Jihomoravský kraj nejdříve čekal na stanovisko Evropské komise, jestli podporu vůbec může vyplatit. „Evropská komise podporu schválila na začátku října. Investice do linky ale musely být stejné od veřejného i soukromého sektoru,“ vysvětlila mluvčí brněnského letiště Kateřina Pichalová.

Přestože tak kraj peníze vyplatit může, stále tak nečiní. „Pořád jednáme s provozovatelem linky. V druhé polovině března bude jasněji,“ vzkázala náměstkyně hejtmana pro investice Taťána Malá.

Brno naopak místo na vyjádření od Evropské komise čekalo na Letiště Brno. „Letiště Brno nespecifikovalo přesné využití peněz, proto částka v rozpočtu města zůstala,“ uvedla před časem Zuzana Taušová z tiskového střediska magistrátu.

Letiště se ale brání. „Peníze jsme převzít ani nemohli, nejsme totiž provozovateli linky, jen letiště. Brno dotaci mohlo poslat buď přímo dopravci, nebo přes Jihomoravskou rozvojovou společnost,“ řekla Pichalová. Naplnění slibů kraje i Brna o podpoře je nyní podle představitelů letiště rozhodující pro udržení a případný rozvoj linky.

Čtěte také: Letadlem z Brna na dovolenou? Přes léto přibudou dvě nové linky do Egypta

Zrušená společnost

Právě Jihomoravská rozvojová společnost, kterou z poloviny vlastní kraj a z druhé Letiště Brno, je dalším bodem sváru mezi politiky a vedením letiště. Společnost měla podporovat rozvoj letecké dopravy z Brna. Místo toho ve čtvrtek krajští zastupitelé rozhodli o jejím zrušení. „Společnost neplnila svoji funkci, proto jsme se rozhodli ji zrušit,“ doplnila Malá. Letiště Brno, které je spolumajitel, ovšem o tomto záměru kraje dopředu vůbec nevědělo.

Letecká společnost bmi regional, která linku provozuje, přitom jakékoliv problémy s jejím provozováním nebo i problémy s financováním, popírá. „Linka rozhodně ohrožená není,“ popřela nedávno mluvčí dopravce Samantha Marsh.

Bmi se přitom naopak rozhodlo počty spojů rozšířit. „Společnost nám doručila letní letový řád. Od čtyřiadvacátého dubna chce místo dosavadních šesti letů týdně provozovat dvojnásobek,“ sdělila mluvčí letiště Pichalová. Jak se ale toto navýšení podepíše na nákladnosti provozu linky, nechtělo vedení letiště spekulovat. Dopravce se k tomuto tématu nevyjádřil.

Přečtěte si: Doprava v Brně za 30 let? Čtvrtina lidí jde pěšky či jede na kole, tvrdí plán mobility