Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Starostové protestují: Chceme silnici R6

Lubenec - „Nejsou peníze. Nejdříve lidé, tedy obchvaty, až potom stavby v polích,“ odpovídá Bárta.

29.3.2011
SDÍLEJ:

Stavba rychlostní komunikace R6.Foto: DENÍK/ Jan Buriánek

Starostové z Ústeckého a Středočeského kraje podpoří petici Za urychlení dostavby rychlostní silnice R6 Praha – Karlovy Vary – Cheb, která má ministerstvo dopravy přinutit k pokračování stavby silnice. Ministerstvo ale s rychlou dostavbou zatím nepočítá, nemá finance a v nové dopravní koncepci v nejbližších letech počítá jen s výstavbou obchvatů obcí, například v Lubenci.

Petici před měsícem založili senátoři v Karlovarském kraji. Přiměl je k tomu fakt, že výstavba silnice nebyla zařazena mezi prioritní a ani v roce 2025 by patrně neměla být hotová. Přitom starostové, ale i veřejnost na její dostavbu už dlouhá léta netrpělivě čekají, například z Podbořanska je silnice I/6 důležitou spojnicí do Prahy.

„Bohužel, dokud nebude silnice R6 dostavěná, cesta do Prahy se asi nezlepší. Stav téhle komunikace je špatný a už dlouhá léta jen slyšíme, jak se bude stavět, ale zatím to jsou bohužel jen sliby,“ řekl Bohumil Peterka, starosta Lubence.

Starostové chtějí sehnat 10 tisíc podpisů

O setkání starostů a senátorů informoval senátor Marcel Chládek (ČSSD), který setkání se starosty organizoval. Organizátoři petice podle Chládka chtějí nasbírat 10 000 podpisů, aby ji dostali do veřejného slyšení v Senátu. Podpisy chtějí získat do června, aby se diskuse stihla ještě před stanovením rozpočtu pro příští rok. „Pak by se mohlo zaútočit nejen na ministra dopravy, ale i financí, aby vyčlenili prostředky na výstavbu silnice,“ prohlásil Chládek.

Text petice za stavbu silnice R6

Text petice je dostupný na internetových stránkách www.chcemeR6.cz.
Na internetu ji už podepsalo přes 900 lidí.


Ministr dopravy Vít Bárta (VV) před časem také navštívil Lubenec, kde slíbil výstavbu obchvatu, samotná R6 je ale v nedohlednu. Žádný termín dostavby nepadl, akce zatím není zařazena do plánů do roku 2025 a je odložena na neurčito. „Naší prioritou, při velkém nedostatku peněz, je stavět obchvaty a ne konkrétní R6,“ řekl tehdy. „Finance prostě nejsou. Nejdříve lidé, tedy obchvaty, které jim hodně ulehčí život, až potom můžeme dělat stavby v polích,“ pokračoval Vít Bárta.

Přímo v Lubenci by se podle slibu Bárty mělo začít se stavbou obchvatu v roce 2012, hotovo má být 2014. Za tři roky by se pak mělo začít stavět okolo Hořesedel, Hořoviček a Řevničova. Podle ministra obchvaty pomohou lidem daleko více, než stavby mezi obcemi, ty prý nejsou při nedostatku peněz tolik potřebné.

Podle Chládka však stavby obchvatů nejsou řešením. Jako příklad uvedl případnou stavbu okolo Řevničova a Krušovic na Rakovnicku, které jsou podle něj zhruba kilometr a půl vzdálené. „Když se udělá jejich obchvat, tak si myslím, že je zbytečné nedodělávat kousíček silnice mezi obcemi, ale měla by se tam udělat celá nová,“ míní Chládek. Rychlostní silnice R6 zatím vede mezi Prahou a Novým Strašecím a mezi Karlovými Vary a Chebem. Ostatní části čekají na vybudování. Samotné Karlovy Vary chtějí přenést jednání o další stavbě rychlostní silnice R6 na půdu Evropské unie.

POZNÁMKA NA TOTO TÉMA: Stavějte rovnou čtyři pruhy
Více o výstavbě silnice R6 na Podbořansku čtěte ZDE.

(s použitím ČTK)

Autor: Hynek Dlouhý

29.3.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš a Bohuslav Sobotka
3 13

Dovolená. Babiš v Itálii, levice míří do Řecka

Ve velkém rodinném domě Na Kozině chová Václav Hrbáček několik desítek psů. Ti tu žijí v naprosto otřesných podmínkách a za necelých čtrnáct dní mu budou odebráni. Hrbáček ale říká, že si pořídí další.
25

Smečka psů z domu hrůzy skončí v útulku. Pomoc potřebuje i sám majitel

Hyperloop porazil rychlovlak. V ekonomické výhodnosti

/INFOGRAFIKA/ Rychlovlak si na sebe nevydělá, hyperloop to ale zvládne. Takový je závěr bakalářské práce Petra Šlapala, kterou úspěšně obhájil na Mendelově univerzitě v Brně.

Dopravní podnik ročně chytne téměř 300 tisíc černých pasažérů

/INFOGRAFIKA/ Počet cestujících nedodržujících přepravní podmínky poslední roky mírně stoupá. Typická je pro ně kamenná tvář.

Duel Deníku: Má stát podporovat klasický televizní signál?

/ANKETA/ Česko přejde do roku 2021 nové televizní vysílání. Deník oslovil několik odborníků s otázkou, zda má cenu v době internetu podporovat pozemní vysílání?

I přes zákaz lidé dál v pražské zoo kouří. Policejní kontroly se nechystají

Areál zoologické zahrady v Praze je jedním z míst, kde nově platí přísný zákaz kouření. Lidé si ale stěžují, že se uvnitř kouří dál a nikdo s tím nic nedělá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení