Ta požaduje, aby využívání parkoviště, jehož kapacita dosahuje necelé stovky míst, nebylo zpoplatněno. Radnice naopak trvá na svém a tvrdí, že zpoplatnění v pracovním týdnu v době od osmi do šestnácti hodin, své opodstatnění rozhodně má.
„Parkoviště, a podotýkám, že velmi pěkné, samospráva vybudovala nákladem devíti a půl milionu korun, a když se tam půjdete podívat, je více než poloprázdné. A to není dobře. Řidiči by měli mít možnost parkovat tam zcela zadarmo,“ uvedl Milan Plodík, lídr havlíčkobrodské opoziční KSČM. Současně poznamenal, že diskuse o parkovišti u průmyslové školy je také diskusí o režimu parkování na nedalekém parkovišti u polikliniky, které řidičům nabízí necelou padesátku míst. To v současné době zpoplatněno není.
Parkovné nad dvě hodiny
„V tomto případě naopak zpoplatnění požadujeme. Parkoviště by mělo především sloužit lidem, kteří přijíždějí k lékaři,“ argumentoval Plodík. „Naše představa je taková, že zpoplatněno by tam bylo parkování, které přesáhne dobu dvou nebo tří hodin,“ uvedl Plodík a navrhl, aby byl na tomto parkovišti zvolen obdobný systém odbavování, jaký řidiči znají z parkoviště u havlíčkobrodského obchodního centra Alej, to znamená parkovací automat a závora u výjezdu. „Pokud by chtěl někdo u polikliniky parkovat déle, než uvedené dvě nebo tři hodiny, dovedu si představit, že by tam za hodinu stání zaplatil třeba i třicet korun,“ podotkl Plodík.
Radní Libor Honzárek stanovisko opozice související s regulací parkování na parkovišti u průmyslové školy nesdílí.
„Za první tři měsíce dosáhla obsazenost parkoviště, šestatřiceti procent a nadále roste. Jsem přesvědčen, že v nadcházejících měsících to bude ještě víc. Je nutné, aby plnilo funkci záchytného parkoviště pro lidi, kteří jezdí do Havlíčkova Brodu v průběhu dne ne za prací, ale na úřady, za lékařem a podobně. Co se stane, zrušíme-li tam zpoplatnění? Ráno ho plně obsadí auta lidí, kteří někde poblíž pracují. Kromě toho je zřejmé, že na poplatcích za parkování, které tam činí dvě koruny za hodinu, nechce město zbohatnout. Poplatek tam plní čistě regulační funkci,“ kontroval Honzárek. Podle něj by bylo optimální, kdyby se lidé, kteří jezdí do Brodu do práce, naučili parkovat víc například v lokalitách Chotěbořské ulice, zimního stadionu, nebo Kulturního domu Ostrov. „Tam parkování zpoplatněno není, a do centra se lidé pohodlně dostanou také, v řádu několika málo minut,“ řekl Honzárek.
Panuje shoda
Zpoplatnění parkování na parkovišti u polikliniky není podle Honzárka myšlenkou novou. „Tady rozhodně najdeme s opozicí shodu. Jediné, co zůstává k zodpovězení, je volba vhodného technického řešení,“ konstatoval Honzárek.
V souvislosti s parkováním u polikliniky ještě připomněl, že radnice uvažuje o vybavení čtyř parkovacích míst přímo před budovou polikliniky dvěma malými parkovacími automaty, které se už osvědčily u Okresní správy sociálního zabezpečení, nebo v lokalitě vlakového nádraží. „Tato parkovací místa by sloužila těm řidičům, kteří vezou k lékaři nějaký akutní případ, nebo osobu imobilní,“ vysvětlil Honzárek.