VYBERTE SI REGION

Pod Letnou vybírali nejlepšího regulovčíka roku

Praha- Stát dlouhé minuty na přímém slunci nebo naopak v mrazech, v husté dopravě a smogu, vystaven každodennímu nebezpečí, to je práce regulovčíka, tedy policisty, který řídí dopravu na křižovatkách.

31.8.2009
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií
POLICEJNÍ BALET. Ti nejlepší "regulovčíci" se v pondělí utkali v řízení dopravy na křižovatce u výjezdu Letenského tunelu.

POLICEJNÍ BALET. Ti nejlepší "regulovčíci" se v pondělí utkali v řízení dopravy na křižovatce u výjezdu Letenského tunelu.Foto: DENÍK/Jiří Koťátko

V pondělí mezi sebou již po desáté vybírali toho nejlepšího, který dostal titul regulovčík roku.

„Soutěže se zúčastnilo 20 policistů dopravní služby, od zkušených po ty začínající, kteří přišli nedávno z policejních škol. Přihlásili se sami, je to pro ně otázkou prestiže,“ informuje mluvčí pražské policie Tomáš Hulan.

Klání, které nebylo vyřazovací, se skládalo ze dvou kol, teoretické a praktické části. „V teoretické části musejí policisté prokázat výbornou znalost zákona o policii a dalších zákonů, které k výkonu služby potřebují. V praktické části pak odborná komise složená z bývalých i současných policistů, pracovníků dopravního podniku i dopravních expertů hodnotí vzhled, upravenost, vybavenost, znalosti a dovednosti policisty, které zachovají plynulost dopravy na křižovatce bez upřednostňování jednoho směru,“ pokračuje Hulan.

„Důležitá je i důraznost a jasnost pokynů,“ doplňuje Pavel Švrnčula, šéf pražských dopravních policistů a dodává: „Pro policisty je to otázka prestiže a cti. Přesto pro nejlepší máme ceny.“ Ty jim byli předány v muzeu Policie na pražském Karlově.

Regulovčíci plnili praktickou disciplínu na křižovatce na Nábřeží kpt. Jaroše u výjezdu z Letenského tunelu a na nábřeží Edvarda Beneše u Čechova mostu. „I když to laik nepozná, řídit klasickou křižovatku nebo takzvané téčko je velký rozdíl,“ říká Hulan.

„Je to velmi náročné. Člověk dýchá zplodiny z aut, odolává vedru a je to také namáhavé na ruce, které se neustále pohybují a zvedají. Proto se v řízení dopravy střídáme vždy po dvaceti minutách,“ popisuje své zkušenosti jeden ze soutěžících Tomáš Kreusel, který řídí pražskou dopravu již dva roky. Podle policistů se také často stává, že řidiči regulovčíka přehlédnou, hlavně když fungují semafory. Podle zákona má ale policistou řízená doprava vždy přednost před semafory.

„Řízení dopravy v Praze je dnes centrálně řízeno ze střediska v ulici Na Bojišti. Místní pracovníci řídí dopravu tak, aby byla co nejplynulejší a semafory na sebe navazovaly, hlavně vzhledem k městské hromadné dopravě, ta má vždy přednost. Když se ale stane nějaká dopravní nehoda, je poškozen signalizační sloupek, dojde k výpadku proudu nebo se koná nějaká hromadná akce, je potřeba, aby dopravu řídil zkušený policista,“ uvádí Švrnčula.

Systém je nastaven tak, že když například praskne žárovka v červeném světle semaforu, vyřadí to světelnou signalizaci na celé křižovatce, aby nedocházelo ke zmatkům. Než dojde k opravě semaforu, musí dopravu řídit policista.

Autor: Jan Piroch

31.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Donald Trump.
22

Český krajan ze státu New Yorku očekává za Trumpa rozkvět USA

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

V mrazu rostou hutím náklady na výrobu, musí rozmrazovat suroviny

V mrazivém počasí vzrůstají slezským hutím náklady na výrobu. Jak v ArcelorMittalu Ostrava (AMO), tak v Třineckých železárnách se to týká hlavně vstupních surovin, které se musejí rozmrazovat. Řekly to mluvčí AMO Barbora Černá Dvořáková a TŽ Petra Jurásková. Výši nákladů na rozmrazování ale podniky nedokážou vyčíslit.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies