VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavba okruhu v Troubsku se o rok zpozdí

Troubsko – Společnost A. B. R. Invest, která chtěla ještě letos začít v Troubsku na Brněnsku stavět školící středisko řidičů, nemá potřebná povolení k jeho stavbě.

1.8.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Investor musí svoji žádost doplnit o další dokumenty, které se týkají vlivu stavby na životní prostředí i na bezpečnost provozu na nedaleké dálnici D1. Nejvíce se proti středisku ohrazuje Ředitelství silnic a dálnic.

Podle investora se vznik takzvaného polygonu odsouvá nejméně o rok. „Nepočítali jsme s tím, že tolik různých institucí bude mít ke stavbě připomínky. Nyní musíme zajistit další potřebné podklady a posudky. Původně jsme chtěli začít stavět už letos v květnu. Kvůli průtahům to nyní vidím až na příští rok,“ sdělil předseda představenstva společnosti A. B. R. Invest Karel Abraham.

V dokumentu, který vypracoval odbor životního prostředí Jihomoravského kraje, se k plánované výstavbě vyjadřovaly různé organizace. „Například Ředitelství silnic a dálnic požaduje od investora novou hlukovou a rozptylovou studii nebo posudek od autorizovaného inspektora. Ten na stavbu nahlídne z hlediska bezpečnosti silničního provozu. Světla z okruhu nesmí ohrožovat řidiče na nedaleké dálnici. Navíc stavba se kříží se záměrem ředitelství dálnici D1 rozšířit,“ uvedl mluvčí jihomoravského krajského úřadu Jiří Klement. Ředitelství silnic a dálnic však v pátek svoje připomínky nechtělo komentovat.

Bojí se hluku

Abrahamovi přijdou některé výtky ředitelství jako zbytečné obstrukce. „Na daném pozemku máme už platné stavební povolení na obchodně zásobovací centrum. Tím, že jsme změnili účel stavby na školicí středisko, zátěž vyvolanou provozem areálu snížíme,“ tvrdí Abraham. Dodává navíc, že jeho záměr jde ruku v ruce s potřebami kraje, který může odborné školicí středisko využít pro řidiče policistů, hasičů a záchranářů.

Stavby polygonu se však obávají i někteří obyvatelé Troubska. „Bojíme se především hluku a škodlivin. Středisko má stát v blízkosti obydlené části,“ řekl muž z Troubska, který si nepřál zveřejnit své jméno. Jakub Broža, který také žije v Troubsku, ale jeho obavy považuje za zbytečné. „Už teď je tu blízko dálnice. Pár aut navíc mi určitě nevadí,“ řekl Broža.

Podle Abrahama má v Troubsku vzniknout středisko, kde si řidiči vylepší dovednosti v jízdě ve zhoršených podmínkách. Lidé si tam mohou nechat odečíst i část trestných bodů. „Vyzkouší si například, jak se auto chová na kluzké silnici, v prudkém kopci nebo před nečekanou překážkou,“ vysvětlil Abraham. Řidiči z Brněnska vznik polygonu vítají. „Vždy jsem si chtěl vyzkoušet, jak se auto chová v extrémních podmínkách. Pokud tato možnost bude v blízkosti Brna, přivítám ji,“ řekl Karel Skřivánek.

Autor: Jan Spěšný

1.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
3 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává zaměstnancům mzdy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies