VYBERTE SI REGION

Při opravách ulic jde lidem o zdraví

České Budějovice - Některá staveniště v českobudějovických ulicích jsou špatně zabezpečen.

26.4.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Edwin Otta

Přinejmenším zdraví nebezpečné jsou některé stavby komunikací v krajském městě. Je o tom přesvědčen zastupitel Stanislav Rataj (nezávislý). Na mysli má nedostatečné zabezpečení staveb plných hlubokých výkopů, provizorních lávek, nedostatečně zajištěných břemen, nebezpečných překážek i nevídaného nepořádku.

Jako odstrašující příklad označuje rekonstrukci ulice Evžena Rošického. „Je to příšerné, zcela běžně přímo stavbou projíždějí auta, pohybují se tu chodci i cyklisté, a dokonce si tu hrají děti,“ kritizuje poměry na staveništi, které je překvapivě bez problémů volně přístupné veřejnosti. „Chybí odpovídající ohrazení stavby i tabulky oznamující zákaz vstupu,“ upozorňoval na posledním zasedání kolegy zastupitele.

„Jediné štěstí, že se tu zatím nic nestalo, na chodníku například leží asfaltový blok, o který člověk snadno zakopne a rozbije si nos, je tu i špatně zabezpečený dva a půl metru hluboký výkop. Na nedostatky jsem město, kraj, dodavatele stavby i technický dozor investora upozorňoval, ale uplynulo čtrnáct dní, a nikdo to nevyřešil, nikoho to nebolí,“ zlobí se Rataj a apeluje na to, že by v tomto ohledu měly zostřit nároky na dodavatelské firmy.

„Chyby jsou skutečně velmi markantní a budu se je snažit řešit na investičním odboru kraje,“ přislíbil Martin Kuba, zastupitel města za ODS a náměstek hejtmana. Právě kraj je investorem stavby.

Podle mluvčí českobudějovického magistrátu Jitky Welzlové není takový stav lhostejný ani radnici. „Tato stavba je věcí kraje, ale pokud takové nedostatky zjistíme, snažíme se reagovat pružně.“

Stalo se tak například u další rizikové opravy v ulici E. Beneše. „Druhý den poté, co jsem na nebezpečná místa upozornil, dodavatel tanto stav napravil,“ konstatuje zastupitel Stanislav Rataj.

Oprav ulic či staveb nových komunikací, které jsou špatně zabezpečené, je ale podle Rataje na území města víc. O zdraví jde například i na stavbě Zanádražní komunikace, kde se nedostatečně ohrazeným staveništěm může procházet či projíždět a přijít přitom k úrazu kdokoli.

Nejen Stanislav Rataj je toho názoru, že k nápravě podobných nešvarů by mohla pomoci změna postoje investorů, tedy v těchto případech města či kraje, k dodavatelským firmám. Za podobné prohřešky by měly padat pokuty. „Ve smlouvách by měly být jasně dané sankce za to, pokud firma neplní podmínky,“ souhlasí zastupitelka Eva Hajerová (ČSSD).

Autor: Hana Svítilová

26.4.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
4 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
8

Domácích zabijaček prasat ubývá

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Teplicko Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Před rokem zemřel europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf

Europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf, který zemřel náhle před rokem, 22. ledna 2016, byl výrazným komunistickým politikem posledních 25 let. Nejprve zasedal ve Federálním shromáždění, poté byl poslancem Sněmovny a od roku 2004 vykonával mandát v Evropském parlamentu. Ransdorf byl znám svým intelektuálním rozhledem, který oceňovali i jeho političtí oponenti. Dožil se 62 let.

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies