VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šenovská lokálka přerušila jízdy kvůli vandalům

Kamenický Šenov - Poničené výhybky přerušily těsně před zahájením sezony plánované jízdy na muzejní železnici mezi Kamenickým Šenovem a Českou Kamenicí.

14.7.2009 3
SDÍLEJ:

Šenovská lokálka přerušila prázdninové jízdy kvůli vandalůmFoto: Deník/Petr Šimr

V uplynulých dnech neznámí pachatelé poškodili sedm z devíti výměnových těles ve stanici Kamenický Šenov. Majitel trati, Klub železničních cestovatelů, se domnívá, že se jednalo o úmyslný čin. „Nestalo se to totiž poprvé, výhybky kdosi poškodil už letos během jarních měsíců. Nyní byly již opravené výhybky poškozeny úplně stejným způsobem,“ popisuje Roman Hrůza, předseda Klubu železničních cestovatelů.


Na obnově pracovali dva roky

Situace je o to smutnější, že se vlaky na muzejní železnici z České Kamenice do Kamenického Šenova vrátily po dvou letech usilovné práce železničních nadšenců. Klub, který zchátralou trať i s nádražím v Kamenickém Šenově získal na konci loňského roku, musel do obnovy trati investovat téměř tři miliony korun, aby se vlaky mohly na více než stoletou trať vrátit.

Podle Bohuslava Augusty, jednatele Klubu železničních cestovatelů, se vše událo v době, kdy byly v blízkosti trati spatřeny osoby, které mají nebo měly vztah k bývalému nájemci muzejní dráhy. „Naši lidé opakovaně na nádraží Kamenický Šenov, na samotné trati i na odstavené posunovací lokomotivě spatřili osoby známé pod internetovou přezdívkou jako malý bobeš a zbyšek se synem. Domníváme se proto, že k současnému poškození výhybek zřejmě nedošlo náhodou,“ neskrýval své podezření Bohuslav Augusta a dodal, že vše oznámili na policii.

Provoz chtějí obnovit co nejdříve

Provozovatel dráhy chce pravidelné prázdninové jízdy, v rámci kterých měl historický motoráček vozit místní i turisty každé úterý, obnovit co nejdříve. „Usilovně sháníme nové výhybky. Předpokládáme, že bychom mohli dráhu zprovoznit nejpozději počátkem srpna,“ řekl Bohuslav Augusta.

Jako náhradu budou moci zájemci využít každé úterý a čtvrtek nostalgické jízdy na Jedlovou, ve středu pak jezdí Babylonský motoráček bez změn ve své trase do Liberce.

Trať i nádraží v Kamenickém Šenově byly vybudovány kolem roku 1886 a jsou spjaty s rozmachem sklářské výroby ve městě. Tamní železnice patří v Libereckém kraji k těm nejstarším.

Autor: Radmila Pokorná

14.7.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Krajně pravicová Národní fronta (FN) získala podle dílčích výsledků sčítání v prvním kole francouzských regionálních voleb 28 procent hlasů.
11

Le Penová se odmítla zahalit, zrušila kvůli tomu schůzku s muftím

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies