VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha je městem kolařů. Jako Vídeň a Kodaň

Praha - Zdá se to být neuvěřitelné, ale je to tak. Včerejší stávkový den ukázal, že i Pražané milují cyklistiku. Vyjelo až devětkrát více lidí.

17.6.2011
SDÍLEJ:

Stávka dopravních odborů probíhala 16. června v Praze. Nejezdilo metro a omezeně autobusy a tramvaje. Snímek je z náplavky u Železničního mos­tu.Foto: Deník/Martin Divíšek

Normálně projede Podolským nábřežím pod Vyšehradem mezi sedmou a devátou ranní 330 cyklistů. Včera to ale bylo za stejnou dobu neuvěřitelných 2328 lidí na kole. To je sedmkrát více.

A obdobné to bylo i na ostatních místech hlavního města. Praha tak včera ukázala, že se lidé v době stávky nebáli vzít kolo a vyrazit na něm za svým cílem. Čísla byla tak fantastická, že Praha měla podíl cyklistické dopravy někde na 20 procentech, možná ještě výše. Tím by porazila i Vídeň, které se tolik chceme v tomto ohledu přiblížit a dokonce by atakovala i cyklistickou velmoc Kodaň.

„Čtvrteční stávka ukázala, kolik lidí může jet v Praze do práce na kole. Už do osmé hodiny ranní projelo po pražských cyklostezkách stejně lidí, jako jindy za celý den,“ spočítal Vratislav Filler, ze serveru PrahouNaKole.cz, který se věnuje cyklistice v metropoli s tím, že do historického centra města včera na kolech zamířilo několik desítek tisíc lidí.

„V Praze nasedlo na kolo více lidí než ve Vídni, a to jak v poměru, tak v absolutních číslech. Podíl cyklistů v ulicích se blíží světově špičkové Kodani,“ potvrdil Vít Masare z iniciativy Auto*Mat. „V Amsterodamu nebo Kodani, kde se na kole uskuteční přes třicet procent cest, má vysoký podíl cyklistů pozitivní vliv i na plynulost automobilové dopravy. Také v Praze ve čtvrtek hlučící kolony aut nahradily desítky tisíc cyklistů. S nadsázkou lze říci, že protivládní stávka udělala během jediného dne pro rozvoj cyklistické dopravy v Praze více, než vedení města za deset let,“ dodal Masare.

Porovnání průměrného počtu cyklistů v ranní špičce mezi 7. a 9. hodinou ve špičce pracovního dne od 1. května se včerejškem, tedy 16. června.

A2: Podolské nábřeží pod Vyšehradem: Průměr 330, včera 2328: 7,1× více.
A2: Karlín, Rohanské nábřeží: Průměr 160, včera 1382: 8,6× více
A22: Krč, Sulická: Průměr 130, včera 859: 6,6× více
Vršovická u nádraží Vršovice: Průměr 59, včera 450: 7,9× více
Dukelských Hrdinů před křížením s Kapitána Jaroše: Průměr 150, včera 441: 3,0× více.

Zdroj: PrahouNakole.cz

Autor: Lukáš Marek

17.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Premiér Bohuslav Sobotka během rozhovoru Deníku.
AKTUALIZUJEME
11

Teroristé nás nezastraší, řekl Sobotka k londýnskému atentátu, Zeman vyčkává

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Ukrajinci zakázali ruské zpěvačce cestu na Eurovizi v Kyjevě

Ukrajinská tajná služba SBU zakázala vstup do země ruské zpěvačce Juliji Samojlovové, která měla Rusko reprezentovat v květnové soutěži Eurovize v Kyjevě. "Nežádoucí osobou" se stala tím, že porušila ukrajinské zákony návštěvou anektovaného poloostrova Krym. Neobvyklý krok oznámila televize 112 s odvoláním na mluvčí SBU. Zákaz má platit po tři roky.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies