VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostudný podchod na nádraží v Olomouci hned tak neopraví

Olomouc – Odlupující se dlaždice, kaluže na rozpraskané zemi i voda stékající ze stropu - tak žalostně vypadá podchod k nástupištím olomouckého hlavního nádraží. Oprava této odpudivé ostudy Olomouce je zatím v nedohlednu.

17.1.2011
SDÍLEJ:

Ostudný podchod k vlakům na olomouckém hlavním nádražíFoto: DENÍK/Michal Kovář

Ačkoli alespoň část nadzemní části budovy hlavního nádraží dostala nový háv v podobě nové dlažby ve vestibulu a v přiléhajících uličkách, podchod, kterým denně projdou tisíce lidí, zůstává v neutěšeném stavu.

Jeho oprava by sice měla být součástí rekonstrukce celé železniční stanice, kdy ta začne, se však neví.

„Katastrofa to je. Takové velké nádraží a vypadá to tu jako by se tu čas zastavil před padesáti lety. Podchod je hnusný a nebezpečný a je hodně ošklivou vizitkou města,“ řekl Martin Navrátil, který denně cestuje do Olomouce za prací.

Také další procházející není spokojená se stavem chodby, která přivádí cestující k jednotlivým nástupištím z vestibulu a opačně.

„Nedávno za mnou přijeli rodiče na návštěvu, a když procházeli podchodem, kousek od mamky spadla shora na mamku dlaždička. Byl to pro ni šok. Je to ohavné místo, se kterým by se mělo co nejdříve něco udělat, než se tam něco někomu stane,“ řekla Žaneta Skoupá, kterou Deník potkal na olomouckém nádraží.

Nebezpečí podchodu navíc potrhuje událost stará dva týdny, kdy se zde dopoledne utrhla světelná cedule, informující cestující o časech příjezdů a odjezdů vlaků. Při pádu naštěstí nikoho nezranila.

Utržená informační cedule v podchodu olomouckého nádraží. Foto: DENÍK/Josef König

„Ani se nedivím, podívejte se, v jakém stavu podchod je. Vidíte, na jakých hmoždinkách ta cedule držela? Jsou malé, tabule visela prakticky jen na omítce,“ postěžoval si na místě i přímo jeden ze zaměstnanců Českých drah.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která je majitel zmíněného prostoru (na rozdíl od budovy hlavního nádraží, který je ve vlastnictví Českých drah – pozn. red.), tvrdí, že je její snahou udržet přístupové cesty, nástupiště, podchody a objekty v její správě v bezpečném stavu.

V budoucnu navíc počítá s velkou rekonstrukcí celé železniční stanice Olomouc. Začátek oprav je však zatím v nedohlednu.

„V rámci investic byl vybudován nový podchod spojující přednádraží s městskou částí Hodolany. V současné době je hotový projekt stavby Rekonstrukce železniční stanice Olomouc. O datu zahájení realizace této stavby zatím nebylo rozhodnuto,“ vyjádřil se Pavel Halla, tiskový mluvčí SŽDC.

Veronika Kolesárová, Josef König

17.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z areálu muniční továrny v Boříně se ozývají exploze. Hasiči se z místa museli stáhnout.
AKTUALIZUJEME
7 18

Výbuch v Poličce: 19 zraněných. Policie chystá evakuaci okolí

Martin Schulz.
8 6

Kandidáta na německého kancléře Schulze bude patrně vyšetřovat OLAF

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Podivín – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Osmý ročník je tady! Nominujte tu svoji Ženu regionu

Soutěž pro výjimečné ženy je zase zpátky. Přišel čas přihlásit dámy, které se ve volném čase obětují pro druhé a zvládají své aktivity skloubit s péčí o rodinu. Přihlášení je možné do středy 1. března.

Nový objev! Planety kousek od Země mohou být plné života

Nová soustava má hned sedm planet, navíc tři z nich mohou být obyvatelné. To je objev, který rozhýbal vědecké kruhy.

Sobotka tají jméno Mládkova nástupce

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) dnes odmítl poslancům sdělit, kým chce nahradit Jana Mládka (ČSSD) v čele ministerstva průmyslu a obchodu. Odmítl potvrdit, zda je adeptem státní tajemník pro evropské záležitosti a vládní koordinátor pro digitální agendu Tomáš Prouza (ČSSD). Chce to nejdříve probrat s prezidentem Milošem Zemanem. Uvedl jen, že výměna nezpozdí zavádění vysokorychlostního internetu v Česku. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies