VYBERTE SI REGION

Olomoucí budou jezdit obousměrné tramvaje

Olomouc – Nové autobusy, ale i tramvaje by měly postupně do roku 2013 doplnit vozový park městské hromadné dopravy v Olomouci. Na jejich nákup bude město žádat dotace. Mezi novými kusy tramvají budou obousměrná vozidla, která nebudou potřebovat točnu.

20.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Kam však město umístí nové prostředky veřejné dopravy, když v Olomouci chybí dostatečná kapacita ve stávajících depech, je zatím otázkou řešení a jednání.

Rozšíření vozového parku prostředků MHD v Olomouci souvisí také s připravovanou novou tramvajovou tratí na Nové Sady. Podrobnosti jejich nákupu město ještě dolaďuje.

Celkem by mělo přibýt čtrnáct nových tramvají a dva zmodernizované vozy.

„V průběhu let 2012 a 2013 chceme nakoupit čtrnáct kusů nových tramvají, které budou obousměrné a budou mít dveře po obou stranách. Obslouží tedy i ty části tramvajové tratě, kde nebude obratiště či tramvajová smyčka. Pořizujeme je hlavně kvůli plánované tramvajové trati na Nové Sady, jejíž první etapa by měla skončit v Trnkově ulici, kde tramvajová točna nebude,“ upozornil Ladislav Šnevajs, náměstek olomouckého primátora.

Dodal, že se nové vozy budou hodit i při obsluze cestujících během plánované rekonstrukce mostu na Masarykově třídě.

V roce 2012 pořídí Olomouc dva vozy, v roce 2013 zbývající kusy a dva nechá zmodernizovat.

„Celkový náklad je tři sta čtyřicet milionů korun a z této částky by měla osmasedmdesát procent pokrýt dotace,“ vyčíslil Šnevajs.

Už letos další nové autobusy

Nových autobusů se cestující dočkají již letos, a to v podobě čtyř kusů sólovozů a dvou kloubových. V dalším roce dorazí pětice dalších autobusů.

„Zakázka s autobusy je o krok dál na rozdíl od tramvají. Máme již vysoutěženou cenu devětasedmdesát milionů korun, dotace bude pouze čtyřicet procent, tedy jedenatřicet milionů korun, zbytek zaplatíme z vlastních zdrojů,“ řekl náměstek.

Materiál týkající se obnovy vozového parku musí projít ještě zastupitelstvem.

„Po doplnění všech náležitostí bychom koncem roku měli dostat rozhodnutí o přidělení dotace na nákup vozidel s tím, že výběrové řízení na koupi autobusů už běží, tramvaje se začnou pořizovat v příštím roce,“ zopakoval Šnevajs.

Nová vozovna není na pořadu dne

Pro posily městské dopravy budou muset radní najít i pořádné zázemí. Nová vozovna je však v nedohlednu.

„Výstavba nové vozovny v dříve uvažovaném rozsahu není v nejbližších letech na pořadu dne. Investice takového rozsahu by vyžadovala zpracování projektu směřujícího k získání dotace z některého evropského programu a to ve stávajícím plánovacím období do roku 2013 již není možné. Dnes nedokážu odpovědět na otázku, zda to v příštím plánovacím období možné bude,“ sdělil Ivo Vlach, první náměstek olomouckého primátora.

Radnice nechce ani prozradit, jestli již má vytipovanou nějakou lokalitu, kde by mohla vozovna případně stát. Jasné však je, že její výstavba včetně příprav bude podle připravované studie stát minimálně 1,2 miliardy korun.

Existuje tedy jiná varianta, kde zaparkují nové tramvaje?

„V současné době jednáme o umístění čtrnácti nových tramvají v místech navazujících na tramvajovou síť v blízkosti některé z konečných stanic,“ uzavřel Vlach.

Autor: Veronika Kolesárová

20.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
4 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
8

Domácích zabijaček prasat ubývá

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Teplicko Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Před rokem zemřel europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf

Europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf, který zemřel náhle před rokem, 22. ledna 2016, byl výrazným komunistickým politikem posledních 25 let. Nejprve zasedal ve Federálním shromáždění, poté byl poslancem Sněmovny a od roku 2004 vykonával mandát v Evropském parlamentu. Ransdorf byl znám svým intelektuálním rozhledem, který oceňovali i jeho političtí oponenti. Dožil se 62 let.

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies