VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostravská tramvajová linka smrti bude jezdit rychleji

Ostrava - Více spojů a rychlejší přesun – to slibuje od soboty nový jízdní řád linky číslo pět. Změnu umožnilo nové zabezpečovací zařízení, které na trati začalo fungovat ve zkušebním provozu počátkem dubna.

19.5.2009
SDÍLEJ:

Řidiči na jednokolejce jsou teď pod kontrolou zabezpečovacího zařízení. Pokud by vjeli na trať na červenou a hrozila srážka, tramvaj bude odpojena z proudu.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Díky modernímu zabezpečovacímu zařízení, které jednokolejku hlídá ze zastávky Vřesinská až na Zátiší, může být zkrácena jízdní doba mezi oběma konečnými stanicemi až o čtyři minuty.

Vše o srážce tramvají naleznete ZDE

„Průměrná cestovní rychlost bude kolem 29,5 kilometru za hodinu,“ informoval mluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht. Tramvajová linka číslo 5 se tak stane nejrychlejší linkou městské hromadné dopravy v síti Dopravního podniku Ostrava. V průměru totiž tramvaj urazí v Ostravě něco přes sedmnáct kilometrů za hodinu.

Nejrychlejší linka v Ostravě

Díky kratší jízdní době se vrací zpět i původní počet spojů, který byl na trati před loňskou tragickou nehodou. Po nehodě totiž dopravní podnik zavedl některá nová opatření, čímž se cestování na této lince prodloužilo a množství spojů muselo být omezeno. Provoz zdržovalo například to, že řidiči museli před vjezdem do jednokolejného úseku telefonicky kontaktovat dispečera, aby jim povolil jízdu do další tratě. A to nyní po instalaci moderního zabezpečení odpadlo.

Čtyři páry obnovených spojů zlepší přepravní nabídku v dopravní špičce v pracovních dnech. V provozu bude znovu i pět přímých spojů, které spojí obce v údolí Porubky s centrem města a cestující nebudou muset přestupovat na tramvajové smyčce Poruba, Vřesinská.

Tragická nehoda se na jednokolejce stala 11. dubna loňského roku, kdy řidič nepočkal na křižování tramvají. Z celkového počtu 87 cestujících tři zemřely, jedenáct jich bylo zraněno velmi těžce. Téměř všechny zraněné cestující z havarovaných tramvají – kromě těch, kteří ještě stále neukončili léčení – už dopravní podnik odškodnil. Řidiče soud zatím nepravomocně potrestal třemi lety vězení za obecné ohrožení, ten se proti rozsudku odvolal.

Autor: Iva Havlíčková

Místo události:
19.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Krajně pravicová Národní fronta (FN) získala podle dílčích výsledků sčítání v prvním kole francouzských regionálních voleb 28 procent hlasů.
11

Le Penová se odmítla zahalit, zrušila kvůli tomu schůzku s muftím

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies