VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostravská tramvajová linka smrti bude jezdit rychleji

Ostrava - Více spojů a rychlejší přesun – to slibuje od soboty nový jízdní řád linky číslo pět. Změnu umožnilo nové zabezpečovací zařízení, které na trati začalo fungovat ve zkušebním provozu počátkem dubna.

19.5.2009
SDÍLEJ:

Řidiči na jednokolejce jsou teď pod kontrolou zabezpečovacího zařízení. Pokud by vjeli na trať na červenou a hrozila srážka, tramvaj bude odpojena z proudu.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Díky modernímu zabezpečovacímu zařízení, které jednokolejku hlídá ze zastávky Vřesinská až na Zátiší, může být zkrácena jízdní doba mezi oběma konečnými stanicemi až o čtyři minuty.

Vše o srážce tramvají naleznete ZDE

„Průměrná cestovní rychlost bude kolem 29,5 kilometru za hodinu,“ informoval mluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht. Tramvajová linka číslo 5 se tak stane nejrychlejší linkou městské hromadné dopravy v síti Dopravního podniku Ostrava. V průměru totiž tramvaj urazí v Ostravě něco přes sedmnáct kilometrů za hodinu.

Nejrychlejší linka v Ostravě

Díky kratší jízdní době se vrací zpět i původní počet spojů, který byl na trati před loňskou tragickou nehodou. Po nehodě totiž dopravní podnik zavedl některá nová opatření, čímž se cestování na této lince prodloužilo a množství spojů muselo být omezeno. Provoz zdržovalo například to, že řidiči museli před vjezdem do jednokolejného úseku telefonicky kontaktovat dispečera, aby jim povolil jízdu do další tratě. A to nyní po instalaci moderního zabezpečení odpadlo.

Čtyři páry obnovených spojů zlepší přepravní nabídku v dopravní špičce v pracovních dnech. V provozu bude znovu i pět přímých spojů, které spojí obce v údolí Porubky s centrem města a cestující nebudou muset přestupovat na tramvajové smyčce Poruba, Vřesinská.

Tragická nehoda se na jednokolejce stala 11. dubna loňského roku, kdy řidič nepočkal na křižování tramvají. Z celkového počtu 87 cestujících tři zemřely, jedenáct jich bylo zraněno velmi těžce. Téměř všechny zraněné cestující z havarovaných tramvají – kromě těch, kteří ještě stále neukončili léčení – už dopravní podnik odškodnil. Řidiče soud zatím nepravomocně potrestal třemi lety vězení za obecné ohrožení, ten se proti rozsudku odvolal.

Autor: Iva Havlíčková

Místo události:
19.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Oscar Pérez zaútočil ve Venezuele vrtulníkem na budovu Nejvyššího soudu.
10

Ve Venezuele útočila vrtulníkem "filmová hvězda" James Bond-cum-Rambo

Mladiství vrazi, kteří ukopali bezdomovce.
4

Ukopali bezdomovce. Nebýt mladiství, mohli vrazi dostat doživotí

AKTUALIZOVÁNO

Extrémní deště ve středních Čechách: Nejezdí některé vlaky, evakuována škola

/FOTOGALERIE/- Extrémní deště ve čtvrtek dopoledne omezily provoz vlaků v regionu. Meteorologové ve čtvrtek ráno vydali výstrahu pro okresy Beroun, Praha-západ a Příbram, a to s nejvyšším stupněm nebezpečí. Kvůli podemletí železniční tratě nejezdí až do odvolání vlaky mezi Prahou a Berounem, náhradní dopravu zajistí autobusy.

Babiš zavedl EET a teď chce z ní úlevy: ANO představilo program

Hnutí ANO chce zrušit superhrubou mzdu a pro pro lidi s příjmem do 113 tisíc korun měsíčně zavést daňovou sazbu 19 procent. Navrhuje také snížení daně z přidané hodnoty na základní potraviny na deset procent. Daňové sazby pro právnické osoby chce hnutí ponechat v současné výši a odmítá zavádění sektorové daně pro banky. ANO navrhuje i úlevy z elektronické evidence tržeb (EET).

AKTUALIZOVÁNO

Bývalý šéf Škodovky Kulhánek oznámil kandidaturu na prezidenta

/FOTOGALERIE/- Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škoda Auto.

Nakupujte v Řecku. Ceny nemovitostí rekordně klesly

Peloponésem otřásají stávky, „popeláři" nevyvážejí odpadky, jednotlivé profese se střídají ve stávkách nebo stávkové pohotovosti. Jedna z velkých evropských realitních kanceláří si udělala průzkum trhu a seřadila ceny za metr čtvereční. Řecko jí vyšlo z 18 zkoumaných lokalit jako nejlevnější.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies