VYBERTE SI REGION

Po nové dálnici čtyřicítkou: Tunel trápí voda

Ostrava - Po zvlněné vozovce v ostravské části dálnice D47 má nová autostráda další nečekaný problém. Klimkovický tunel,jedinečnou stavbu v rámci dálnice D47, trápí od nedávných povodní problém s prosakující vodou.Z bezpečnostních důvodů je v něm nyní snížena rychlost na čtyřicet kilometrů za hodinu.

2.7.2010 5
SDÍLEJ:

Klimkovický tunel na ostravské dálnici trápí od nedávných povodní problém s prosakující vodou, na což upozorňují i proměnné tabule.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Vinou vydatných dešťů a povodní se zvedla hladina podzemní vody až o tři metry, a tím se značně zvýšil tlak o tři tuny na metr čtvereční. „Tunel byl konstruován na dlouhodobý průměr hladiny podzemní vody, nikoliv naddimenzovaně, z tohoto důvodu se začala v tunelu objevovat voda,“ vysvětlila Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Jeden ze dvou kilometr dlouhých tubusů Klimkovického tunelu proto musel být ve čtvrtek v rámci pravidelné odstávky za účelem kontroly a údržby uzavřen a stavební firma formou injektáže doplňovala izolaci tunelu. Doprava v obou směrech byla vedena jeho druhým průjezdem. V pátek už mohla tubusem auta opět proudit, ovšem jen poloviční rychlostí.

„Situaci se čtvrtečním zásahem podařilo zajistit pouze zčásti, ale nejedná se bohužel o finální řešení. Situaci velmi intenzivně řešíme se zhotovitelem, který provede v dalším termínu pravidelné odstávky, tedy 14. července, další etapu opatření formou injektáže přes dilatační spáry,“ přiblížila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Na trvající nebezpečí kvůli nadále prosakující vodě upozorňují řidiče proměnné tabule.

Nový úsek se staví i po nocích

Kilometrový Klimkovický tunel je jedinou stavbou svého druhu na celé trase dálnice D47 a do provozu byl uveden v květnu roku 2008. Jeho stavba přišla zhruba na dvě a půl miliardy korun. Vybudován byl z důvodu ochrany životního prostředí a také kvůli minimalizaci vlivu dálnice na obec Klimkovice a blízké lázně na Hýlově. Unikátní je z hlediska bezpečnosti díky použití protipožárního betonu.

Řidiče využívající dálnici D47, jejíž úseky se po zprovoznění přejmenovávají na D1, čeká další zvýšení komfortu jízdy na konci letošního srpna. To by měl být v plném rozsahu zprovozněn osmnáctikilometrový úsek mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi, kde je zatím doprava vedena v obou směrech jen v jednom silničním pásu.

„Celá stavba mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi byla kvůli vydatným dešťům pět týdnů pod vodou a nemohla na ni najet těžká technika. Snažíme se teď skluz dohnat prací o víkendech a v noci tak, abychom úsek plně zprovoznili do konce srpna,“ řekl před pár dny Deníku Pavel Kremitovský, šéf brněnské pobočky ŘSD.

Ve stejném termínu by měly začít fungovat také další dva dálniční přiváděče, a to Mankovice a Butovice. V srpnu by se řidiči mohli dočkat i otevření dvou odpočívadel nacházejících se u Klimkovic a ve Vražném. Poslední úsek dálnice D47 spojující Bohumín s polskou státní hranicí má být zprovozněn do konce příštího roku.

Všechny články k dálnici ČTĚTE ZDE.

Autor: Martin Pleva

2.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový šéf hradního protokolu: Návštěvu Bílého domu už začínáme chystat

ROZHOVOR – Miroslav Sklenář nahradí ve funkci vrchního protokoláře Jindřicha Forejta. Deníku při té příležitosti poskytl rozhovor. Hovoří v něm o svém vztahu k prezidentu Miloši Zemanovi i o plánované návštěvě USA. Rezignace Forejta ho prý nepřekvapila.  

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies