„Jedná se o nasazení nejnovějších informačních a komunikačních technologií v oblasti výuky projektování a konstruování na té nejpokrokovější úrovni spojené s interaktivní virtuální realitou," informoval vyučující Vyšší odborné školy a Střední průmyslové školy ve Žďáře nad Sázavou Petr Fořt.

Novinka přišla ze stolu vývojářů americké společnosti Autodesk. „Projekt virtuální laboratoře posouvá interaktivní výuku produkčních aplikací a informačních technologií na odborné škole o několik generací dále," upřesnil Fořt.

Ve škole vzniklo nové pracoviště vybavené interaktivní virtuální realitou, která je provázána přímo s výukou projektování pomocí odborného software.

„Využití virtuální reality se opírá o poslední software novinky z dílny Autodesku pro realizaci profesionálních fotorealistických 3D vizualizací a animací svázaných s předvýrobními etapami a řešením zákaznických požadavků. Pracoviště dokáže výkonem a kapacitou prezentovat multimediální 3D data," sdělil Fořt.

Ve spojení s aplikacemi pro projektování ve strojírenství, stavebnictví, architektuře, designu a řadě dalších oblastí je tak možné prezentovat libovolné technické a technologické projekty ve špičkové produkční kvalitě. „Návrhy a konstrukční řešení je možné si doslova osahat ve virtuálním 3D světě. Můžete se tak například interaktivně projít budoucím rodinným domem, u kterého zatím nebyl položen základní kámen, a konzultovat problematická místa s architektem nebo se podíváte na svůj nevyrobený automobil a doladíte vše potřebné," sdělil pedagog. Podle jeho slov je projekt od začátku směřován do výuky studentů. „Díky sjednocení přístupu k informačním a komunikačním technologiím a jejich integraci do výuky všech oborů na úrovni produkčního nasazení lze přiblížit studentům školy tento velmi zajímavý nástroj budoucnosti přímo na jejich vlastních realizovaných projektech," dodal Petr Fořt.

Žďárská průmyslová škola se více než čtvrt století angažuje v aktivitách popularizujících techniku a technologie využívané v průmyslové praxi.