VYBERTE SI REGION

Po nové dálnici čtyřicítkou: Tunel trápí voda

Ostrava - Po zvlněné vozovce v ostravské části dálnice D47 má nová autostráda další nečekaný problém. Klimkovický tunel,jedinečnou stavbu v rámci dálnice D47, trápí od nedávných povodní problém s prosakující vodou.Z bezpečnostních důvodů je v něm nyní snížena rychlost na čtyřicet kilometrů za hodinu.

2.7.2010 5
SDÍLEJ:

Klimkovický tunel na ostravské dálnici trápí od nedávných povodní problém s prosakující vodou, na což upozorňují i proměnné tabule.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Vinou vydatných dešťů a povodní se zvedla hladina podzemní vody až o tři metry, a tím se značně zvýšil tlak o tři tuny na metr čtvereční. „Tunel byl konstruován na dlouhodobý průměr hladiny podzemní vody, nikoliv naddimenzovaně, z tohoto důvodu se začala v tunelu objevovat voda,“ vysvětlila Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Jeden ze dvou kilometr dlouhých tubusů Klimkovického tunelu proto musel být ve čtvrtek v rámci pravidelné odstávky za účelem kontroly a údržby uzavřen a stavební firma formou injektáže doplňovala izolaci tunelu. Doprava v obou směrech byla vedena jeho druhým průjezdem. V pátek už mohla tubusem auta opět proudit, ovšem jen poloviční rychlostí.

„Situaci se čtvrtečním zásahem podařilo zajistit pouze zčásti, ale nejedná se bohužel o finální řešení. Situaci velmi intenzivně řešíme se zhotovitelem, který provede v dalším termínu pravidelné odstávky, tedy 14. července, další etapu opatření formou injektáže přes dilatační spáry,“ přiblížila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Na trvající nebezpečí kvůli nadále prosakující vodě upozorňují řidiče proměnné tabule.

Nový úsek se staví i po nocích

Kilometrový Klimkovický tunel je jedinou stavbou svého druhu na celé trase dálnice D47 a do provozu byl uveden v květnu roku 2008. Jeho stavba přišla zhruba na dvě a půl miliardy korun. Vybudován byl z důvodu ochrany životního prostředí a také kvůli minimalizaci vlivu dálnice na obec Klimkovice a blízké lázně na Hýlově. Unikátní je z hlediska bezpečnosti díky použití protipožárního betonu.

Řidiče využívající dálnici D47, jejíž úseky se po zprovoznění přejmenovávají na D1, čeká další zvýšení komfortu jízdy na konci letošního srpna. To by měl být v plném rozsahu zprovozněn osmnáctikilometrový úsek mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi, kde je zatím doprava vedena v obou směrech jen v jednom silničním pásu.

„Celá stavba mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi byla kvůli vydatným dešťům pět týdnů pod vodou a nemohla na ni najet těžká technika. Snažíme se teď skluz dohnat prací o víkendech a v noci tak, abychom úsek plně zprovoznili do konce srpna,“ řekl před pár dny Deníku Pavel Kremitovský, šéf brněnské pobočky ŘSD.

Ve stejném termínu by měly začít fungovat také další dva dálniční přiváděče, a to Mankovice a Butovice. V srpnu by se řidiči mohli dočkat i otevření dvou odpočívadel nacházejících se u Klimkovic a ve Vražném. Poslední úsek dálnice D47 spojující Bohumín s polskou státní hranicí má být zprovozněn do konce příštího roku.

Všechny články k dálnici ČTĚTE ZDE.

Autor: Martin Pleva

2.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath
1 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
3

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies