VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostravská tramvajová linka smrti bude jezdit rychleji

Ostrava - Více spojů a rychlejší přesun – to slibuje od soboty nový jízdní řád linky číslo pět. Změnu umožnilo nové zabezpečovací zařízení, které na trati začalo fungovat ve zkušebním provozu počátkem dubna.

19.5.2009
SDÍLEJ:

Řidiči na jednokolejce jsou teď pod kontrolou zabezpečovacího zařízení. Pokud by vjeli na trať na červenou a hrozila srážka, tramvaj bude odpojena z proudu.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Díky modernímu zabezpečovacímu zařízení, které jednokolejku hlídá ze zastávky Vřesinská až na Zátiší, může být zkrácena jízdní doba mezi oběma konečnými stanicemi až o čtyři minuty.

Vše o srážce tramvají naleznete ZDE

„Průměrná cestovní rychlost bude kolem 29,5 kilometru za hodinu,“ informoval mluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht. Tramvajová linka číslo 5 se tak stane nejrychlejší linkou městské hromadné dopravy v síti Dopravního podniku Ostrava. V průměru totiž tramvaj urazí v Ostravě něco přes sedmnáct kilometrů za hodinu.

Nejrychlejší linka v Ostravě

Díky kratší jízdní době se vrací zpět i původní počet spojů, který byl na trati před loňskou tragickou nehodou. Po nehodě totiž dopravní podnik zavedl některá nová opatření, čímž se cestování na této lince prodloužilo a množství spojů muselo být omezeno. Provoz zdržovalo například to, že řidiči museli před vjezdem do jednokolejného úseku telefonicky kontaktovat dispečera, aby jim povolil jízdu do další tratě. A to nyní po instalaci moderního zabezpečení odpadlo.

Čtyři páry obnovených spojů zlepší přepravní nabídku v dopravní špičce v pracovních dnech. V provozu bude znovu i pět přímých spojů, které spojí obce v údolí Porubky s centrem města a cestující nebudou muset přestupovat na tramvajové smyčce Poruba, Vřesinská.

Tragická nehoda se na jednokolejce stala 11. dubna loňského roku, kdy řidič nepočkal na křižování tramvají. Z celkového počtu 87 cestujících tři zemřely, jedenáct jich bylo zraněno velmi těžce. Téměř všechny zraněné cestující z havarovaných tramvají – kromě těch, kteří ještě stále neukončili léčení – už dopravní podnik odškodnil. Řidiče soud zatím nepravomocně potrestal třemi lety vězení za obecné ohrožení, ten se proti rozsudku odvolal.

Autor: Iva Havlíčková

Místo události:
19.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Hrůza,  kterou po sobě zanechal zatím neznámý pytlák v Trojanovicích.
7

Otřesný případ! Pytlák vyhodil vnitřnosti srny, ta ale byla březí

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies