Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostudný podchod na nádraží v Olomouci hned tak neopraví

Olomouc – Odlupující se dlaždice, kaluže na rozpraskané zemi i voda stékající ze stropu - tak žalostně vypadá podchod k nástupištím olomouckého hlavního nádraží. Oprava této odpudivé ostudy Olomouce je zatím v nedohlednu.

17.1.2011
SDÍLEJ:

Ostudný podchod k vlakům na olomouckém hlavním nádražíFoto: DENÍK/Michal Kovář

Ačkoli alespoň část nadzemní části budovy hlavního nádraží dostala nový háv v podobě nové dlažby ve vestibulu a v přiléhajících uličkách, podchod, kterým denně projdou tisíce lidí, zůstává v neutěšeném stavu.

Jeho oprava by sice měla být součástí rekonstrukce celé železniční stanice, kdy ta začne, se však neví.

„Katastrofa to je. Takové velké nádraží a vypadá to tu jako by se tu čas zastavil před padesáti lety. Podchod je hnusný a nebezpečný a je hodně ošklivou vizitkou města,“ řekl Martin Navrátil, který denně cestuje do Olomouce za prací.

Také další procházející není spokojená se stavem chodby, která přivádí cestující k jednotlivým nástupištím z vestibulu a opačně.

„Nedávno za mnou přijeli rodiče na návštěvu, a když procházeli podchodem, kousek od mamky spadla shora na mamku dlaždička. Byl to pro ni šok. Je to ohavné místo, se kterým by se mělo co nejdříve něco udělat, než se tam něco někomu stane,“ řekla Žaneta Skoupá, kterou Deník potkal na olomouckém nádraží.

Nebezpečí podchodu navíc potrhuje událost stará dva týdny, kdy se zde dopoledne utrhla světelná cedule, informující cestující o časech příjezdů a odjezdů vlaků. Při pádu naštěstí nikoho nezranila.

Utržená informační cedule v podchodu olomouckého nádraží. Foto: DENÍK/Josef König

„Ani se nedivím, podívejte se, v jakém stavu podchod je. Vidíte, na jakých hmoždinkách ta cedule držela? Jsou malé, tabule visela prakticky jen na omítce,“ postěžoval si na místě i přímo jeden ze zaměstnanců Českých drah.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která je majitel zmíněného prostoru (na rozdíl od budovy hlavního nádraží, který je ve vlastnictví Českých drah – pozn. red.), tvrdí, že je její snahou udržet přístupové cesty, nástupiště, podchody a objekty v její správě v bezpečném stavu.

V budoucnu navíc počítá s velkou rekonstrukcí celé železniční stanice Olomouc. Začátek oprav je však zatím v nedohlednu.

„V rámci investic byl vybudován nový podchod spojující přednádraží s městskou částí Hodolany. V současné době je hotový projekt stavby Rekonstrukce železniční stanice Olomouc. O datu zahájení realizace této stavby zatím nebylo rozhodnuto,“ vyjádřil se Pavel Halla, tiskový mluvčí SŽDC.

Veronika Kolesárová, Josef König

17.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.
4 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Ponorka Nautilus postavená Dánem Peterem Madsenem
AKTUALIZUJEME
4

Tělo novinářky z Madsenovy ponorky někdo záměrně rozřezal a potopil

Hongkong zasáhl mocný tajfun Hato, život ve městě se zastavil

Zaplavené ulice, stovky zrušených letů, mohutné stromy vyvrácené z kořenů, zavřené školy, obchody i burza. To je jen úvodní bilance tropické cyklóny Hato patřící na stupnici ROCI do nejvyšší, desáté kategorie.

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení