Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Parkování pod zemí? Ve Zlíně těžko

Zlín - Zlíňané v příštích letech nebudou s největší pravděpodobností moct parkovat převážně pod zemí. Zato na povrchu se po zbrusu nových třech stech kilometrech chodníků projdou už za pár let.

13.5.2011 3
SDÍLEJ:

Jiří ViktorínFoto: DENÍK / Archív

„Projekt Chodníky 300 by měl být připraven na 100 procent od roku 2012,“ přislíbil v on-line rozhovoru pro Zlínský deník radní a zastupitel města Zlína Jiří Viktorín.

Na otázku čtenáře Ondřeje Hostaše, zda se budou stavět parkoviště pod zemí, reagoval s tím, že jejich budování je nesmírně ekonomicky náročné. „Zlín se nachází v údolní nivě řeky Dřevnice a geologické podmínky v této lokalitě jsou velmi složité. Ani na sídlišti Jižní Svahy nejsou příhodné geologické podmínky pro umístění parkování do podzemí,“ upozornil Viktorín.

Dodal, že řešením současné neutěšené situace jsou tedy nadzemní parkovací domy, které ale musejí být začleněny do celého komplexu parkování v dané lokalitě. „Takže stručně řečeno: pokud budeme chtít parkování třeba na Jižních Svazích vyřešit pomocí těchto projektů, nevyhneme se zpoplatnění parkování na celém sídlišti. Což je velký politický problém,“ uvědomuje si zlínský zastupitel.

Současné vedení radnice se podle něj snaží odklonit od megalomanských projektů a peníze posílat hlavně na projekty, které mají sloužit občanům Zlína. Tímto zodpověděl otázku čtenářky s přezdívkou Greta, která se zajímala, jak se radní snaží být otevřenější k občanům a jejich dennodenním problémům.

„Zaměřujeme se hlavně na napojení Zlína na I/55, chtěli bychom konečně vyřešit betonové monstrum na Jižních Svazích a postupně se věnovat projektům regenerace sídlištních celků, zejména Jižních Svahů a Malenovic. Důležité jsou i opravy mostů a lávek přes vodní toky, kterých je téměř sto a mnoho z nich je v havarijním stavu. Intenzivněji chceme pokračovat také v modernizaci dětských hřišť, z 320 registro­vaných nám zbývá opravit asi sedmdesát procent,“ vyjmenoval Viktorín s tím, že tohle jsou podle něj projekty, které občany dennodenně zajímají.

Chodníky od příštího roku

Mezi nejdůležitější řadí i rekonstrukce chodníků, o které se zajímala čtenářka Alena Majerová. Projekt Chodníky 300 bude podle radního připraven od roku 2012. „Do budoucna by měl objasnit způsob rekonstrukce všech 300 kilometrů chodníků ve Zlíně na základě zcela nových technicko-ekonomických parametrů, třeba zvýšení únosnosti a životnosti. Městu by měl ušetřit více jak 500 milionů korun investičních nákladů,“ podotkl Viktorín.

A jak to bude s budoucností Zlína? Jakou cestou se bude vyvíjet? Na tento dotaz se čtenář Radek Šubrt od radního a zastupitele Zlína dozvěděl, že by měly být zachovány urbanistické tradice z dob Baťovské éry, ale zároveň je třeba město citlivě rozvíjet.

„Velký význam v životě Zlína začíná zaujímat Univerzita Tomáše Bati, která připravuje mnohá pracovní místa. Na druhé straně UTB zde vznikla také proto, aby mozky, které vychovala, zůstaly pracovat ve zdejších firmách, což se v nedaří zcela uspokojivě naplňovat. Ve Zlíně chybí menší průmyslové zóny pro drobné podnikatele a firmy se zaměstnaností 20 až 50 osob. I tímto směrem by se měl Zlín ubírat,“ uzavřel Viktorín.

13.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Letní dětský tábor, ilustrační snímek.
19

Děti na táborech mají mobily. A brečí domů

Donald Trump s Vladimirem Putinem
3 4

Americký Senát schválil nové sankce vůči Rusku. Vetuje je Trump?

Výkyvy počasí zdraží med. Na část včelařů dopadne i EET

/INFOGRAFIKA/ Včelaři prodávají med za 160 korun. Kvůli slabší úrodě cena o pár desetikorun stoupne.

DOTYK.CZ

Před 41 let se Zlaté piesky zalily krví. Došlo k nejhorší letecké havárii u nás

/VIDEO/ Pavol Hammel měl krušnou noc, slavilo se, pilo. Teď je kolem osmé ráno a on vláčně klimbá v odbavovací hale pražské Ruzyně. Pár kolemjdoucích ho poznává, je to frontman bigbítové kapely Prúdy, v roce 1976 dost populární. V 8:27 se zvedá dopravní letoun Iljušin Il 18-B z ruzyňské rampy, bez rockera na palubě. Alkoholové koma mu právě zachránilo život.

Slavný fotbalový útočník Baroš se vrátil do Baníku: Cizinci české lize pomůžou

Nejen hvězdní cizinci v dresech Sparty a Slavie budou zdobit nový ročník fotbalové ligy. Zpátky mezi elitou je Baník Ostrava, jehož soupisku zdobí jméno jednoho z nejslavnějších odchovanců slezského klubu. Milan Baroš se do Baníku vrátil už potřetí. Tentokrát (prý) naposledy.

Obrněnce pro českou armádu vyrobí Tatra

/FOTOGALERIE/ Vláda České republiky schválila zakázku na pořízení obrněných vozidel Titus na podvozku Tatra pro potřeby ozbrojených sil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení