VYBERTE SI REGION

Po Praze nejrychleji vlakem. V Radotíně to vědí nejlépe

Praha /CESTUJEME VLAKEM 2. díl/ - Po týdnu je tu 2. díl seriálu o rychlém cestování vlakem po Praze a okolí. Tentokrát se zaměřuje na oblast Radotína, Řeporyjí a Řep.

16.5.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Jedním z nejoblíbenějších a nejrychlejších spojů je právě příměstská linka S7. Ta dorazí z Radotína na hlavní nádraží za 17 minut.

Má ovšem ještě jedno nej, které hodně rozhoduje o úspěchu, a tím je vůbec nejkratší interval u vlakové linky v ČR, která je v podstatě srovnatelná s MHD.

„V ranní špičce odjíždějí vlaky z Radotína každých 10 minut, odpoledne je interval 15 minut a v ostatních obdobích včetně večerů a víkendů jede vlak každou půlhodinu,“ potvrdil Filip Drápal, mluvčí Ropidu, který organizuje hromadnou dopravu.

Většina obyvatel Radotína tak dnes cestuje vlakem.

Z cestujících veřejnou dopravou je to 75 procent, jen 25 procent jezdí autobusem.

Na berounské trati jsou provozovány pouze moderní jednotky CityElefant.

Až do Úval

„Od prosince jsou vlaky linky S7 od Berouna prodlouženy ve špičkách všedních dnů z hlavního nádraží přes Libeň a Běchovice do Úval, takže umožňují projet centrem města bez přestupu. Například z Radotína se do Libně dostanete již za 30 minut,“ pokračoval Drápal.

Jednu velkou bolest však tato trať má, je totiž ve velmi špatném stavu a potřebuje rekonstrukci. Ta byla v minulosti odložena, jelikož od Berouna měla vzniknout zcela nová trať. Tento projekt je však u ledu, a tak se nyní plánují alespoň opravy.

Cestující zde totiž často trpí tím, že přijíždějí se zpožděním, a to pak celou snahu o rychlé a moderní spojení degraduje.

Smíchov – 13 minut

Dalším rychlým spojem je linka S6, která z Řeporyjí dojede na Smíchov za 13 minut.

Motorové vlaky ve směru od Nučic a Rudné projíždějí malebným Prokopským údolím až na Smíchovské nádraží ve špičkách pracovních dnů každých 30 minut. „Stejná trasa trvá při kombinaci autobusu a metra téměř dvakrát déle. Linka S6 přepraví za pracovní den cca 1000 cestujících,“ doplnil Drápal.

A pak je tu tip na výlet, který ale slouží i jako klasická přeprava. Od května do září lze jezdit po Pražském Semmeringu, tedy po nejkrásnější pražské železniční trati historickým vlakem.

Pražský motoráček, který je spojnicí řepského sídliště a Hostivice s oblastí Smíchova, kam vlaky linky S65 zajíždějí do zastávky Na Knížecí, v těsném sousedství metra Anděl.

Provoz má hodinový interval ve všední dny s tím, že vlaky jedou až do Hostivice, kde lze přestoupit na vlak směrem do Kladna. Z Anděla dostanete na řepské sídliště za 23 minut, do Hostivice to trvá o 6 minut déle.

První díl serálu najdete ZDE

Autor: Lukáš Marek

16.5.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies