/10.
Očima fotografa: Fotografie pana Zemana na mě působí nesmírně sympaticky. Snímek si na nic nehraje a výraz pana Zemana působí velmi upřímně a mile.
Kdo hodnotil?

Daniel Máslo
– grafik, preferující minimalismus a dokonalou typografii – www.sourcer.cz
Petr Buňata – fotograf, který velmi rád využívá intenzivnějších digitálních úprav. Člen týmu OnlyOne fashion photography studio & team – wwwpetrbunata.cz

Autor: Martin Klimeš

14.5.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš.
31 6

Sociální demokraté nad Drahošem váhají. Souboj bude zajímavější, míní Chovanec

Ředitele Střediska volného času Fokus Nový Jičín Martina Jakůbka zadržela policie. Součástí tohoto případu má být i domovní prohlídka.
AKTUALIZOVÁNO
5

Soud poslal ředitele Fokusu do vazby. Měl zneužívat děti

Za registrační značky na přání lidé utratili přes 55 milionů korun

Od začátku roku 2016 lze mít na autě nebo motorce registrační značku se jménem nebo přezdívkou. Od počátku jejich platnosti až do 28. února 2017 jich úředníci vydali celkem 5 470 kusů. Lidé a firmy za ně zaplatili celkem 55 milionů korun. Nejvíce vydaných registračních značek eviduje Praha, nejméně kraj Vysočina.

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Nevšední obrázek mohli minulý pátek zahlédnout Brňané v Lidické ulici. Skupina lidí popíjela pivo a zároveň šlapala do pedálů v pojízdné cyklohospodě. Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek. „Zatím řešíme detaily, abychom splnili všechna pravidla ve vyhlášce. Počítám s tím, že už v dubnu spustíme první jízdy pro zájemce," uvedl Fišer.

AKTUALIZOVÁNO

Mayová spustila odpočítávání brexitu: Je to šance pro lepší budoucnost

/ANKETA/ - Velká Británie formálně oznámila odchod z Evropské unie. Britská premiérka Theresa Mayová dnes v parlamentu potvrdila, že předseda Evropské rady Donald Tusk obdržel dopis ohlašující brexit. Dodala, že má plán na nové zvláštní partnerství s unií. S Bruselem chce mít "nový, speciální a hluboký vztah". Dohody s EU chce premiérka dosáhnout do dvou let. Londýn podle ní rovněž hodlá co nejdříve zaručit práva občanů EU v Británii.

Musíme ji vytáhnout, řekly si. Školačky zachránily ze zamrzlé řeky holčičku

/FOTOGALERIE/ Malé dítě uviděly v ledové řece. Dvě spolužačky z brněnské základní školy neváhaly ani minutu a okamžitě dvouletou holčičku vytáhly ven. Ve středu je za jejich hrdinský čin z letošního ledna ocenil jihomoravský policejní ředitel Leoš Tržil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies