VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Porta Bohemica vypluje 1. května

Litoměřice - Labská paroplavební společnost, která provozuje už čtvrtým rokem osobní lodní dopravu na dolním Labi, má nového ředitele.

7.4.2011
SDÍLEJ:

Porta Bohemica 2.Foto: Deník/Michal Závada

Je jím 31letý Martin Matula, který na tomto postu vystřídal Jaroslava Tvrdíka. Bezprostředně po úterním jednání správní rady jsme se nového ředitele zeptali, jaká bude letošní lodní sezona.

„Se slavnostním zahájením se počítá v Litoměřicích v sobotu 30. dubna v 10 hodin, ovšem pro turisty a podle pravidelného jízdního řádu začne sezona následující den, tedy v neděli 1. května. Doufám, že po loňské poněkud hektické a problematické sezoně bude ta letošní úspěšnější."

Přibudou letos na trase mezi Ústím, Litoměřicemi, Roudnicí a Horními Počaply nové zastávky?
„Trasa zůstává stejná, letos - na rozdíl od loňského roku, k rozšíření přístavišť nedojde, lodě budou jezdit a přistávat stejně jako loni. Pokud jde o Terezín, záměru zřídit trasu z Litoměřic po Ohři do Terezína se nezříkáme, jednali jsme o něm, ale připadá v úvahu až v příštím roce. Terezínští chtějí na pořízení přistávacího mola získat podporu z dotačních programů. Ve hře je i už dříve avizované rozšíření směrem na Mělník, o kterém ale ještě není rozhodnuto, ale i opačným směrem, s možností propojení na Děčín a dokonce Drážďany. To je ovšem zatím jen vize, která bude předmětem dalších jednání.“

Zatím se tedy počet plavidel nemění?
„Ne, zůstává stejný. Provozovatel bude mít k dispozici dvě plavidla – lodě Porta Bohemica 1 a 2. Pořízení nízkoponorové lodě, která by byla schopná plout po Ohři do Terezína, samozřejmě souvisí s tím, kdy bude možné do tohoto místa plout a přistávat tam. Návrhy na takové plavidlo už ale jsou.“

Správní rada jistě jednala i o finanční stránce lodní dopravy. S jakým rozpočtem letos počítá?
„Rozpočet se skládá ze dvou částí, jednak z příspěvků jednotlivých měst a obcí – společnost má deset členů a každá obec přispívá podle své velikosti, tedy 1 Kč za každého obyvatele. Druhou částí jsou dobrovolné příspěvky na lodní dopravu. Letos bude na lodní provoz vyčleněno 800 tisíc korun, další prostředky bude stát chod společnosti, marketing a další související činnosti.“

Miroslav Zimmer

7.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Seniorka. Ilustrační foto.
3 13

Bydlení, léky, jídlo. Pražští senioři jsou ohroženi chudobou

Ilustrační foto.
1 4

Balík vám nově vydají v balíkovně. Bez fronty i občanky

Potvrzeno. V Brně vyroste park pro společné fandění během zimních OH

/ANKETA/ Hokejové hřiště, curlingové dráhy či malý skokanský můstek. To a mnohem více nabídne nový olympijský park, který vznikne v Pavilonu Z v areálu brněnského výstaviště. V pátek to potvrdilo vedení Brna s Českým olympijským výborem. 

Jako v Izraeli. Mostecké děti se učí přežít teror

Připomíná to civilní obranu v Izraeli, kde je stav ohrožení součástí života. V Mostě je to zatím jen experiment, který má připravit děti na měnící se Evropu.

EXKLUZIVNĚ

Chci hrát Premier League. Pravidelně, má Skalák o motivaci postaráno

/ROZHOVOR/ Měl by se stát šestadvacátým Čechem v Premier League, v jednoznačně nejbohatší lize světa. Pětadvacetiletý Jiří Skalák, jenž začínal s fotbalem v Sezemicích u Pardubic, na jaře postoupil mezi anglickou smetánku s týmem Brightonu.

DOTYK.CZ

Před 69 lety hrozila atomová válka. Zažehnala ji chladná hlava a teplá zima

Winston Churchill chtěl na Sověty shodit atomovku, prezident Francie de Gaulle mu souhlasně přitakával. Americký prezident Harry Truman byl pro citlivější řešení, sovětskou blokádu Berlína započatou jen před pár hodinami, hodlal vyřešit leteckým mostem. Tenhle risk z odpoledne 23. června 1948 vyjde. A Sověti utrpí první poválečnou diplomatickou porážku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies