VYBERTE SI REGION

Opravy na letišti potrápí tisíce Pražanů

Praha – Nová dráha je stále v nedohlednu, ta stará dosluhuje, a tak nezbývá jiné řešení než začít opravovat a přesunout letadla na vedlejší dráhu. Taková bude realita na ruzyňském letišti v příštím roce a následujících letech

8.7.2011
SDÍLEJ:

Ilustračtní fotoFoto: Deník

Přesun letadel na vedlejší dráhu bude znamenat především zátěž pro obyvatele Prahy, zejména pro ty z Prahy 5 a 6. „Jsem na to každoročně zvyklý, když se dělá údržba hlavní dráhy, ale určitě to bude velmi nepříjemné. Ten hluk je značný,“ potvrdil Rudolf Drbohlávek z Prahy 6. Podobně hovoří i další obyvatelé dotčených oblastí, celkem je dotčeno hlukem z letadel zhruba 200 tisíc lidí. Řešení je podle nich jednoduché, postavit novou, paralelní dráhu k té hlavní.

To už Letiště Praha plánuje mnoho let, ale dříve než v roce 2016 nová dráha nebude. V Ruzyni se tak alespoň budou snažit co nejvíce zmírnit dopady nadcházející generální rekonstrukce na obyvatele.

„Zhruba na konci letních prázdnin chceme zveřejnit podrobný harmonogram, na kterém nyní pracujeme. Rekonstrukci ale určitě rozdělíme do několika etap tak, jako se například opravují dálnice. Hlavní dráhu nelze dlouhodobě zcela uzavřít. Opravy tak budou trvat vždy přibližně 6 až 8 týdnů,“ vysvětlila mluvčí Letiště Praha Michaela Lagronová.

Tímto způsobem budou opravy rozloženy do několika let. Jiné řešení v době rekonstrukce, než přesunutí provozu na vedlejší dráhu podle vedení letiště v současnosti neexistuje. Definitivní uzavření vedlejší dráhy nastane až ve chvíli, kdy letiště postaví paralelní vzletovou dráhu.

Technický stav hlavní vzletové dráhy vyžaduje vytrhání betonové konstrukce a její celkové nahrazení konstrukcí novou. K většímu omezení provozu na letišti nedojde. Obdobně jako u pravidelné údržby stanovuje letiště harmonogram prací s dostatečnou rezervou, aby dopravci upravili příletové a odletové časy.

Paralelní dráha

Všechny potíže by mohla vyřešit zmíněná paralelní dráha. „Chtěli bychom ji začít stavět někdy v roce 2013 či 2014 tak, aby mohla být v roce 2016 zprovozněna. Přípravy jsou ale velmi složité, v současné době čekáme na stanovisko ministerstva životního prostředí, pokud získáme u posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) kladný posudek, výrazně pokročíme dále,“ dodala Lagronová.

Za paralelní dráhu bojuje dlouhodobě například sdružení Ticho nad Prahou. „Současný provoz pražského letiště se dvěma dráhami nestačí, takže se zahušťují fronty zejména přistávajících letadel nad hlavami více než 200 tisíc obyvatel Prahy 4, 5, 6, 13, 17 (Jižní město, Barrandov, Nové Butovice, Lužiny, Luka, Malá Ohrada, Velká Ohrada, Motol, Řepy, Dědina, Bílá Hora, Hostivice, Přední Kopanina, Kněževes, Dobrovíz, Jeneč a dalších,“ vyjmenovala zasažené oblasti Marie Bočková ze sdružení Ticho nad Prahou.

Upozornila na fakt, že poslední dráha byla na Letišti Praha postavena v roce 1963, kdy letiště odbavovalo necelý milion cestujících. „V loňském roce odbavilo 12,4 miliónu pasažérů,“ upozornila na závěr Bočková.

Čtěte také:
Starosta: Zvýšení kapacity letiště přinese jen hluk
Ruzyňské letiště chce novou dráhu do konce roku 2014

Autor: Lukáš Marek

8.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tři lidské životy si vyžádala vážná dopravní nehoda, k níž došlo v pátek kolem půl šesté ráno na železničním přejezdu ve Vejprnicích.
AKTUALIZOVÁNO
16 10

Tragické ráno. Na Plzeňsku zemřeli při srážce auta a vlaku tři lidé

Sídlo na prodej v kalifornském Bel Air.
8

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů

AKTUALIZOVÁNO

V italském hotelu zavaleného lavinou našli šest živých. Pátrání pokračuje

Italští záchranáři dál pátrají v troskách hotelu Rigopiano na úpatí pohoří Gran Sasso po obětech laviny, která tento objekt ve středu zavalila v důsledku zemětřesení. Podle italských médiií narazili na přeživší, zatím je ale ještě nevyprostili. Požádali však o další pomoc a vrtulníky. Ty už vzlétly z nedalekého přímořského města Pescara a vezou k místu přikrývky a záchranný materiál.  

AKTUALIZOVÁNO

Pravice napadla kontroly kotlů v domácnostech, obrátila se na Ústavní soud

Poslanci TOP 09 a ODS dnes u Ústavního soudu napadli loni schválenou novelu zákona o ochraně ovzduší, podle které mohou úřady kontrolovat, čím lidé topí doma v kotlích. Podle pravicové opozice odporuje ústavě fakt, že úřady mohou ke kontrolám přímo v domácnostech přistoupit bez předchozího rozhodnutí soudu. Ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO) je přesvědčen, že novela i kontroly před soudem obstojí.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies