Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha odmítla plán na zavedení turniketů

Praha - Vedení hlavního města odmítá plán na znovuzavedení turniketů do metra, který v minulých týdnech předložil pražský dopravní podnik.

15.9.2011
SDÍLEJ:

Stanice Hlavní nádraží v letech 1974–1977. Tehdy byly turnikety dočasně dole, protože ještě nebyla hotova odbavovací hala. Tam byly po jejím dokončení přesunuty. Vstupovalo se tak, že otvor pro vhození mince musel mít cestující po pravé ruce.Foto: Archiv DP/Pavel Fojtík

Pokud Pražané vítali, či naopak zatracovali myšlenku na obnovení turniketů do metra, obě skupiny mohou diskuzi na toto téma opustit.

Primátor Bohuslav Svoboda (ODS) zavedení turniketů do metra důsledně odmítl.

„Jsem proti turniketům, podle mě je to ekonomický hazard,“ vyjádřil včera názor Svoboda, kterého prý ředitel dopravního podniku nepřesvědčil o tom, že se investice do turniketů vrátí za tři roky.

Negativně se k turniketům v metru staví také Karel Březina (ČSSD), primátorův náměstek pro oblast dopravy. Ani on s návratem pastí na černé pasažéry nepočítá.

„Zavedení turniketů do metra není na pořadu dne,“ sdělil včera při zasedání zastupitelstva Březina. Turnikety razantně odmítl mimo jiné proto, že rozpočtové priority města jsou podle jeho názoru někde jinde.

„Peníze jsou potřeba mnohem více na obnovení vozového parku tramvají,“ argumentuje Březina.

Jak to s turnikety nakonec dopadne?

„Bez toho, aby navrácení turniketů schválila rada hlavního města, se projekt nerozjede,“ sdělil Březina. Hlavní město je totiž stoprocentním vlastníkem dopravního podniku. Primátor Svoboda dodal, že pokud by si dopravní podnik chtěl turnikety prosadit bez vůle vedení Prahy, bude to pouze na vlastní náklady dopravce.

Podle studie, kterou dopravní podnik v minulých dnech předložil výboru pražského zastupitelstva, by projekt stál 1,49 miliardy korun. Roční náklady na provoz turniketů by po jejich spuštění měly přesáhnout 100 milionů korun. Roční příjmy z jízdného by se po spuštění podle studie měly zvýšit minimálně o 335 milionů korun.

Dopravní podnik si od zavedení turniketů slibuje kromě ekonomického zisku i omezení jízd problematických osob a černých pasažérů, kteří by se podle mluvčí městského dopravce Ilony Vysoudilové do metra nedostali.

Čtěte také: Turnikety: Půjde projít s davem v zádech?

Autor: Jitka Eisenhammerová

15.9.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Matka Dalibora z dokumentu Svět podle Daliborka.
6

Daliborova matka Věra: film je jeden velký nesmysl

Ilustrační foto
5 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení