VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Regulérní přechod pro chodce: sci-fi i pro dospěláky

Pelhřimovsko - Jak se pozná přechod pro chodce? Na to jsme se ptali žáků pelhřimovských základních škol. „To jsou bílé pruhy přes silnici,“ odpověděla, stejně tak jako její vrstevníci, sedmiletá Lada Rousková z Pelhřimova.

23.10.2009 1
SDÍLEJ:

Přechody pro chodce v Obratani prozatim nahradily dopravní značky upozorňující na pohyb chodců. Jak ale uvedli místní obyvatelé, cedule jsou téměř k ničemu.Foto: DENÍK/Lukáš Pihávek

Předpisy ministerstva Dopravy ovšem hovoří jinak. Problematika je mnohem složitější. A jak uvedl starosta Obrataně Josef Hovorka, úředníci v České kotlině jsou papežtější než Papež.

Chodci jsou naši, silnice státu

Právě z Obrataně totiž před několika týdny zmizely dva přechody pro chodce a přesně takové, jaké znají děti školou povinné. Odůvodnění je jednoduché. Policejní revize je vyhodnotila jako nevyhovující a po takových přechodech se v podstatě přejít nedá. „Nevím, jak teď mám lidem a hlavně malým dětem vysvětlit, kde mají přecházet,“ postěžoval si starosta Obrataně, kudy denně projedou po silnici první třídy tisíce aut.

Přechody přes rušnou komunikaci prozatím nahradily značky upozorňující na pohyb chodců. „Cedule téměř nejsou vidět a hlavně vám tady nikdo nezastaví. Musím počkat na chvíli, kdy nic nejede,“ mávla nad značkami rukou obyvatelka Obrataně. Přechody se v malé obci na hranici Pelhřimovska ale objeví znovu. Tentokrát už ty správné.

Budou nové přechody, zaplatí je obec

„Přechod pro chodce musí splňovat několik kritérií, těmi základními je správná šířka a musí být dobře osvětlení,“ informovala tisková mluvčí pelhřimovské policie Hana Kotková. „Na šířku má mít sedm metrů. Ten náš byl o osmdesát centimetrů širší. Abychom splnili oněch sedm metrů, musel být na kraji vozovky vybudován ostrůvek. Asi aby toho chodci moc nenachodili,“ řekl sarkasticky Hovorka. Veškeré náklady na nové přechody hradí obec. To u Obratanských také vyvolalo pobouření, neboť silnice je státní.

„Kromě stavby ostrůvků a náběhů, které musí být správně vysoké, budeme měnit i osvětlení. To musí mít jinou barvu než ostatní světla. Obec to vše bude stát necelých 200 tisíc kourn,“ povzdychl si Josef Hovorka. „Obec musí zajistit nasvětlení a především, z důvodu zajištění bezpečnosti, i návaznost chodníku,“ vysvětlila tisková mluvčí kraje Vysočina Jitka Svatošová. „Z kraje mi bylo řečeno, že silnice je jejich a chodci jsou naši,“ sdělil Hovorka. Pokud by v Obratani na podmínky nepřistoupili, bylo by podle předpisů ministerstva dopravy bezpečnější, kdyby přechody v obci nebyly žádné.

Autor: Lukáš Pihávek

23.10.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Olomoucký podnikatel Mario Wiedermann nabízel finanční propojení čínské společnosti TIENS s fotbalovou Sigmou
2 8

Sigma odmítla čtvrt miliardy z Číny, tvrdí podnikatel a kritizuje vedení

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
2

Mobilní operátor O2 má výpadek, nejdou hovory

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

České ovocné pálenky jdou na odbyt. Zisk firmy Rudolf Jelínek se zvýšil

Zisky společnosti Rudolf Jelínek v loňském roce zaznamenaly meziroční nárůst o devět procent. Výrobce pálenek loni dosáhl výnosů ve výši 440 milionů korun a jeho zisk po zdanění činil 23,2 milionu korun. 

AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 ve směru na Prahu u Domašova stojí. Blokuje ji nehoda

/FOTOGALERIE/- Kvůli nehodě stojí od pondělní půl deváté ráno dálnice D1 na 170. kilometru u Domašova. Srazily se tam kamion, dodávka a osobní auto.

Čeká vás smrt, vzkazuje Severní Korea Spojeným státům

Čínský prezident Si Ťin-Pching vyzval jak Spojené státy, tak Japonsko, aby se zdrželo neuvážených kroků. Reagoval tak na probíhající společné cvičení Japonska a USA v blízkosti Korejského poloostrova. Zúčastnila se ho americká letadlová loď Carl Vinson a další doprovodné lodě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies