Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pády do kolejiště metra? Každý týden dva

Praha - Nejbezpečnější je lehnout si mezi koleje, hlavou proti směru jízdy, aby se větrem vlající oděv nemohl za nic zachytit.

24.2.2011
SDÍLEJ:

Stanice Anděl metra B./Ilustrační foto.Foto: Grzegorz Klatka

Úterý pozdě večer, ve stanici metra Karlovo náměstí skáče žena pod vlak. Na místě zasahují záchranáři a žena je převezena s těžkými zraněními do nemocnice.

Minulý týden jen o kus dál také na území Prahy 2 ve stanici Náměstí Míru padá do kolejiště opilý muž, přežil, ale má zlomenou stehenní kost a další pohmožděniny. A tak bychom mohli pokračovat do nekonečna.

Vloni 108 lidí

Pády lidí, ať už úmyslné nebo ne, do kolejiště v pražském metru jsou takřka na denním pořádku. Ročně jich pražský dopravní podnik (DP) napočítá přes sto, vloni to bylo 108.

Je vůbec možné nějak snížit tento počet nehod. V tuto chvíli jen velmi těžko. Snad až jednou na nové trase D, kdy by měl být celý prostor kolejiště uzavřen až do příjezdu vlaku.

„Souprava do stanice vjíždí rychlostí přibližně 40 km/h.

I když zastavuje, ujede na okraji stanice za jednu vteřinu přibližně jedenáct metrů,“ popsala současnou situaci mluvčí DP Ilona Vysoudilová.

I přes rychlou reakci strojvedoucího, celý vlak zastaví až po pár desítkách metrů, které mohou rozhodnout o životě či smrti. A co může tedy člověk udělat, když neskočí pod vlak úmyslně? „Pokud člověk spadne do kolejí, zůstane ležet ve žlábku uprostřed, nezpanikaří a neublíží si natolik, aby nebyl schopen se hýbat, může bez problémů nechat vlak odjet. Nic se mu nestane,“ vysvětlila Vysoudilová.

Co dělat

Nejbezpečnější je lehnout si mezi koleje, hlavou proti směru jízdy, aby se větrem vlající oděv nemohl za nic zachytit.

Pokud vidíte a slyšíte, že do stanice nejede souprava, můžete se pokusit kolejiště opustit ihned. Nejlepší je doběhnout k ústí tunelu (ve směru jízdy) a využít schůdky.

„Nikdy se nedotýkejte kolejí ani napájecí kolejnice,“ varuje Vysoudilová.

Do kolejiště se většinou dostanou lidé náhodou – zpravidla jsou opilí nebo pod vlivem omamných látek a spadnou tam.

Pracovníci Dopravního podniku zaznamenávají člověka v kolejích asi jednou za tři dny. Úmyslné skoky sebevrahů jsou jen výjimečné. Často jsou v kolejích i vandalové, kteří chtějí vniknout do tunelů nebo počmárat stěnu stanice.

Čtěte také: Černé dny MHD: tři nehody za dva dny

Autor: Lukáš Marek

24.2.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Severokorejský vůdce Kim Čong-un.
9 17

Kim Čong-un vlastní sexuální otrokyně, tvrdí severokorejská emigrantka

Zelená hora.

Zapomenutého návštěvníka zamkli na Zelené hoře, volal strážníky

Nový světový rekord. Elektrobus Proterra ujel 1772 kilometrů na jedno nabití

Elektrický autobus navržený kalifornskou společností Proterra ustanovil nový světový rekord. Na jedno nabití totiž ujel 1772 kilometrů. Někteří odborníci se domnívají, že se jedná o průlom mezi elektrickými vozy této kategorie. S informací přišel server BBC. 

Íránský prezident označil Trumpův projev v OSN za ignorantský a nenávistný

Íránský prezident Hasan Rúhání tvrdě zkritizoval včerejší projev šéfa Bílého domu Donalda Trumpa před Valným shromážděním OSN. Americký prezident v něm označil mezinárodní dohodu s Teheránem z roku 2015 o omezení jeho jaderného programu za "nepřijatelnou a hanebnou" pro Spojené státy. Rúhání prohlásil, že pokud USA dohodu zruší, odpověď jeho země bude "rozhodná". 

Český tuzemák je v ohrožení. Podle Bruselu obsahuje látku způsobující rakovinu

Vědci z Evropského úřadu pro bezpečnost potravin přišli s tvrzením, že český rum, kterému se musí říkat tuzemák, obsahuje látku, která způsobuje vznik rakoviny. Závěry tohoto výzkumu bude ještě zkoumat Evropská komise, která situaci vyhodnotí. Ingredienci by mohla také úplně zakázat.

Po Evropě létá Brněnský drak i Duch jižní Moravy

/FOTOGALERIE, VIDEO/ Brněnský drak a Duch jižní Moravy jsou nová jména dvou letadel, která ve své letecké síti používá společnost Bmi regional. V úterý Brněnského draka pokřtili hejtman jihomoravského kraje Bohumil Šimek a brněnský primátor Petr Vokřál.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení