V obratišti Královka se odehraje i křest tramvaje 15T se jménem Františka Kardause – propagačního grafika a průmyslového výtvarníka (dnešním slovníkem designéra), který se podílel na návrzích podoby řady typů tramvají (a to včetně T3). A také vlaků, automobilů či trolejbusů. Po lidech, kteří v pražské městské hromadné dopravě zanechali výraznou stopu, chce dopravní podnik ročně pojmenovat tři až pět tramvají.

Čtěte také: Kolony na magistrále. Na vině je obnova zastávky Štvanice

Tramvají T3 bylo vyrobeno na 14 tisíc

Z Královky pak deset minut po desáté vyjede průvod tramvají T3 – speciální defilé mířící do Muzea MHD ve Střešovicích. To před sobotním polednem zahajuje již 25. sezonu – a při této příležitosti se neplatí vstupné. V čele průvodu pojede nejstarší zachovaná tramvaj typu T3, která je jindy exponátem právě ve Střešovicích: vůz pro opravdové pamětníky. Má ještě velké koženkové sedačky – a také stanoviště průvodčího!

Tramvají T3 bylo vyrobeno na 14 tisíc, připomněl technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský. „V Praze sloužily až do roku 2011 – a s jejich nejbližšími sestrami T3SU se v pravidelném provozu právě loučíme," připomněl. Motiv T3 je na tričku nabízeném dopravním podnikem v rámci dopravních suvenýrů – a dokonce dal podobu i zbrusu novému reklamnímu předmětu: flash disku ve tvaru tramvaje.

František Kardaus(25. března 1908 – 20. února 1986)
František Kardaus byl český průmyslový výtvarník a propagační grafik. Vystudoval Uměleckoprůmyslovou školu v Praze a následně Academie de la Grande Chaumiére v Paříži. Kromě další tvorby spolupracoval již od předválečných let s celou řadou strojírenských podniků (Ringhoffer-Tatra, Škoda, Walter, ČZ). V poválečném období vytvořil velké množství designérských návrhů kolejových vozidel, automobilů či trolejbusů, z nichž bylo mnoho realizováno. Z jeho návrhů pochází celá řada později slavných vozidel – tramvaje T1, T2, T3, T5, K1, K2, KT4 (Vagónka Tatra Smíchov), úpravy osobních automobilů Tatra T 600, T87 či T 603 (Tatra Kopřivnice), trolejbusy T 400 a pravděpodobně i T 401 (Tatra Smíchov), elektrické jednotky EM 475.0, SM 488.0, motorové vozy M 230.5 s přípojnými vozy Balm (Vagónka Tatra Studénka) a další. Vedle designérské práce se v poválečných letech intenzivně věnoval propagační grafice a filmovým plakátům. Řada jeho prací získala ocenění v mezinárodních soutěžích.
Zdroj: DPP

Změny v městské dopravě platné od sobotyZavádí se nová nostalgická linka číslo 23 s tramvajemi upravenými v retro stylu. V intervalech 15 – 30 minut bude během dne jezdit po trase Zvonařka – I. P. Pavlova – Karlovo náměstí – Národní třída – Národní divadlo – Újezd – Malostranská – Pražský hrad – Pohořelec – Královka.
Mění se trasy linek číslo 13 (spojuje Vršovice a Vinohrady) a 21 (je směrována ke stanici metra Radlická).
Na Hlávkově mostě se mezi zastávkami Těšnov a Vltavská zřizuje nová zastávka tramvajové linky číslo 14: Štvanice.
Historická tramvajová linka je přečíslována z 91 na 41.
V provozu jsou všechny pražské říční převozy.
Zdroj: DPP, Ropid