VYBERTE SI REGION

Stavba trasy metra A stále děsí Červený Vrch

Praha - Tamní obyvatelé nevyslyšeli tvrzení Metrostavu, Metroprojektu a dopravního podniku o zcela bezpečné ražbě

12.8.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Vít Šimánek

Výškové domy stojící v cestě ražby metra A na Červený Vrch jsou v ohrožení. Hrozí jejich náklon. Ražba v místním problematickém podloží vedoucí navíc tektonickým zlomem nebude bezpečná.

Toto stále tvrdí zástupci občanského sdružení Červený Vrch (OSČV), třímajíc v ruce studii zpracovanou Kloknerovým ústavem ČVUT. A to i přesto, že před dvěma týdny byli Metroprojektem a Metrostavem prostřednictvím médií ujištěni o opaku. „Použijeme zde speciální zeminový štít, tedy nejšetrnější ze všech dostupných technologií. Nebude mít nejmenší vliv na povrchovou zástavbu. Výrub v podzemí bude otevřen kratší dobu, než je obvyklé,“ uklidňoval mluvčí Metrostavu František Polák.

Obyvatelé výškových budov, pod něž projektanti trasu metra přeložili, by prý neměli pocítit žádné otřesy. Podloží se podle ředitele Metroprojektu Davida Krásy pohne maximálně o milimetr. „Proto ani nepočítáme se zpevňováním domů. I tak ale budeme situaci neustále monitorovat,“ řekl Krása. OSČV nejvíce vadí právě ono přeložení trasy pod výškové obytné budovy. „Projekt více vyhovuje poloze a natočení stanic metra. Důležitou roli hraje soulad s inženýrskými sítěmi, v tomto případě tři metry širokou kanalizační stokou,“ vysvětlil dále Krása.

OSČV: Natočení stanic není důvod

Předseda OSČV Zdeněk Stehlík je rozladěn především přístupem Metroprojektu a Metrostavu. „Obyvatele uklidňují prostřednictvím médií a navíc pouze obecnými frázemi. Doposud nereagovali na žádnou naši korespondenci a žádné požadované materiály nepředložili ani po nesčetných urgencích,“ zlobí se Stehlík. Metroprojektem zmiňovaný důvod vedení trasy pod výškovými budovami neakceptuje. „Vždy jsme namítali, že vstupy a výstupy z vestibulů mohou být systémem podzemních chodeb vyvedeny do vhodných povrchových prostor nezávisle na trase tunelu,“ argumentuje dále Stehlík.

Fakt o natočení vstupů a výstupů do metra, zcela běžně uplatňovaný v případě stávajících stanic, prý nikdo nevzal v potaz. Novinkou je pro něj i Krásova informace o třímetrové kanalizační stoce.

„Metroprojekt jí krom jiného náhle opodstatňuje změnu trasy pod obytné domy. O stoce však dosud nepadlo ani slovo a tento důvod není uveden v žádné projektové dokumentaci. Dozvěděl se snad Metroprojekt o stoce až nyní?“ ptá se aktivista Stehlík. Stejně stěží uvěřitelná je dle jeho mínění informace o důkladném zmapování staré důlní činnosti, neboť původní mapy nejsou k dispozici. „Náš neustále opakovaný požadavek na předložení studie, která by vyloučila kolizi starého báňského díla s tunelem metra, zůstal ignorován. Utvrzuje nás to v přesvědčení, že žádný takový průzkum proveden nebyl. Vyvracím rovněž tvrzení Metroprojektu, že navržený záměr se nenachází v zóně aktivního sesuvu,“ dodává Zdeněk Stehlík.

Autor: Jakub Krupka

12.8.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
1 9

Nekuř a nepij, zaplatíš méně. Češi chtějí slevu na pojistném

Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME
1

Tragické ráno. Na Plzeňsku zemřeli při srážce auta a vlaku tři lidé

Račte vstoupit, Bílý dům je váš

Donald Trump je teprve třetí ze 45 amerických prezidentů, který složí přísahu na bibli Abrahama Lincolna. Tím prvním byl sám Lincoln, jako druhý přísahal Barack Obama.

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů korun

V USA je momentálně na prodej dům, který je patrně vůbec nejdražší kdy prodávanou nemovitostí v Americe. Rozprostírá se v luxusní čtvrti Bel Air v Kalifornii a má takové vybavení, že si tu něco najde úplně každý. Dokonce i milovníci aut.

Boj o Harrachov. Jansta se zlobí na lži v České televizi

Harrachov - Vzpomínáte? Tady pod můstkem slavil úspěšný skokan na lyžích Pavel Ploc. Hned vedle zase udělala první krůčky biatlonistka Eva Puskarčíková. Teď ale Harrachov poutá pozornost jinak. Krkonošské středisko má problém.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies