Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Proti kamionům lidé v Pořešíně protestují peticí

Pořešín - Do vsi, kde se sotva vyhnou osobní auta, přivádí tiráky navigace.

31.5.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

Úzká silnička mezi domy plná ostrých zatáček, kde i osobním autem je třeba místy jet rychlostí chůze, aby bylo možné vyhnout se protijedoucímu vozidlu. Tak vypadá průjezd Pořešínem nedaleko Kaplice.

Po vozovce třetí třídy, jež druhou stranou než mezinárodní silnice E 55 spojuje Kaplici s Kaplicí Nádražím, se však v poslední době začaly prohánět i těžké kamiony s návěsem.

„Jen včera jsem jich napočítal sedm. Většinou jezdí směrem do Kaplice, tentokrát ale přijížděly i opačnou stranou,“ uvedl koncem minulého týdne obyvatel Pořešína Jan Šrámek.

Kamiony mířící nejčastěji k Trhovým Svinům jezdí nejen přes Pořešín, Pořešínec a Žďár do Kaplice či opačným směrem, ale také po navazující silnici druhé třídy z Kaplice Nádraží na Besednici, kde se pro řidiče nákladních vozidel stává zvláště v zimě pastí úzký kamenný most.

A proč dopravci k cestě za svým cílem nevolí raději mezinárodní silnici E 55, případně další širší vozovky navazující na ni jinými směry? Podle všeho za to může GPS navigace, jež řidiče na cestě navádí prostřednictvím satelitních map.

„Mluvila jsem s dispečery dopravních společností, a ti mi tuto variantu potvrdili,“ sdělila Václava Janoušková, jež v Pořešíně bydlí přímo u silnice. Právě ona je jedním z iniciátorů petice za instalaci dopravního značení, které by vjezdu kamionů do obce zabránilo.

„Kamiony už naší vesnicí jezdí dlouho, ale v poslední době je jich čím dál víc. Přitom je v obci úzká silnice, a když tudy jede kamion, nikdo se mu nevyhne,“ přiblížila Václava Janoušková.

Podle ní jsou ze situace, do níž se dostali, často nešťastní i samotní řidiči nákladních vozidel. „Co chvíli se mě ptají, kudy mají jet dál. Vždy je nasměruji zpátky na silnici E 55,“ popsala Václava Janoušková, jež spolu s dalšími obyvateli Pořešína požaduje, aby na správnou cestu řidiče kamionů navedly alespoň dopravní značky, když už tak nečiní navigační systémy.

Řešení problému by se přitom Pořešínští mohli dočkat celkem brzy. Spočívat bude s největší pravděpodobností v instalaci svislých dopravních značek zakazujících vjezd nákladních automobilů, a to na obou stranách komunikace z Kaplice do Pořešína. „Navrhujeme i instalaci svislého dopravního značení na komunikaci I/3 (silnice E 55 – pozn. red.), které bude řidiče nákladních souprav upozorňovat na blížící se zákaz vjezdu na komunikaci směřující do Pořešína,“ informoval Karel Čajan, vedoucí městského odboru dopravy a silničního hospodářství v Kaplici.

Doplnil, že s realizací navržených opatření již vydal souhlas českokrumlovský dopravní inspektorát, na vyjádření majetkového správce komunikace, tedy Správy a údržby silnic Jihočeského kraje, Kapličtí prozatím čekají. „Pokud se všechny zúčastněné strany vyjádří kladně, pak minimální doba, za kterou jsme schopni zmíněným postupem problém vyřešit, je vzhledem k platné legislativě asi sto dní,“ odhadl Karel Čajan a podotkl, že kaplický odbor dopravy má zájem problém řešit i proto, že před několika dny byl na silnici mezi Kaplicí a Pořešínem položen nový asfaltový koberec, který by těžké kamiony mohly zanedlouho zničit.

A jak je možné, že GPS navigace i přes moderní technologii, s níž pracuje, navádí řidiče nákladních souprav na silnice, kde pak mají problémy projet? „Už se nám to také stalo, že nás navigace odvedla z hlavní trasy. Problém může být třeba v tom, že si navigace pamatuje krátkodobou uzavírku úseku hlavní silnice, a když se pak mapy v navigaci pravidelně neaktualizují, přístroj tento úsek považuje stále za zavřený. A hledá tedy možné objízdné trasy,“ vysvětlil hornoplánský autodopravce František Kundrát.

Autor: Martin Tröster

31.5.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchranáři pátrají po zemětřesení v Mexiko po přeživších ve zbořené škole.
11

Mexiko bojuje s časem. Rodičům dětí ze zborcené školy svitla naděje

Starobylé amfory, podobné těm, které byly nalezeny na Sicílii
11

Archeologové našli 6 tisíc let staré víno. Vinařství je starší, než se myslelo

Přejetý Vendelín a policisté jako chuligáni: nejlepší videa z 20. září

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 20. září 2017.

Poslanci debatovali o přijetí eura. Neshodli se

/INFOGRAFIKA/ Poslanci z evropského výboru se při dnešní debatě o dokumentu EU o prohloubení hospodářské a měnové unie neshodovali v tom, zda by Česko mělo vstoupit co nejdříve do eurozóny, nebo ne. Například místopředsedkyně TOP 09 Helena Langšádlová varovala před tím, že Česko by se mohlo dostat na periferii EU. Jihočeský volební lídr ODS Jan Zahradník naopak soudí, že česká vláda by měla vyjednat výjimku.

KLDR nazvala Trumpa psem. Od Jižní Koreje dostane humanitární injekci

Soul dnes uvedl, že obnoví humanitární pomoc KLDR. Jedná se o osm milionu dolarů, jež v podobě potravin a vakcín poputují k severokorejským dětem a těhotným ženám. Rozhodnutí přišlo dva dny poté, co Pchjongjang nazval Donalda Trumpa "štěkajícím psem". 

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení