VYBERTE SI REGION

Stavba obchvatu Nymburka jede podle plánu

Nymburk - /FOTOGALERIE/ Stavební firmy zatím pokračují podle plánu na stavbě obchvatu Nymburka. Ten by měl ulevit dopravě na Mladou Boleslav, která teď brzdí provoz v centru Nymburka.

15.7.2010
SDÍLEJ:
Fotogalerie
74 fotografií
Stavba nymburského obchvatu zatím pokračuje podle plánu

Stavba nymburského obchvatu zatím pokračuje podle plánuFoto: Deník/Lukáš Trejbal

Po čase jsme jeli zkontrolovat situaci na stavbě nymburského obchvatu. U Budiměřic naváželi náklaďáky zeminu a zřejmě nejdále s pracemi jsou na obchvatu v severní průmyslové zóně Nymburka. Tam už je zřetelně vykreslený kruhový objezd.

Povrch pokryl asfalt

„Pokládáme ochrannou izolaci litým asfaltem,“ informoval mistr Libor Vladyka z dodavatelské firmy PSVS. Jeho partě poblíž podniku Poděbradka bylo ve středu na sto procent nejvíc horko. Dělníci se střídali u cisterny, z které si nechali „načepovat“ asfalt do kolečka a vozili ho na plochu mostu. „Asfalt má tak 240 stupňů Celsia, k tomu to horko,“ upozornil nás jeden z asfaltérů.

Dodrží firma termín?

Podle technika Miroslava Dostála z detašovaného pracoviště Ředitelství silnic a dílnic v Kolíně jede stavba obchvatu zatím podle plánu. Je ale možné, že se pozdrží. „Tak na 95 procent pokračuje obchvat jak má. Trochu nás zdržela dlouhá zima, ale pak jsme vše víceméně dohnali. Zažádali jsme o prodloužení smlouvy do konce roku, ale ještě není podepsaná,“ uvedl Dostál. Původní termín otevření obchvatu je konec října.

Nymburský obchvat pokračuje také u Budiměřic před viaduktem s nápisem VOLTE OF. Tady ve středu naváželi zeminu, kterou hned bagristé upravovali. „Denně navezeme náklaďáky tak 30 tun hlíny,“ zabručel jeden z dělníků, který na silnici směroval nákladní auta na místo, kde zeminu vysypou.

V severní průmyslové zóně jsou nejdál. Asfaltují, válec hned ujíždí povrch. Velký kruhový objezd je zřetelný.

Na trase vzniko pět nových mostů

Stavba nymburského obchvatu začala v roce 2008, nyní probíhá její třetí a poslední stavební etapa. Délka obchvatu je téměř 6 kilometrů. Stojí zde 5 nových mostů, investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic České republiky.

Investice za miliardu

Cena novostavby je 1,153 miliardy korun. Příspěvek z Evropského fondu regionálního rozvoje je v maximální výši a činí 1,040 miliardy.

Autor: Lukáš Trejbal

15.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
18 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
18 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies