VYBERTE SI REGION

Rychlostní silnice R43 možná povede jinudy

Blanensko – Rychlostní silnice R43, která by měla ulehčit nejedné obci na Blanensku, možná nepovede po trase staré německé dálnice.Tuto variantu chtějí odborníci vyškrtnout. Sdělili to na veřejném projednávání stavby R43 v Boskovicích.

24.7.2010 1
SDÍLEJ:

Protestní akce za stavbu silnice R43. Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Karolína Opatřilová

Nad úsekem Kuřim – Svitávka minulý týden diskutovali starostové, zástupci investora stavby, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, posudkář dopadu stavby na životní prostředí a pracovníci státní správy. „Od Svitávky po Černou Horu není problém. V oblasti mezi Černou Horou a Kuřimí jsou možné tři varianty vedení rychlostní sinice,“ nastínil poslanec František Sivera, který se jednání účastnil. Podle něj tudy může vést nová trasa, která by však rozdělovala Malhostovice a Nuzířov, dále trasa v blízkosti stávající silnice I/43, která by byla příliš drahá a teréně náročná.

„Třetí možností je vést rychlostní silnici v místech bývalé německé dálnice. Na jednání jsme se dozvěděli, že je nepřijatelná z hlediska životního prostředí, a to kvůli změně v seznamu sítě Natura,“ sdělil Sivera s tím, že v roce 2009 byly původní dvě oblasti s chráněnými rostlinami zařazené na seznam poblíž Čebína sloučeny v jednu. Nyní tak tvoří celek o délce několika kilometrů.

„Takto bylo území zapsáno do seznamu. Proto je s ním potřeba jednat opatrně. Se starosty jsme požadovali oponentské posouzení. O záležitosti má rozhodnout krajský úřad,“ řekl Sivera. Tamní úředníci musí zhodnotit, zda trasu silnice posunout dál, a nebo tam zavést opatření, aby se provoz na silnici nedotkl poblíž rostoucích rostlin.

Přetížená a pro řidiče nebezpečná silnice I/43 trápí lidi v obcích, které protíná, už dlouhá léta. Na trase nazývané silnice smrti vyhaslo už mnoho lidských životů. Na neúnosnou situaci upozornili v minulosti například členové Svazku měst a obcí pro výstavbu R43. Ti rušnou silnici zablokovali v Lipůvce. „Nyní necháme ministry, ať se rozkoukají a počkáme, jak budou v záležitosti stavby R43 pokračovat. Jestli to zůstane na mrtvém bodě, poradíme se se starosty dotčených obcí a podnikneme další kroky,“ řekl předseda svazku a zároveň starosta Boskovic Jaroslav Dohnálek.

Autor: Karolína Opatřilová

24.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
5 4

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun

Zemětřesení zasáhlo opět Itálii, padají i laviny
8

Zemětřesení v Itálii: lavina zasypala hotel, je v něm „mnoho mrtvých“

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Praha - Krajský soud v Praze v pondělí vrátil k došetření druhou větev kauzy bývalého poslance a středočeského hejtmana Davida Ratha. Napsala to dnes Mladá fronta Dnes (MfD), které to sdělila mluvčí krajského soudu Pavlína Bočková. Důvody rozhodnutí mluvčí odmítla uvést s tím, že musí být nejprve doručeno účastníkům řízení. Případ se týká manipulace veřejných zakázek Středočeského kraje a krajských nemocnic, kriminalisté v něm navrhli obžalovat devět lidí a osm firem včetně stavební společnosti Metrostav.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies