VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Plzeňské nádraží bude jako z pohlednic

Plzeň – Rekonstrukce 110 let staré budovy může vyjít na 400 milionů.

20.4.2017
SDÍLEJ:

Historická pohlednice zachycuje plzeňské nádraží krátce po otevření v roce 1907. Budova postavená v secesním slohu a její okolí je od roku 2000 kulturní památkou.Foto: Archiv

Práce na proměně plzeňského železničního uzlu jsou v plném proudu. Stavbaři už zmodernizovali severní nástupiště hlavního nádraží i kolejiště na Prahu, pracují na mostech přes Mikulášskou ulici, čeká je přestavba přejezdu přes Domažlickou ulici…

Historické nádražní budovy zatím jako by si nevšímali. Je to ovšem jen zdání, protože její očekávaná rekonstrukce se připravuje. Podle Viktora Valenty, vedoucího stavebního oddělení Správy osobních nádraží, by mohla začít kolem roku 2020.
Budova otevřená před 110 lety má nyní za sebou důkladnou prohlídku. „Minulý rok proběhl stavebně technický průzkum, kdy se zjišťoval stav místností, které nejsou opravené, a celkový stav budovy, abychom měli podklad pro projekční práce,“ řekl Valenta.

V jaké kondici tedy nádraží je? „Hlavně v křídlech, která nebyla využívána, je to horší stav. Před lety tady sice došlo k částečným opravám pláště budovy a některých místností využívaných Českými drahami nebo SŽDC, ale technické zázemí budovy už zkrátka dostárlo do stavu, kdy je celková rekonstrukce nutná,“ míní.

Budova do loňského července patřila Českým drahám. Nový majitel, Správa železniční dopravní cesty ji po prodeji zařadil na seznam těch, které je třeba opravit přednostně. Rekonstrukce tedy bude kompletní. „Bude zahrnovat kompletní plášť budovy, sanace, bude se dělat celé nové technické zabezpečení, tedy veškeré sítě – topení, voda, sdělovací a zabezpečovací signalizace, kamerový systém. Opravovat se bude také interiér, ačkoliv už se na něm dříve dělalo. Přesné náklady vyjdou až z přípravné dokumentace, dnes se předpokládá něco mezi 320 a 400 miliony korun, ale je to jen nástřel,“ upozornil Viktor Valenta.

Nádražní budova má po rekonstrukci vypadat jako z historických pohlednic. „Je to technická kulturní památka, takže budeme samozřejmě spolupracovat s památkáři, především pokud jde o plášť budovy. Budeme se snažit historické podobě přiblížit co nejvíce,“ dodal.

Celá modernizace plzeňského uzlu má podle Mojmíra Nejezchleba z generálního ředitelství SŽDC skončit do roku 2022. Pak stavbaři Plzeň po osmi letech opustí. „Bude to velice pěkné nádraží,“ řekl Nejezchleb s úsměvem.

Autor: Pavel Korelus

20.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman
AKTUALIZOVÁNO
7 9

Zeman: Politici, kteří teď migranty odmítají, po volbách otočí

Předseda ODS Petr Fiala.
7 7

Fiala: Babiš i hnutí ANO ve vládě jsou pro ODS nepřijatelní

Škoda vyrobila od spojení s VW už 15 milionů aut. Které vozy jsou nejúspěšnější?

Česká automobilka Škoda Auto slaví patnáct milionů vozů vyrobených od počátku partnerství s koncernem Volkswagen. Tradiční výrobce se ke skupině přidal v roce 1991.

Návrat dětí do péče? Michaláková neuspěla ani u hodonínského soudu

Okresní soud v Hodoníně již podruhé zastavil řízení, ve kterém se místní rodačka Eva Michaláková domáhá vrácení dětí do své péče také prostřednictví českých soudů. Její dva synové jsou totiž rozdělení do dvou norských rodin.

Plánujete návštěvu Oktoberfestu? Tuplák za 410 korun, litr vody za 230

Litr piva na nejslavnějším pivním festivalu světa, mnichovském Oktoberfestu, vyjde v některých stanech až na jedenáct eur (téměř 287 korun). To je ještě více než v roce 2016.

Princ Harry promluvil: Nikdo z královské rodiny prý nestojí o trůn

Nikdo v královské rodině nechce být králem či královnou, řekl britský princ Harry časopisu Newsweek. Zároveň ale dodal, že členové královské rodiny budou "plnit své povinnosti ve správný čas."

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies