Problém byl například s nově zavedeným elektronickým vydáváním účtenek. Zavřeno měla například kavárna Kafec v centru města. Problémy měla i místní kavárna Punkt. „Připojení je pro nás stěžejní, od rána jsme se nedokázali ani přihlásit do systému, museli jsme přikoupit mobilní data, abychom mohli vydávat účtenky," podotkla majitelka kavárny Klára Švandová.

Podle finanční správy však zákon o elektronické evidenci tržeb s krátkodobým výpadkem internetu počítá. Po jeho obnovení mají podnikatelé čas informovat správu o problémech do dvou dnů.

Bez internetu byl personál i zákazníci kavárny do úterních dvanácti hodin. Majitelka tvrdí, že takto přišla o třetinu tržeb. „Ráno k nám lidé chodí nejčastěji pracovat a potřebují přístup na internet. Někteří se poté, co jsme jim o výpadku řekli, otočili a odešli," uvedla Švandová.

V brněnském květinářství Rosebud obnovili připojení až kolem druhé hodiny odpoledne. „Problém byl v tom, že lidé nemohli zaplatit kartou," upozornila majitelka Markéta Střechová.

Odpoledne se postupně připojily také další podniky a domácnosti. „Opravu kabelu zkomplikovalo chladné počasí, sváry se snadno lámaly," upozornil mluvčí společnosti UPC Jaroslav Kolár.

Nespokojení Brňané v úterý zahltili zákaznickou linku firmy. „Pracuji z domu a internetové připojení je pro mě nezbytné. Dopoledne jsem tak mohl sedět jen s rukama v klíně," stěžoval si například Martin Zelinka.

Zákazníci se nejčastěji ptali také po možnosti odškodnění. „Varianta je otevřená, jsme připravení zákazníkům situaci kompenzovat," informoval Kolár. Poslední zbývající domácnosti se na internet připojily v úterý odpoledne. „Museli jsme také přesměrovat přenos dat z náhradní trasy zpět. Kvůli tomu ještě jednou připojení na krátkou dobu vypadlo znovu. Vše ale trvalo jen deset až dvacet minut, a to i u zákazníků, kterým se připojení obnovilo již v pondělí večer," dodal Kolár.