Jak Deníku řekl starosta Žižic Vratislav Rubeš, souhlasné stanovisko k požadavku obcí vydaly odbory dopravy v Kladně i Slaném, Ředitelství silnic a dálnic i krajská údržba silnic. „Instalovali jsme osmačtyřicet značek. Včetně projektu nás to všechno stálo zhruba tři sta tisíc korun. Nyní se o náklady podělíme," konstatoval Rubeš.

Původně o zákazu tranzitního průjezdu kamionové dopravy uvažovalo patnáct obcí z této části okresu Kladno, nakonec jich zůstalo zmíněných pět. 

Problém spíše s prázdnými kamiony

„Postupovali jsme na základě stížností občanů. Problém paradoxně není s naloženými nákladními automobily, ale s těmi, které přes nás projíždějí prázdné. Stává se, že obcí jedou rychlostí sedmdesát nebo osmdesát kilometrů v hodině. Komunikace v našich vesnicích navíc nejsou na takovou dopravní zátěž dělané a na jejich opravy nejsou peníze," poznamenal Vratislav Rubeš.

Na dodržování zákazu vjezdu nákladních automobilů budou na základě už dříve uzavřené smlouvy obce spolupracovat se strážníky Městské policie Velvary. Pokud prý bude potřeba, vzhledem k jejich omezeným pravomocem, tak chtějí o pomoc požádat i Polici České republiky.

Situaci by prý ulevil dlouhodobě plánovaný obchvat města Slaného. Se zahájení prací na něm se podle informací starosty Žižic počítá v říjnu příštího roku.

Čtěte také: Města a obce na Kolínsku marně bojují proti kamionové dopravě