VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přehrada: Chataři kritizují obousměrný provoz

Brno - Nebezpečné vyhýbání protijedoucích vozidel a nepřehledné retardéry. To jsou podle některých návštěvníků a chatařů z okolí brněnské přehrady největším problémem nedávného povolení obousměrného provozu v Hrázní ulici.

19.8.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Jeho příznivci zase tvrdí, že tato dopravní změna žádné problémy nepřinesla a naopak se teď lépe dostanou od pláží v okolí přehrady do města.

Kritikům vadí především hrozba dopravních nehod na úzké silnici. „V tom úseku není dostatečný prostor na míjení dvou aut. Navíc se tam kdykoliv může nečekaně objevit cyklista a řidiči tam často nedodržují povolenou třicetikilometrovou rychlost. Provoz v obou směrech je tam nebezpečný, nechápu, jak to někdo mohl povolit,“ řekl například jeden z chatařů Jiří Macík,

Obousměrný provoz dříve jednosměrné silnice vedoucí od hráze přehrady ke kurtům na plážový volejbal u Sokolského koupaliště povolil v červnu odbor dopravy brněnského magistrátu. Zažádala o to společnost Maximus Resort, která v blízkosti kurtů staví nové welness centrum. Není to jen kvůli našim aktivitám. Levý břeh přehrady si zaslouží turisticky oživit. Jedním z našich záměrů je také provozovat mezi přístavištěm a kurty minibus. Tím se celá oblast zpřístupní i lidem bez aut. Povolení obousměrného provozu je prvním krokem k tomu, abychom tam mohli dopravu provozovat,“ řekl předseda představenstva společnosti Radoslav Kobza.

Vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko také nevidí s provozem v Hrázní ulici problém. „Investor zajistil komunikaci tak, že je na ní možný provoz v obou směrech. Na svoje náklady v některých místech silnici rozšířil, aby se na ní bez problémů mohla vyhnout i větší auta. Vytvořil na komunikaci také tři příčné prahy, které donutí řidiče zpomalit,“ sdělil Bielko.

Ohrožují řidiče

Se současnou organizací dopravy ale nesouhlasí starosta Kníniček Martin Žák. Na území této městské části oblast kolem přehrady leží. „Nelíbí se nám to, ale pokud to magistrát schválil, nemůžeme nic dělat. Úpravy, které měly řidiče zpomalit, je spíše ohrožují. Například příčné prahy nejsou téměř vidět. Sám jsem kolem jednoho z nich viděl olejovou skvrnu, nejspíš od nějaké proražené nádrže,“ uvedl Žák.

Špatně řešení retardérů přiznává i Kobza z Maximus Resort. „Už jednáme o nápravě. V nejbližší době je necháme barevně zvýraznit,“ vysvětlil Kobza.

Zobousměrnění silnice má i své zastánce. „Já jsem spokojený, jezdím na přehradu často na kole. Je jednoduší jet po silnici, než se motat mezi lidmi. Zpátky jsem dřív riskoval pokutu, protože jsem jel v protisměru,“ řekl například Tomáš Sigmund z Brna.

Se situací se už pomalu smiřují i někteří chataři. „Je mi to už celkem jedno. Stejně dál jezdím přes Kníničky, je to o něco delší cesta, ale nehrozí mi, že do někoho vrazím,“ řekla například Jaroslava Kašparová.

Autor: Jan Spěšný

19.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Řezání nosorožčích rohů
4

Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

AKTUALIZOVÁNO

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies