VYBERTE SI REGION

Tramvaj v Plotní: Brnu došly peníze

Brno – Už příští rok nebudou pravděpodobně muset v brněnské ulici Dornych tramvaje nuceně zpomalovat na rychlost pouhých dvacet kilometrů v hodině. Dopravní podnik se totiž rozhodl opravit koleje, které jsou v současnosti v dezolátním stavu.

12.10.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Zcela dobrá zpráva to ovšem není. Opravy si totiž vynutilo to, že původní plán přesunout koleje do sousední Plotní ulice je v současnosti pozastavený.

Projekt Tramvaj Plotní přitom začal nultou etapou loni v říjnu a je jednou z klíčových brněnských dopravních staveb. „Víme o přerušení stavebního plánu pro akci. Proto příští rok investujeme do oprav kolejí v Dornychu,“ potvrdila mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová.

Podle koordinačního harmonogramu výkopových prací pro letošní rok měla už v září tohoto roku začít dokonce první etapa stavby. Jenže je přerušená i její příprava. „Celý soubor staveb první etapy má už platné územní rozhodnutí. Ale přípravu jsme pozastavili kvůli nedostatku peněz,“ přiznala mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová.

Do konce roku

Investiční náměstek brněnského primátora Robert Kotzian zdůraznil, že stavba je přerušená jen do konce roku. „Pro letošek jsme na tramvaj v Plotní měli sto dvacet milionů korun. A tyto peníze jsme vyčerpali. Další může zastupitelstvo přiznat akci rozpočtovým opatřením. Ale pravděpodobnější je, že se začne stavět až příští rok spolu s novým rozpočtem města, který nyní připravujeme,“ řekl Kotzian.

Kolik tramvaj pro příští rok dostane, říct nechtěl. „Příští rok bude město platit čtvrt miliardy za rozsáhlou dostavbu kanalizace. Takže s penězi na ostatní projekty to nebude moc slavné. Budu ale snažit, aby stavba alespoň minimálně pokračovala. Je totiž nutná především kvůli přestavbě železničního uzlu. Právě z Plotní totiž povede jedna z odboček k novému vlakovému nádraží,“ zdůraznil Kotzian.

Dokončení stavby podle harmonogramu je naplánované na rok 2015. „Přeji si, abychom tento termín stihli. Ale je to jen termín chtěný. Ten reálný se neodvážím odhadnou,“ pokrčil rameny Kotzian.

Jenže právě termín dostavby je to, co potřebuje dopravní podnik znát. „Až když budeme vědět, na jak dlouho je nutné opravit koleje v Dornychu, můžeme je teprve naplánovat a určit rozsah investice. Opravy na delší dobu samozřejmě stojí více peněz. A my nechceme zbytečně utrácet, když za čas koleje stejně z Dornychu zmizí,“ zdůraznila mluvčí Škrancová.

Brňané jsou kvůli nejasné budoucnosti nervózní. „Nechci se dočkat toho, že se zavřou obě ulice a na jih se nedostanu ani autem, ani tramvají,“ uvedl třeba Stanislav Šuba.

Kromě nejistoty na jak dlouho Dornych opravit navíc podle starosty Brna-jih Josefa Haluzy hrozí i další problémy. „Pokud bude nutné nasadit místo tramvají na dlouhou dobu autobusy, nejsem si jistý, že dokáží pojmout cestující. Jejich kapacita je o hodně nižší, než tramvají,“ upozornil Haluza.

Autor: Petr Jeřábek

12.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies