Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Radary na dálnici D1? Pokuty pro řidiče zavalily úředníky

Jižní Morava - Při tříkilometrové cestě po dálnici D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou řidiči už týden mohou znovu sešlápnout plynový pedál, aniž by byli pod dohledem. Radary, které od začátku června kontrolovaly rychlost aut v opravovaném úseku, už neměří.

18.11.2016 5
SDÍLEJ:

Dopravní policista s radarem. Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Problémy spojené s radary ale nekončí, jen se ze řidičů přesunuly na úředníky, kteří pokuty zpracovávají. „Je to pro nás obrovský záběr, denně musíme připravit stovky výzev. Jen na poštovném se to blíží milionu korun," popsal nápor na rosický odbor dopravy starosta města Jaroslav Světlík. Třem zavaleným úředníkům brzy pomůžou i další dva kolegové. „Už jsme vyhlásili výběrové řízení, abychom posílili stavy," přiblížil vedoucí rosického odboru dopravy Miloš Burian. I ve Šlapanicích přijali dva nové pracovníky.

Od začátku měření rosičtí úředníci rozeslali kolem pětatřiceti tisíc pokut, ve Šlapanicích zatím žádný odhad nemají.

Úspěšnost radarů nyní obě obce hodnotí pozitivně, navzdory názoru, který prezentovaly na začátku září. „Před radary jsou dopravní značky omezující rychlost i cedule, která na měření upozorňuje. Řidiči však stejně jezdí třeba o třicet kilometrů rychleji," upozornil tehdy Burian.

Podobný názor zastával i pracovník šlapanického odboru dopravy Leoš Pimpara. „Lidé ukázněněji nejezdí, situace se takřka nezměnila," zhodnotil. Dnes ale obě obce vidí situaci jinak. „Určitě to bylo přínosné. Nicméně iniciátorem měření bylo ministerstvo dopravy, takže od nich očekáváme hlubší zhodnocení," konstatoval mluvčí Šlapanic Jakub Mikšovský.

Ministerstvo si za účinností radarů stálo celou dobu. „Nevycházíme jenom ze statistik, ale i z toho, jak opravovaný úsek hodnotili třeba policisté. Kvůli radarům si řidiči potom odpustili třeba manévrování v levém pruhu. Teď zůstávají ve svých pruzích a jízda je klidnější," popsal mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Řidiči sundali nohu z plynu i podle policistů. „Ubylo lidí, kteří v úseku výrazně překračovali rychlost," uvedl ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Na opravovaných úsecích dálnice bývá většinou kolizí víc. Například letos se podle policejních statistik na každém kilometru celé dálnice D1 stalo necelých pět nehod. Na opravovaném úseku bourali řidiči od začátku června do konce října třiapadesátkrát.

Tisícikorunová pokuta, kterou zaplatí neukáznění řidiči, poputuje do pokladen obcí. Ve Šlapanicích za ně chtějí zlepšit bezpečnost města. „V Rosicích je použijeme na zabezpečení přechodů a postavení dětského dopravního hřiště," nastínil Světlík.

MONIKA KRYLOVÁ
ELIŠKA SRNCOVÁ

Autor: Redakce

18.11.2016 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení