VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Turistům už slouží takzvaný BeeTagg

Železná Ruda - Turistický informační systém další generace, tzv. BeeTagg, zavedla Železná Ruda. Na jedenadvaceti turisticky atraktivních místech v Železné Rudě, Špičáku a Hojsově Stráži jsou rozmístěny štítky s obrazovým kódem (tzv. Taggy, většinou u klasické informační tabule), k přečtení informací pak turista potřebuje mobilní telefon s fotoaparátem a přístupem na internet.

30.12.2009
SDÍLEJ:

Použití BeeTaggu předvedl Deníku železnorudský místostarosta Milan KřížFoto: DENÍK/David Kojan

Mobilní telefon pomocí jednoduché aplikace přečte kód a otevře webovou stránku s informacemi o dané lokalitě.

„Výhodou jsou velké informační možnosti webové stránky. Na stránku můžeme umístit textové informace, obrázky i zvuky, například v místě výskytu tetřeva si turista stáhne informace o výskytu tetřeva, obrázky tetřeva i hlas tetřeva. Na stránky lze umístit informace o dostupnosti lékárny, autoservisu, zdravotnické péče, telefonní čísla, že o sto metrů dále je restaurace, prostě cokoliv. Jednoduché je i doplňování a úpravy informací – stačí aktualizovat příslušnou webovou stránku,“ popsal výhody moderního systému železnorudský místostarosta Milan Kříž. Použití systému je zadarmo, uživatel platí pouze připojení na internet podle svého tarifu.

„Nový systém, který využívá moderní technologie, určitě osloví mladé lidi, myslím, že najde své uživatele,“ dodal starosta Michal Šnebergr. „Pro turisty to určitě může být zajímavé. Každá takováto novinka je dobrá, zvláště pro Železnorudsko, aby uspělo v konkurenci dalších turistických středisek třeba v Krkonoších nebo na bavorské straně Šumavy. Já osobně sice na Železnorudsku tento systém moc nevyužiji, ale někde, kde to neznám, hlavně v zahraničí, by se mi to určitě hodilo,“ zhodnotil projekt klatovský turista Jan Valeš.

Systém pro Železnou Rudu připravilo občanské sdružení ECHOS za podpory ministerstva životního prostředí. Železnorudsko je jednou ze tří lokalit v ČR, kde projekt už začal v praxi fungovat. „Nositelem projektu je ministerstvo životního prostředí, který jej celý financuje. My jsme pouze museli shromáždit informace pro webové stránky a budeme se starat o štítky. Tady je další výhoda, pokud bude nutné některý štítek nahradit, stačí jej vytisknout a zalaminovat, což přijde zhruba na pět korun,“ vysvětlil Kříž.

Autor: David Kojan

30.12.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
3 4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies