Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavba obchvatu Nymburka jede podle plánu

Nymburk - /FOTOGALERIE/ Stavební firmy zatím pokračují podle plánu na stavbě obchvatu Nymburka. Ten by měl ulevit dopravě na Mladou Boleslav, která teď brzdí provoz v centru Nymburka.

15.7.2010
SDÍLEJ:

Stavba nymburského obchvatu zatím pokračuje podle plánuFoto: Deník/Lukáš Trejbal

Po čase jsme jeli zkontrolovat situaci na stavbě nymburského obchvatu. U Budiměřic naváželi náklaďáky zeminu a zřejmě nejdále s pracemi jsou na obchvatu v severní průmyslové zóně Nymburka. Tam už je zřetelně vykreslený kruhový objezd.

Povrch pokryl asfalt

„Pokládáme ochrannou izolaci litým asfaltem,“ informoval mistr Libor Vladyka z dodavatelské firmy PSVS. Jeho partě poblíž podniku Poděbradka bylo ve středu na sto procent nejvíc horko. Dělníci se střídali u cisterny, z které si nechali „načepovat“ asfalt do kolečka a vozili ho na plochu mostu. „Asfalt má tak 240 stupňů Celsia, k tomu to horko,“ upozornil nás jeden z asfaltérů.

Dodrží firma termín?

Podle technika Miroslava Dostála z detašovaného pracoviště Ředitelství silnic a dílnic v Kolíně jede stavba obchvatu zatím podle plánu. Je ale možné, že se pozdrží. „Tak na 95 procent pokračuje obchvat jak má. Trochu nás zdržela dlouhá zima, ale pak jsme vše víceméně dohnali. Zažádali jsme o prodloužení smlouvy do konce roku, ale ještě není podepsaná,“ uvedl Dostál. Původní termín otevření obchvatu je konec října.

Nymburský obchvat pokračuje také u Budiměřic před viaduktem s nápisem VOLTE OF. Tady ve středu naváželi zeminu, kterou hned bagristé upravovali. „Denně navezeme náklaďáky tak 30 tun hlíny,“ zabručel jeden z dělníků, který na silnici směroval nákladní auta na místo, kde zeminu vysypou.

V severní průmyslové zóně jsou nejdál. Asfaltují, válec hned ujíždí povrch. Velký kruhový objezd je zřetelný.

Na trase vzniko pět nových mostů

Stavba nymburského obchvatu začala v roce 2008, nyní probíhá její třetí a poslední stavební etapa. Délka obchvatu je téměř 6 kilometrů. Stojí zde 5 nových mostů, investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic České republiky.

Investice za miliardu

Cena novostavby je 1,153 miliardy korun. Příspěvek z Evropského fondu regionálního rozvoje je v maximální výši a činí 1,040 miliardy.

Autor: Lukáš Trejbal

15.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
18

Žilní roztok může být škodlivý. Musí zmizet z nemocnic

Okupace srpen 1968. Ilustrační foto.
24

Trpké výročí. Připomínáme si 49 let od vpádu vojsk Varšavské smlouvy

Pláčete nad červivým ovocem? Odvezte ho do palírny

Červivé ovoce zavařovat nebudete, ale byla by škoda ho vyhodit. Může z něho být totiž dobrá pálenka. V článku vám nastíníme stručný postup, jak plody na pálení připravit.

Vláda a odbory budou jednat o růstu platů ve veřejném sektoru

Zástupci vlády a odborů budou dnes odpoledne vyjednávat o růstu platů ve veřejném sektoru. Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) žádá pro učitele zvýšení o 15 procent a pro ostatní pracovníky o deset procent, a to od listopadu. Premiér Bohuslav Sobotka odborářský požadavek podporuje.

Čechoslováci proti Čechoslovákům. V srpnu 1969 esenbáci mlátili a zatýkali spolu

Miroslav, odmala všude známý jako Kamil Černý, se narodil 16. listopadu 1950 v Praze do chudé, ale výrazně nekomunistické rodiny. Vyučil se jemným mechanikem a poté pracoval na stavbách. Už během učení se v něm probudil zájem o humanitní obory a výtvarné umění, a proto po večerech studoval gymnázium pro pracující. Na vysokoškolské studium mu ale po založení rodiny nezbýval čas ani energie.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení